داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (5)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (5)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...



داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (5)

باران میسر – هفتم – همدان – میانگین تراز 6700

کتاب هوش کلامی ، هوش غیرکلامی

قبل از اینکه در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنم، کتاب هوش کلامی و هوش غیرکلامی کانون را در بین منابع مطالعاتی یکی از فامیل‌های‌مان دیده بودم و می‌دانستم کتاب خوبی است.

من سال قبل برای قبولی در تیزهوشان روزی 7ساعت درس می‌خواندم که قسمتی از آن برای تست‌زنی هوش بود و من روزی 50-30 تست از این کتاب حل می‌کردم و همان روز سوالات اشکال‌دار را بررسی می‌کردم. با استفاده از این کتاب تراز آزمون تیزهوشان قلم‌چی من معمولا بالای 6900 بود.

همچنین در جلسه آزمون ورودی تیزهوشان خیلی سوالات بودند که مشابه همان تست‌هایی بود که در کتاب کار کرده بودم.



تارا هاشمی – دهم تجربی – تهران – میانگین تراز 6200

کتاب‌های آبی

برای پاسخ دادن به سوالات آشنا در آزمون‌های قلم‌چی، کتاب‌های آبی بهترین منبع هستند. من برای درس‌های ریاضی ، فیزیک و زیست کتاب آبی دارم و روزهای قبل از آزمون از این کتاب‌ها استفاده می‌کنم. ابتدا از درس‌های چالشی شروع می‌کنم، کتاب درسی را مرور می‌کنم و حدود 60-50 تست می‌زنم و مجدد تست‌ها را مرور می‌کنم. با این روش درصد پاسخگویی من به سوالات آشنا در آزمون‌ها حداقل 80-70% است.

 


آرمان تحویلیان – دهم ریاضی – تبریز – میانگین تراز ۷400 

کتاب‌ سوالات پرتکرار امتحانی ریاضی ،‌ کتاب آبی هندسه

امسال در امتحانات نوبت اول برای درس ریاضی کتاب پرتکرار تهیه کردم و تمرین‌های این کتاب را حل کردم، وقتی وارد جلسه امتحان شدم و برگه امتحانی را دیدم، کاملا برایم آشنا بود و انگار این سوال‌ها برایم حل شده بودند، در نتیجه توانستم خیلی سریع به همه سوالات پاسخ دهم و نمره 20 بگیرم.

همچنین من از کتاب آبی هندسه استفاده می‌کنم. برای آمادگی آزمون‌ها از این کتاب تست زنی دارم و توانسته‌ام به درصد بالای 90 برسم. برای این درس ابتدا من مبحث مورد نظر را برای خودم توضیح می‌دهم و وقتی مفهوم را درک کردم، به سراغ تست می‌روم و سوالات کتاب آبی را به صورت آموزشی حل می‌کنم. اگر اشکالی داشته باشم به پاسخنامه مراجعه می‌کنم و از آن راه‌حل‌ها را یاد می‌گیرم و در نوبت بعدی تست‌ها را زمان‌دار کار می‌کنم.



الهه پیمان‌فر – دهم تجربی – زاهدان – میانگین تراز 7150

کتاب سه‌سطحی 

برای همه درس‌های اختصاصی کتاب سه سطحی دارم. این کتاب هم شامل همه سطح سوال می‌شود و می‌توان برای شروع سوال ساده حل کرد و برای تسلط سراغ سوالات دشوارتر رفت و هم چون این سوالات مشابه سوالات آزمون‌های کانون است برای افزایش تراز از آن‌ها استفاده کرد.

من از کتاب سه سطحی زیست نکات مهم و جدید را استخراج می‌کنم و در کتاب درسی یادداشت می‌کنم، این نکات در مرورها خیلی به من کمک می‌کنند. من با تست زنی سطح دشوارتر و نکاتی که از آن‌ها یاد گرفته‌ام، توانستم درصد پاسخگویی زیست را 2 از ده افزایش دهم.



عطیه سوری لکی – هشتم – کوهدشت – میانگین تراز 7358

کتاب آبی ریاضی ، کتاب آبی علوم

در دوران کرونا که مدارس مجازی بود، من با دایی خودم مشورت کردم. در آن موقع ترازهای من حدود 6300 بود و من تلاش می‌کردم ترازم به بالای 7000 برسد. البته آن موقع کتاب‌های کانون را نداشتم. قبل از آزمون با پشتیبانم مشورت کردم و ایشان کتاب‌های آبی را به من پیشنهاد کردند. چون چند روز بیشتر تا آزمون باقی نمانده بود فقط کتاب آبی ریاضی را تهیه کردم و شروع به استفاده کردم.

اول کتاب درسی را مرور می‌کردم و بعد درسنامه مطالعه می‌کردم و وقتی متوجه مفاهیم می‌شدم، سراغ اولین پیمانه کتاب آبی می‌رفتم و بدون زمان به سوالات آن پاسخ می‌دادم. اگر می‌توانستم به حداقل 8-7 سوال درست پاسخ دهم به سراغ پیمانه دوم می‌رفتم و آن را زمان‌دار کار می‌کردم. البته پاسخنامه را هم می‌خواندم و اگر برای غلط ها نکته‌ای را متوجه نمی‌شدم مبحث آن را مطالعه می‌کردم و اگر باز هم یاد نمی‌گرفتم از دبیر می‌پرسیدم. با اجرای این روش و با کتاب آبی به مرور درصد 60-50 من در آزمون‌ها به 100% رسید.

وقتی از کتاب آبی ریاضی نتیجه مثبت گرفتم، کتاب آبی علوم را هم تهیه کردم و با همین روش حل کردم و همین نتیجه را گرفتم.


 

Menu