اصغر ستاری: برنامه راهبردی هدایت کننده من در دوره جمع بندی بود

مصاحبه با اصغر ستاری پشتیبان ویژه کانون درباره دوران جمع بندی - برنامه راهبردی هدایت کننده من بود

اصغر ستاری: برنامه راهبردی هدایت کننده من در دوره جمع بندی بود

سلام 

من اصغرستاری هستم رتبه۷۴منطقه دو کنکور انسانی سال۱۴۰۱ 

و دانشجوی رشته‌ی روانشناسی دانشگاه شهیدبهشتی



استفاده از برنامه راهبردی کانون در دوران جمع بندی

از آنجا که پایه‌ی برنامه‌ریزی های روزانه، هفتگی و ماهانه من برنامه راهبردی کانون بود در ایام بعد از عید نوروز هم دقیقا مطابق این برنامه پیش می‌رفتم و برنامه راهبردی هدایت کننده من بود پس مطابق این برنامه بعد از تعطیلات نوروز جمع بندی پایه به پایه را شروع کردم و بعد از اتمام جمع بندی پایه‌ها، از اواخر اردیبهشت آزمون های سه روز یکبار را کار میکردم و کل خرداد ماه را به این آزمون ها اختصاص دادم.


از کتاب زرد قلم چی استفاده کردم

این آزمون های سه روز یکبار که از کتاب زرد قلمچی کار میکردم، خیلی به من کمک کرد و باعث شد هرچه بیشترتر خودم را در موقعیت کنکور حس کنم و به این فضا عادت کنم تا سر جلسه شوکه نشوم. من نصف روز اول را به آزمون زدن اختصاص می‌دادم و دقیقا در همان تایم استاندارد کنکور پیش می‌رفتم. بعد از آن یک ساعت استراحت میکردم و سپس به تحلیل دقیق و نکته به نکته آزمون می‌پرداختم. سوالات غلط و نزده و مباحثی که در آنها درصد کمی گرفته بودم را مشخص می‌کردم. و برای دو روز بعدم بر اساس این نکته ها برنامه ریزی می‌کردم که صرفا مباحثی که در آن ضعف دارم کار کنم.

البته عرض کنم که کتاب زرد کانون که طی این مدت منبع اصلی من بود، خیلی کمک بسزایی کرد، هم یک مجموعه سوالات متنوع در یک کتاب موجود هست که استرس پیدا کردن سوال نداشتم و هم اینکه چون کنکورهای سالهای قبلی را جمع کرده بود با مقدارزیادی سوال که تنوع بسیار بالایی دارد روبرو شدم و توانستم با تیپ سوال‌های زیادی آشنا شوم که خیلی کمک کننده بود. البته مهمترین نکته قوت این کتاب که برایم جالب بود پاسخنامه تستی و تشریحی این کتاب بود که پاسخنامه تشریحی به ساده ترین وجه پاسخ سوالات را توضیح داده بود و نکات تستی زیادی داشت که با استفاده از آنها می‌شد سوالات با این تیپ را به راحتی زد.


یادگیری از طريق بازيابي!

یک نکته دیگر روش بازیابی در این دوران است که من خودم چون آزمون‌های سه روز یکبار کار‌می‌کردم، می‌دانستم که الان وقت یادگیری نیست و باید مطالب یادگرفته را مرور و بازیابی کنم، هنگام آزمون دادن وقتی به سوالی می‌رسیدم تلاش می‌کردم بفهمم که این سوال از کدام مبحث است و تقریبا در کجای کتاب قرار دارد و اینکه مباحث مرتبط با این سوال کدام‌ها هستند اینگونه خیلی به دسته بندی کردن مطالب می‌پرداختم و بازیابی انجام می‌شد‌. اگر هم سوالی را نمی‌دانستم در تحلیل مشخص می‌کردم و بعدا آن قسمت کتاب را که این سوال از آن قسمت طرح شده را می‌خواندم تا مروری بکنم و اشکالاتم رفع شود.

وقتی که تصمیم گرفتم آزمون های جامع را شروع کنم هیچ چیز خاصی به برنامه قبلی ام اضافه نکردم. فقط تلاش کردم که ساعات مطالعه‌ام کم نشود و به همان میزان که داشتم ادامه پیدا کند، و اینکه بیشتر بر روی تست زدن و رد شدن از سوالات شک‌دار که ایراد بزرگ من بود تمرکز کردم که خوشبختانه نسبتا موفق بودم و پیشرفت تراز خودرا در آخر این دوران مشاهده کردم.


امتحانات نهایی...

امسال هم که امتحانات نهایی خرداد ماه تاثیر ۴۰ درصدی دارند، به دانش‌آموزان کنکوری پیشنهاد می‌کنم حتما این امتحانات را جدی بگیرند، اما فراموش نکنند که آزمون اصلی آنها کنکور است و این آزمون بازهم تعیین کننده تر است. پس حدود ۶۰درصد تایم و تمرکز خودرا به مطالب کنکور و ۴۰درصد تایم و تمرکز خودرا به امتحانات نهایی اختصاص بدهند. و بلافاصله بعد از اتمام امتحاناتشان آزمون‌های جامع را با دقت و تمرکز بیشتری دنبال کنند که برای کنکور آماده باشند.

من بعد از اینکه آزمون‌های جمع بندی و جامع را پشت سر گذاشتم، تقریبا ده روز به کنکور مانده بود که بجز روز قبل کنکور، بقیه روز هارا به ۶ تایم دو ساعته تقسیم کردم و در این دو ساعت هر کتاب را از اول تا آخر تورق کردم و یک مرور و چشم‌خوانی سریع انجام دادم.با توجه به اینکه این روش در آزمون‌های هفتگی هم خیلی بهم کرده بود، در هفته‌ی آخر هم انجام دادم و در دسته‌بندی مطالب ذهنم و کاهش استرس و اضطرابم خیلی موثر بود.



ارتباط با ما

برای رزرو پشتیبان ویژه و آشنایی با خدمات مشاوره و برنامه ریزی، لینک صفحه پشتیبان ویژه را دنبال کنید . (کلیک کنید)

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲5 تماس بگیرید .

 

Menu