محمد معظمی : آزمون‌های هر سه روز یک بار بسیار موثر بود

مصاحبه با محمد معظمی پشتیبان ویژه کانون درباره دوران جمع بندی - بی مبالغه آزمون هر سه روز مهم‌ترین تاثیر را در دوران جمع‌بندی من داشت .

محمد معظمی : آزمون‌های هر سه روز یک بار بسیار موثر بود

سلام 

من محمد معظمی گودرزی هستم 

رتبه ۱۹۶ منطقه دو کنکور تجربی سال ۱۴۰۰ 

و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران 


فعالیت های دوره جمع بندی

من حدود پنجاه روز قبل از کنکور جمع‌بندی خودم را شروع کردم بهترین بازه برای شروع کردن دوران جمع‌بندی پنجاه تا شصت روز قبل از کنکور است و اگر بخواهید شروع جمع بندی را به بعد از اتمام امتحان های نهایی موکول کنید وقت کمی خواهید داشت زیرا بعد از اتمام امتحانات تا کنکور حدود بیست روز وقت دارید که برای جمع بندی سه پایه قطعا کافی نیست. مهم ترین تصمیمی که در این بازه گرفتم تست زدن زیاد به صورت آزمونی و کنکوری بود . یعنی سعی میکردم تست هایی که میزنم در قالب کنکور و آزمون های تک درس جامع یا مبحثی باشد. مهم ترین نکته ای در این آزمون ها رعایت میکردم زمانبندی بود. یعنی سعی میکردم که همه آزمون ها را طبق زمان بندی دفترچه کنکور سراسری حل کنم نکته بعدی تمرین مدیریت آزمون در خلال این آزمون ها بود.


هر سه روز آزمون می دادم...

بی مبالغه روش سه روز یکبار مهم ترین تاثیر را در دوران جمع‌بندی و کنکور من داشت . تقسیم بندی من به این شکل بود که در روز اول از ساعت هشت صبح یک آزمون سراسری از آزمون های جامع آزمایشی یا کنکور های سراسری سال های گذشته انتخاب میکردم که اولویت با آزمون های سراسری سال ۹۸ به بعد است طبق زمانبندی خود دفترچه پاسخ میدادم بعد از کمی استراحت به تحلیل آن می پرداختم مهم ترین کاری که در تحلیل آزمون انجام میدادم این بود که مباحثی رو که سوالاتش را نتوانستم پاسخ بدم یادداشت میکردم بعد در دو روز بعدی به ترتیب اولویت آن مباحث را می‌خواندم و تست میزدم.


امتحانات نهایی

با توجه به تاثیر قطعی امتحانات نهایی رعایت کردن تناسب مطالعه بین کنکور و نهایی بسیار مهم است. مهم ترین منبع برای امتحان نهایی کتاب درسی و   سوالات امتحانات نهایی سال های قبل است . باتوجه به این که جمع‌بندی و کنکور های سه روز یکبار را باید حدود پنجاه روز قبل کنکور شروع کرد تقریبا از اوایل امتحانات نهایی باید به فکر جمع‌بندی و کنکور ها باشید و در روز هایی که امتحان نهایی ندارید کنکور داده و تحلیل و رفع نواقص را انجام دهید.


کتاب های زرد کانون

کتاب های زرد یکی از کتاب های خوب و مناسب دوران جمع بندی است که کنکور های گذشته را جمع آوری کرده و به همراه پاسخ تشریحی در اختیار کنکوری ها میگذارد، منبع مناسبی برای استفاده در دوران جمع‌بندی و کنکور های سه روز یکبار است.


هفته آخر...

هفته آخر کنکور مهم ترین زمان برای من بود از لحاظ اینکه نزدیک ترین بازه زمانی به کنکور سراسری است و یک سری نکات رو باید رعایت کرد مهم ترین نکته دوری از اخبار و حواشی مربوط به کنکور و هر چیز دیگری است . بجز آخرین مرور های مباحث هیچ‌چیز دیگری نباید تمرکز را برهم بزند مرور متن زیست و شیمی و نکات و حاشیه نویسی ها و خلاصه ها و فرمول های فیزیک و ریاضی و تیپ تست های مهم مشخص شده در دروس فیزیک و ریاضی و مسائل شیمی مهم ترین اصل هفته آخر کنکور است . خواندن تحلیل کلی کنکور ریاضی که روز قبل کنکور تجربی برگذار می شود  برای کنکوری های تجربی در دروس مشترک و یک دید کلی از کنکور تجربی خیلی موثر است .



ارتباط با ما

برای رزرو پشتیبان ویژه و آشنایی با خدمات مشاوره و برنامه ریزی، لینک صفحه پشتیبان ویژه را دنبال کنید . (کلیک کنید)

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲5 تماس بگیرید .

 

 

Menu