داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (4)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (4)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...



داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (4)

فاطمه صانعی – دوازدهم تجربی – مهریز – میانگین تراز ۷118

کتاب سه سطحی فیزیک ، کتاب زرد 12 دوره

من برای فیزیک منبع تستی دیگری داشتم و وقتی آن را تمام کردم، برای تسلط بیشتر دنبال منبع دوم بودم که از طریق مطالعه مصاحبه‌های سایت کانون با کتاب سه سطحی آشنا شدم که فهمیدم سوالات جدید و نو دارد، پس تهیه کردم، الان که از این کتاب تست زده‌ام احساس رضایت دارم و باعث افزایش تسلط من شده است.

روش من اینگونه است که در تست زنی از این کتاب ترتیب سطح‌ها را رعایت می‌کنم و با اعمال زمان تست می‌زنم. سپس پاسخنامه را مطالعه می‌کنم و اگر تست جدید و نکته‌دار دیدم، سوال و پاسخ را در دفتر مخصوص یادداشت می‌کنم.

از کتاب زرد 12دوره در حال حاضر دارم استفاده می‌کنم، به نظر من 6 آزمون شبیه سازی شده براساس کنکور ریاضی در این کتاب یک نقطه قوت ویژه است.



رامیار بزله – دوازدهم تجربی – پیرانشهر – میانگین تراز 7352

کتاب سه سطحی فیزیک

من در مورد کتاب‌های سه سطحی خیلی شنیده بودم که می‌گفتند کتاب‌های سطح بالایی است و به افزایش تسلط خیلی کمک می‌کند. وقتی برای ثبت نام به نمایدگی شهرمان مراجعه کردم و کتاب‌ها را بررسی کردم، برای فیزیک دوازدهم، کتاب سه سطحی خریداری کردم.

من از این کتاب در هفته دوم هر آزمون استفاده می‌کنم. در واقع این کتاب منبع دوم من است که برای افزایش تسلط از آن تست می‌زنم. در تست زنی حتما زمان را رعایت می‌کنم.

با توجه به اینکه این کتاب مبحث به مبحث سوالات را دسته بندی کرده است، من در هر سطح به صورت جداگانه سوالاتی که می‌خواهم کار کنم را نشان‌دار می‌کنم. بعد از تست زنی تحلیل انجام می‌دهم و سوالات نزده و وقت‌گیر را دقیق از پاسخنامه بررسی می‌کنم و همچنین تیپ سوالات مهم را شناسایی می‌کنم.

 


امیرحسین اذانی – دوازدهم انسانی – بیرجند – میانگین تراز ۷451 

کتاب‌ آبی فلسفه‌و‌منطق

من برای فلسفه منبع کمک آموزشی دیگری داشتم ولی درصد پاسخگویی من در این درس پایین بود، از دوستانم تحقیق کردم و به من گفتند کتاب آبی فلسفه و منطق قلم‌چی خوب است و من هم تهیه کردم و از این کتاب شروع به تمرین و تست‌زنی کردم که نتیجه آن افزایش 3 از ده در درصد پاسخگویی این درس است.

من درس‌ها را طبق برنامه راهبردی مطالعه می‌کنم و برای درس فلسفه بعد از مطالعه کتاب درسی به سراغ کتاب آبی می‌روم و تمام تست‌های آن درس را به صورت آموزشی کار می‌کنم و با پاسخنامه بررسی می‌کنم، اگر در سوالی اشکال داشته باشم آن را نشان‌دار می‌کنم و در ایستگاه‌های جبرانی مجدد آنها را حل می‌کنم.



سهیل محمدیان – دوازدهم تجربی – ایلخچی – میانگین تراز 7350

کتاب سه‌سطحی ، کتاب آبی

من از کتاب‌های سه سطحی در سال دهم و یازدهم استفاده می‌کردم و چون نتیجه بخش بود، امسال در تابستان برای شیمی و فیزیک کتاب جامع سه سطحی را خریداری کردم. دلیل اصلی انتخاب من این است که این کتاب‌ها در عین تعداد محدود سوالات ولی تنوع تستی دارند و باعث می‌شوند در زمان کم از نظر تسلط، به یک نتیجه خوب رسید و چون سوالات سطح‌بندی دارد متوجه می‌شوی در هر سطح سوال در چه وضعیت تسلط قرار داری.

همچنین من در سال دهم و یازدهم برای هر چهار درس اختصاصی کتاب آبی داشتم و از روز دوشنبه هفته دوم تست‌های آن را به صورت زمان‌دار کار می‌کردم، با این روش همه درصدهای من بالای 70% بود.



محمد حسین فرهادی بشیر – دوازدهم انسانی – کوهدشت – میانگین تراز 7380

کتاب چهار سطحی

این کتاب شامل 8 آزمون است که در چهار سطح طراحی شده است و باعث ایجاد یک آمادگی خوب می‌شود و برای همه دانش‌آموزان در هر سطحی مناسب است.

من در کنکور دی‌ماه چون از درصدهای فلسفه و منطق، تاریخ و جغرافیا و ریاضی رضایت نداشتم، تصمیم گرفتم با این کتاب تمرین و تکرار بیشتری روی این دروس داشته باشم.

هفته‌ای یکبار از این کتاب استفاده می‌کردم و آزمون‌ها را از ساده به دشوار در شرایط شبیه سازی شده کنکور، پاسخ می‌دادم و سپس برای خودم درصد محاسبه می‌کردم که به مرور دیدم این درصدها پیشرفت کرد.

در کل منابع من کتاب‌های برنامه‌ای و آزمون محور کانون مثل کتاب‌های جمع بندی دروس اختصاصی انسانی، کتاب نوروز و کتاب زرد 12 دوره کنکور انسانی است.

 

Menu