داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (6)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (6)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...



داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (6)

علی صهبانیا – یازدهم تجربی – فیروزآباد – میانگین تراز 7646

کتاب سه سطحی فیزیک

من برای فصل 2 فیزیک یازدهم که جزو فصل‌های چالشی سه سال است، از ابتدای سال یک منبع کار کردم ولی از وضعیت پاسخگویی و تسلط خودم رضایت نداشتم. در آزمون‌های دوران طلایی (18فروردین) تصمیم گرفتم برای جمع بندی فیزیک سراغ کتاب سه سطحی فیزیک بروم. برای این آزمون من سوالات کتاب سه سطحی را حل کردم و در جلسه آزمون همه سوالات مربوط به مدارها را صحیح پاسخ دادم. به این ترتیب خیالم از جمع‌بندی و تسلطم بر فصل 2 فیزیک راحت شد.



محمدرضا باقری – یازدهم تجربی – خوی – میانگین تراز 6895

کتاب‌های سه سطحی

این کتاب‌ها شامل سوالات سال‌های قبل آزمون‌های کانون است و در نتیجه تیپ سوالات آن با آزمون‌هایی که شرکت می‌کنم مشابه است، به همین دلیل من از این کتاب استفاده می‌کنم و به نظرم روی پیشرفت تاثیر دارد. درصد من در این درس‌ها معمولاً بالای 80% است.

روش کار من به این صورت است که 3-2روز مانده به آزمون با توجه به مباحث برنامه راهبردی از هر سه سطح سوال انتخاب می‌کنم و با اعمال زمان آن‌ها را حل می‌کنم و برای اینکه مرور هم داشته باشم، روز بعد همه آن‌ها را تحلیل می‌کنم. من روزانه در کل حدود 200 تست برای همه درس‌ها کار می‌کنم.

 


حسین عباس‌زاده – یازدهم ریاضی – بندرعباس – میانگین تراز 7888

کتاب‌ آبی فیزیک

من سال دهم که وارد دبیرستان شدم، در فصل‌های ابتدایی فیزیک که مفهومی بودند چالش داشتم و نمی‌توانستم مسائل را حل کنم. تصمیم گرفتم کتاب آبی را بخرم که هم تست‌های شناسنامه‌دار و پیمانه‌ای دارد و هم یک درسنامه خلاصه دارد و این قابلیت‌ها دلیل انتخاب من بودند که دقیقا هم همین نکات باعث افزایش درصد من در این درس شد.

من با تست‌های جمع‌بندی آخر فصل این کتاب توانستم به سطح خوبی برسم و به همین دلیل در سال یازدهم نیز این کتاب آبی فیزیک را تهیه کردم.

در سال یازدهم سطح سوالات فیزیک بالا است و در کتاب آبی هم دقیقا سوالات مشابه کنکور و با سطح مناسب مطرح شده است که من با این کتاب هم توانستم سطح پاسخگویی و تسلط خودم را افزایش دهم.

درصد پاسخگویی من در این درس بین 90-85% است.



محمدحسین خوش‌نژاد – دهم تجربی – ارومیه – میانگین تراز 7142

کتاب سه‌سطحی فیزیک

در مدرسه ما روزهای چهارشنبه یک آزمون با سطح تقریبا دشوار به نام «زنگ آزمون» برگزار می‌شود که سوالات آن تلفیقی از تستی و تشریحی است.

در آزمون روز چهارشنبه که 2 روز هم تا آزمون کانون فرصت داشتم، هنگام پاسخگویی با اینکه نمره کامل را هم گرفتم ولی متوجه شدم آمادگی کافی برای آزمون تستی روز جمعه را ندارم و تسلط من برای آزمون کافی و جالب نیست. خوب طبیعتا در این 2 روز فرصت کلاس رفتن یا مطالعه و مرور کتاب هم وجود نداشت، به همین دلیل من از کتاب سه سطحی استفاده کردم که با توجه به حجم کم، کتاب مناسبی می‌باشد.

این کتاب برای مرورهای روز قبل از آزمون نیز خیلی عالی است. من براساس میزان تسلطم بر مباحث سراغ تست‌های آن می‌روم. اگر در مبحثی ضعیف باشم به سوالات نسبتا دشوار پاسخ می‌دهم. اگر متوسط باشم به سراغ سوالات دشوار می‌روم و اگر بخواهم به آمادگی کامل برای پاسخگویی 100% در آزمون برسم، سوالات دشوارتر آن را حل می‌کنم.

من مطمئن هستم که حتی اگر مبحث آزمون را کمتر از همیشه خوانده باشم با حل 20-10 سوال از این کتاب می‌توانم به تسلط خوبی برسم. حداقل درصد من در این درس 70% است و چندباری حتی 100-95% هم پاسخ داده‌ام.




فرهاد صالحی – یازدهم انسانی – بوکان – میانگین تراز 6503

کتاب آبی ریاضی و آمار ، کتاب سه سطحی

من هم این کتاب را برای سال دهم داشتم و هم برای سال یازدهم و هم اینکه از الان کتاب جامع این درس را تهیه کرده‌ام.

نکته ویژه این کتاب‌ها ریزبین بودن آن نسبت به مباحث است. یعنی شاید یک نکته‌ای را کتاب در حد یک جمله بیان کرده باشد ولی کتاب آبی همان نکته را کامل توضیح داده و به تعداد کافی از آن سوالات خوب مطرح کرده است. من با حل این سوالات نکات آموزشی را وارد ذهن خودم می‌کنم.

برای من پیش آمده که در بعضی مباحث از قسمت‌های اصلی کتاب غافل بوده‌ام و با حل سوالات کتاب سه سطحی متوجه نکات مهم و ریز آن مبحث می‌شوم و همه آنها را در کتاب درسی‌ام یادداشت می‌کنم.

به نظر من سطح دشوارتر این کتاب نکات آموزشی مهم و کلیدی دارد. در هنگام کار کردن با این کتاب اگر سوالات را درست پاسخ داده باشم، نکته مهم آن را در کتاب درسی می‌نویسم ولی اگر اشتباه پاسخ داده باشم، حتما پاسخنامه را می‌خوانم تا متوجه دلیل اشتباهم بشوم و برای این سوالات هم نکته‌های آموزشی را در کتاب می‌نویسم و تلاش می‌کنم راه حل‌های صحیح آن سوال را یاد بگیرم.


Menu