داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (8)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (8)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...




داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (8)

زهره کریمی – دوازدهم تجربی – قروه – میانگین تراز 6896

کتاب سبز ، کتاب آبی

اوایل سال دهم که شروع به درس خواندن کردم و به دلیل شرایط کرونا آنلاین بود، بیشتر خودم درس می‌خواندم و درصد درس ریاضی کم بود و می‌دانستم نیاز به آموزش دارم و باید از کتابی استفاده می‌کردم که در حد آموزش باشد. به توصیه مسئول نمایندگی شهرمان کتاب سبز ریاضی کانون را تهیه و استفاده از آن را شروع کردم که احساس می‌کردم درصدهایم دارد بهتر می‌شود، یعنی می‌فهمیدم یک اتفاقاتی دارد می‌افتد. بعد از آن کتاب آبی ریاضی را تهیه کردم و سوالات آن را نه یکبار بلکه چندین بار حل کردم.

درسنامه کتاب آبی عالی بود. یک قسمت دارد که تست‌های سطح بالا دارد و این تست‌ها خیلی خوب بودند.

من بعد از کتاب آبی، سراغ کتاب سه سطحی رفتم که این کتاب باعث رشد تراز و درصدم شد. وقتی این تجربه موفق را سال دهم داشتم تصمیم گرفتم همین روند را در سال یازدهم هم حفظ کنم.

من که در شروع سال دهم با ریاضی چالش داشتم، توانستم در المپیاد ریاضی برگزیده شوم و امسال با وجود سوالات سطح بالای ریاضی در آزمون‌ها، تراز 8000 برای این درس کسب کرده‌ام. البته امسال کتاب چهارسطحی هم دارم و از کتاب جمع‌بندی دروس اختصاصی برای ریاضی کمک گرفته‌ام.

در کل تمام منابع کمک آموزشی من برای درس ریاضی، همه کانونی هستند.



علی مهدوی – هنر – کرمان – میانگین تراز 6364

کتاب‌ آبی درک عمومی هنر ، کتاب آبی خلاقیت تصویری

در بین کتاب‌های آبی، کتاب آبی درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری را من بیشتر از همه می‌پسندم. 

کتاب آبی درک عمومی هنر یک ویژگی خوبی که دارد پاسخنامه تشریحی و ذکر منبع سوال در کنار هر سوال است. در کتاب خلاقیت تصویری، تست‌های کتاب آبی کاملا استاندارد و نزدیک به کنکور هستند. چون در این درس تست زنی خیلی مهم و کلیدی است، این کتاب خیلی به من کمک کرد. در این درس اوایل افت داشتم و درصدهایم نوسانی بود ولی با تست زنی از کتاب آبی توانستم پیشرفت کنم و 4از ده در درصدهایم افزایش داشته باشم و مهم‌تر اینکه درصدهایم به تعادل رسیده است.

من تست‌های این کتاب را هر روز کار می‌کنم و به خصوص که الان به کنکور نزدیک‌تر می‌شویم تعداد تست‌های روزانه‌ام را هم افزایش داده‌ام.

 


مهدی جانپور – دوازدهم انسانی – بابل – میانگین تراز 7142

کتاب‌ آبی فلسفه و منطق

به نظر من کتاب آبی فلسفه و منطق خیلی مناسب است و تست‌های سطح بالا دارد. تست‌ها مربوط به آزمون‌های سال‌های قبل کانون می‌باشند که سطح دشواری بالا و البته مناسب دارند که برای آمادگی کنکور خوب هستند. ویژگی دیگر این کتاب که البته در این درس پررنگ تر است، پیمانه‌ای بودن است و اینکه سوالات از سطح ساده شروع می‌شوند و حتی سوالات دشوار هم در آن وجود دارد. همچنین وجود تست‌های متنوع از آزمون‌ها و تالیف شده هم ویژگی خوب دیگری است که این کتاب دارد. من این کتاب را برای افزایش تراز و درصد در آزمون‌های کانون و آمادگی برای کنکور خیلی خوب می‌دانم و منبع مناسبی است.

چون از دوستانم شنیده بودم این کتاب خیلی خوبی است، تصمیم داشتم حتما آن را کار کنم، برای جمع‌بندی زمانی که در اختیار داشتم را به 4 بازه تقسیم کردم و مباحث را براساس معیاری که داشتم در این بازه‌ها گنجاندم و در آن به مطالعه تشریحی و تستی پرداختم. برای تست از کتاب آبی فلسفه استفاده کردم و توانستم یک جمع‌بندی خوب داشته باشم.



سمانه قمری – دوازدهم انسانی – ساوه – میانگین تراز 7200

کتاب آبی فلسفه و منطق

من در درس فلسفه و منطق مشکل داشتم و هرچه فیلم می‌دیدم متوجه نمی‌شدم. برای منبع کمک آموزشی، کتاب آبی قلم‌چی را تهیه کردم، به نظرم نسبت به منابع دیگر سطح سوالات بالایی داشت و در واقع در حد انتظار من هم بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن بخش بندی بود که من سعی می‌کردم اول درس را از کتاب مطالعه کنم و بعد از این کتاب تست بزنم. براساس نتیجه این تست زنی‌ها درخت دانش ابتدای کتاب را رنگ آمیزی می‌کردم و میزان تسلطم در هر بخش را ثبت می‌کردم. وقتی تست‌های این کتاب را تمام کردم براساس درخت دانش مشخص کردم در کدام مباحث به تسلط کافی نرسیده‌ام و برای آن مباحث از کتاب سه سطحی تست زدم و توانستم در آن مباحث هم سطح خودم را بالاتر ببرم. درصد پاسخگویی من در این درس نسبت به آزمون‌های اول 4از ده افزایش داشته است.



یاسمن برکول – هنر – سیرجان – میانگین تراز 6265

کتاب سبز خلاقیت نمایشی ، کتاب آبی درک عمومی

من ابتدا برای خلاقیت نمایشی منبع دیگری داشتم، وقتی کتاب سبز این درس را تهیه کردم متوجه شدم این کتاب خیلی کامل است و توضیحاتی که داده واضح هستند، پس به عنوان منبع اول مناسب دیدم و از آن استفاده می‌کنم.

کتاب آبی درک عمومی تست‌های سطح بالایی دارد. من بعد از خواندن کتاب درسی، درسنامه آن را می‌خوانم و تست‌های آن را کار می‌کنم. البته اوایل برایم دشوار بود. الان بعد از تست‌های سطح پایین آموزشی برای اینکه مطمئن شوم مبحث را یاد گرفته‌ام و برای افزایش تسلط از آن تست می‌زنم.

بعد از تست زنی از این کتاب، تحلیل سوالات را انجام می‌دهم. برای این کار پاسخنامه را مطالعه می‌کنم و نکات جدید را در دفترچه‌ای یادداشت می‌کنم و در پایان این نکات را در کتاب درسی هم وارد می‌کنم.



Menu