داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (10)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (10)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...



داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (10)

علی روحانی – دوازدهم تجربی – آران و بیدگل – میانگین تراز 6760

کتاب نوروز و کتاب زرد

کتاب زرد در جمع‌بندی خیلی به من کمک می‌کند. کتاب زرد کنکور دی ماه را من در دوران جمع‌بندی کار می‌کنم. همچنین کتاب نوروز را در عید تمام کردم. درس‌های پایه را کامل کار کردم و تثبیت کردم . برای نیم سال اول دوازدهم مرور کردم که در آزمون های 7 و 18 فروردین پیشرفت کردم.

من چون مطالب را کامل خوانده بودم عید با کتاب نوروز پیش رفتم و تعداد زیادی تست کار کردم.



سارو آذریان – دوازدهم تجربی – امریوان – میانگین تراز 7235

کتاب جمع‌بندی دوازدهم و پایه

در نوروز چون وقت محدود بود من کتاب جمع‌بندی دروس اختصاصی دوازدهم را مناسب دیدم، چون همه مباحث را کامل پوشش می‌دهد. البته با کتاب جمع‌بندی پایه هم در آزمون‌های جامع خیلی سریع مرور انجام می‌دهم تا نقاط ضعف خودم را کشف کنم و برای قسمت‌هایی که اشکال دارم از منبع کمک آموزشی دیگری تست بیشتر حل می‌کنم تا یادگیری‌ام کامل شود.

همچنین در طول سال اشکالات جزئی که در آزمون‌ها داشتم را نشان‌دار کرده بودم و برای آزمون فروردین ماه با این کتاب آن‌ها را رفع کردم و توانستم در این آزمون‌ها نسبت به آزمون‌های مشابه آن پیشرفت کنم.


 

هومن محمدخانی – دوازدهم انسانی – دیواندره – میانگین تراز 7354

کتاب آبی اقتصاد

اوایل سال که درس اقتصاد را می‌خواندم، کتاب کمک آموزشی کانون را نداشتم، البته چند کتاب دیگر داشتم اما نتیجه‌ای که می‌گرفتم خوب نبود و معمولاً در آزمون‌ها 50% می‌زدم. بعد از مدتی کتاب آبی اقتصاد را تهیه کردم. این کتاب تست‌های پیمانه‌ای و درسنامه خلاصه‌ای دارد که کمکم کرد و الان در آزمون‌ها درصد من بالای 90 است.

من این درس را در سال دهم خوب نخواندم ولی در سال یازدهم و دوازدهم خوب خواندم. قسمت‌های حفظی را با تمرین و تکرار به حافظه‌ام سپردم و برای قسمت‌های حل کردنی تست زنی از این کتاب داشتم. من در طول هفته 2بار تست زنی اقتصاد را در برنامه‌ام دارم. در نوبت اول 20 تست آموزشی کار می‌کنم و در نوبت دوم همه تست‌های آن مبحث را زمان‌دار کار می‌کنم.

در تحلیل تست‌ها هم دو مرحله دارم، اول به صورت ساده فقط غلط‌ها و درست‌ها را شناسایی می‌کنم و در مرحله دوم برای سوالات غلط کتاب درسی را می‌خوانم و از پاسخنامه نکات مهم مربوط به آن سوال را در کتاب درسی یادداشت می‌کنم.



هدیه مرادی – دوازدهم انسانی – هشترود – میانگین تراز 7134

کتاب آبی علوم‌وفنون

من در درس علوم و فنون در مبحث سبک شناسی مشکل داشتم، کتاب آبی در مبحث سبک شناسی تست زیادی دارد و این تست ها طبقه بندی شده است. برای مبحث آرایه ها هم این کتاب خیلی برایم مفید بود. من اکثر شب‌ها به صورت روتین حل 30-20تست از این کتاب را در برنامه‌ام دارم و این تعداد را به صورت زمان دار کار می کنم. در روزهای اول تعداد غلط‌هایم زیاد بود ولی به مرور که هر شب ادامه دادم این تعداد کمتر شده است.

در استفاده از این کتاب اول درسنامه می‌خوانم و تست می‌زنم و سپس مبحث سوالات غلط را از کتاب مرور می‌کنم. نکات تست‌هایی که چندین بار غلط زده‌ام را در دفترچه‌ام یادداشت می‌کنم و بعدا این نکات را مرور می کنم. درصد من در این درس 3 از ده پیشرفت کرده است.



عادل فروتن‌نیا – دوازدهم تجربی – فیروزآباد– میانگین تراز 7202

کتاب سه سطحی ، کتاب آبی

در پایه دهم و یازدهم از کتاب‌های آبی استفاده می‌کردم چون این کتاب تست‌های کنکور را پوشش می‌دهد.

در این سه سال برای جمع‌بندی مباحث هر آزمون از کتاب‌های سه سطحی استفاده می‌کنم. روشم به این صورت است که در ابتدا تست آموزشی می‌زنم وقتی به تسلط رسیدم سراغ کتاب سه سطحی می‌روم. من سوالات این کتاب را از سطح‌های نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر گلچین می‌کنم و این کار باعث افزایش تسلط من شده است. به نظرم این کتاب با تعداد تست کم کمک می‌کند تا کل مباحث کامل مرور شود. برای ریاضی و فیزیک هم پایه این کتاب را دارم و هم دوازدهم آن را تهیه کرده‌ام. درصدهای این دروس من معمولاً 70% است.



Menu