داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (7)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (7)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...




داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (7)

هستی کریم‌قاسمی‌پور – دوازدهم تجربی – سقز – میانگین تراز 7019

کتاب سه‌سطحی فیزیک پایه ، کتاب زرد

تابستان امسال که ورود به پایه دوازدهم را داشتم برای اولین بار در آزمون‌ها شرکت کردم. برای جمع‌بندی فیزیک پایه از کتاب سه سطحی فیزیک دهم و یازدهم استفاده کردم. 

من قبلاً تسلط خوبی روی فیزیک یازدهم نداشتم و برای آمادگی در مباحث باید کتاب جدید می‌خریدم که کتاب سه سطحی را انتخاب و تهیه کردم. چون این کتاب برای سوالات سطح دشواری تعیین کرده است، برای همه دانش آموزان مناسب است.

من شروع به استفاده از این کتاب کردم و درصدهای من در هر آزمون افزایش می‌یافت و من پیشرفت می‌کردم. الان درس فیزیک تبدیل به نقطه قوت من شده است و اغلب در آزمون‌ها بالای 70% پاسخ می‌دهم و حتی 90% و 100% هم داشته‌ام.

برای جمع‌بندی در دوران طلایی از کتاب زرد 12دوره استفاده کردم، البته فقط سوالات دهم و یازدهم را پاسخ می‌دادم و الان روی سوالات دوازدهم تمرکز کرده‌ام. این کتاب سوالات سال‌های قبل را کامل پوشش داده است. از این کتاب بیشتر برای درس زیست استفاده می‌کنم، چون باعث می‌شود با سبک سوالات کنکور آشنایی داشته باشم و پاسخنامه کامل و جامعی دارد که همه موارد را خیلی خوب توضیح داده است.



مریم موسوی – دوازدهم انسانی – اهواز – میانگین تراز 6340

کتاب‌ آبی روانشناسی

در اوایل سال تحصیلی برای جایزه از سایت کانون می‌خواستم کتاب بخرم و چون از دوستان و همکلاسی‌هایم شنیده بودم کتاب آبی روانشناسی خوب است تصمیم گرفتم من هم آن را تهیه کنم.

با تست‌زنی از این کتاب احساس کردم سوالات آن خیلی نزدیک به تست‌های کنکور است و همچنین تعدد تست‌ها هم نقطه مثبت دیگر این کتاب است.

من ابتدا کتاب درسی می‌خوانم و بعد از آن تست کار می‌کنم و در نهایت تحلیل انجام می‌دهم. هر مبحث را می‌خوانم همه سوالات آن را از کتاب آبی کار می‌کنم و بعد از پایان سوالات درست و نادرست را شناسایی می‌کنم، برای سوالات نزده و نادرست از پاسخنامه جواب آن را کامل می‌خوانم و نکات آن را در کتاب یادداشت می‌کنم.

همچنین سوالات نکته‌دار و جدید را نشان‌دار می‌کنم تا در دوران جمع‌بندی به آنها برگردم. البته سوالات نشان‌دار را یکبار در جمع‌بندی دوران طلایی مرور کردم.

 


سانیا پورقاسمی – دوازدهم انسانی – تبریز – میانگین تراز 7113

کتاب‌ آبی ، کتاب سه‌سطحی

من کتاب آبی و سه سطحی منطق، کتاب آبی جامعه شناسی و کتاب آبی روانشناسی دارم.

به نظر من کتاب آبی تمام سطح سوال را پوشش داده است. همچنین پیمانه‌ای بودن آن باعث شده برای جمع‌بندی هم یک منبع مناسب باشد و مهم‌تر اینکه برای برترها تعدادی آزمون دارد که من آن‌ها را حتما در جمع‌بندی کار می‌کنم.

در کتاب سه سطحی تعدادی از سوالات، سطح دشوار و بالایی دارند که من خیلی راضی هستم. من فکر می‌کنم هر چه سطح تست‌هایی که می‌زنم بالاتر باشد روی درصد و تراز تاثیرگذارتر است.

در کل می‌توانم بگویم این کتاب‌ها سوالات خوبی دارند و من اگر بار دیگر به ابتدای سال برگردم، باز هم همین کتاب‌ها را به عنوان منبع کمک آموزشی انتخاب می‌کنم.



زهره کریمی – دوازدهم تجربی – قروه – میانگین تراز 6896

کتاب آبی فیزیک

من با فصل 2 فیزیک یازدهم چالش داشتم. در تابستان امسال در آزمون‌هایی که این مبحث مطرح می‌شد، درصد درس فیزیک من خیلی پایین بود و حتی در دو آزمون 13% و 23% داشتم که در کارنامه‌ام هم پایین‌ترین درصدها بودند و من باور کرده بودم که این درس نقطه ضعف من است. یادم می‌آید حتی پیش آمد که در آزمونی پاسخ ندادم. وقتی وارد پاییز شدیم و زوج درس فیزیک را انتخاب کردیم، من برای نیم‌سال اول فیزیک یازدهم را انتخاب کردم، ولی در آزمونی که این فصل در بودجه‌بندی آزمون بود به سوالات فیزیک دهم پاسخ دادم. در آزمون بهمن ماه تصمیم گرفتم یک کاری برای این قسمت بکنم. از کتاب آبی فیزیک کانون در فاصله دو هفته تمام سوالات این فصل را کار کردم، آنهم نه یکبار بلکه چندبار این سوالات را مرور و تمرین کردم. متوجه شدم این کتاب نکات خوبی از این فصل دارد که در جایی ندیده بودم. در آزمونی که این فصل مطرح شده بود من توانستم فیزیک پایه را 100% بزنم.

البته به نظرم کتاب سه سطحی فیزیک هم ایده‌های جالب و خوبی دارد.




فاطمه صالحی‌نیک – دوازدهم انسانی – کوهنانی – میانگین تراز 7179

کتاب آبی روانشناسی ، کتاب سه سطحی علوم‌وفنون

کتاب آبی روانشناسی تست‌های مفهومی خوبی دارد که باعث شده من با سوالات متنوع آشنا شوم و در آزمون‌های کانون و حتی در کنکور دی‌ماه از دیدن سوالات تعجب نکنم و همه برایم آشنا باشند. درصد من در این درس در آزمون‌ها بالای 80% است.

در نیم‌سال اول من چالش مدیریت زمان داشتم و در آزمون هم وقت کم می‌آوردم، مخصوصا که این درس در آخر دفترچه قرار دارد، یا کلا زمانم از دست می‌رفت و یا نهایتا می‌توانستم به چند سوال پاسخ دهم. از نیم‌سال دوم تصمیم گرفتم مدیریت زمان را تمرین کنم، به خاطر همین سوالات این کتاب را در منزل زمان‌دار حل می‌کنم.

برای درس علوم‌وفنون کتاب سه سطحی دارم که از آن هم استفاده می‌کنم و چون تست‌های آن خوب و سطح بندی شده است، نتیجه‌ای که گرفته‌ام خوب بوده و من راضی هستم.



Menu