داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (9)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (9)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...



داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (9)

دانیال بختیاری – نهم – ابهر – میانگین تراز 7239

کتاب سه سطحی ، کتاب آبی

کتاب آبی درسنامه کوتاه دارد ولی مطالب مهمی در آن نوشته شده است. همچنین تست‌های این کتاب خوب است. من وقتی از مدرسه برمی‌گردم، درس هر روز را همان روز می‌خوانم و از کتاب آبی برای آن مبحث 20 تست کار می‌کنم و سوالات مهم را هم نشان‌دار می‌کنم تا در روزهای نزدیک آزمون مجدد آنها را حل کنم و درس‌ها را مرور و جمع بندی کنم. سوالات جمع بندی آخر فصل در کتاب آبی هم برای آمادگی برای آزمون حتما کار می‌کنم. من سال قبل کتاب آبی برای درس فارسی نداشتم و امسال این کتاب را برای درس‌های ریاضی، علوم و فارسی تهیه کرده‌ام. حل سوال از آبی فارسی باعث شده من در پاسخ دادن به سوالات قرابت معنایی پیشرفت زیادی داشته باشم.

همچنین من کتاب سه سطحی برای ریاضی، علوم و عمومی‌ها دارم و به طور مرتب هر شب 15-10 تست از هریک از آن‌ها، به صورت زمان‌دار کار می‌کنم. درصد من در آزمون‌ها برای ریاضی و علوم حدود 80% و برای فارسی 100-90% است.



ایلکین عزتی – نهم – اردبیل – میانگین تراز 7141

کتاب سه سطحی ، کتاب آبی

کتاب آبی کانون باعث شده با حل آن با سطح بالایی از سوال‌ها آشنا شوم. درسنامه هم خیلی مهم است و در درسنامه کتاب آبی نکاتی مطرح شده که در آزمون نمونه دولتی از آن سوال می‌آید. به نظر من وقتی یک سوال از کتاب آبی حل می‌کنم، باعث می‌شود به قدری تسلط داشته باشم تا به تعداد زیادی سوال جواب بدهم.

کتاب‌های سه سطحی هم باعث افزایش تسلط و سرعت تست زنی من شده است.

اوایل برای اینکه به یک سوال جواب بدهم باید روی آن زمان صرف می‌کردم تا اول متوجه شوم مفهوم سوال چیست و بعد تشخیص دهم آیا بلد هستم یا نه؟ ولی از وقتی از کتاب سه سطحی سوال حل می‌کنم تسلطم به قدری بالا رفته است که مبحث‌ها را می‌شناسم و تا سوال را می‌خوانم می‌توانم جواب بدهم.

من از کتاب سه سطحی مبحث به مبحث تست می‌زنم و هر وقت یک مبحث را دبیرم در مدرسه تدریس کرد، سوالات آن مبحث را در کتاب سه سطحی حل می‌کنم. برای من سوالات سطح دشوارتر آن خیلی در آزمون تاثیرگذار بوده و توانسته‌ام سریع‌تر به سوالات پاسخ دهم.

درصد ریاضی من 80-70% ، علوم بالای 90% و فارسی 100-90% است.


 


امیرعباس علی‌آبادی – نهم – بجنورد – میانگین تراز 6030

کتاب سه سطحی ، کتاب آبی

من برای درس‌های ریاضی و علوم هر دو کتاب آبی و سه سطحی را دارم که استفاده از آن‌ها باعث شده با انواع تست‌ها و روش حل تست‌ها آشنا شوم.

من سوالات کتاب آبی را زمان‌دار کار می‌کنم. این کتاب را روزانه در برنامه‌ام دارم، اول درسنامه می‌خوانم و یک پیمانه ا ز آن را در 10دقیقه حل می‌کنم و تحلیل انجام می‌دهم. پاسخنامه را می‌خوانم و برای سوالات غلط رفع اشکال انجام می‌دهم تا دلیل اشتباه و نکته آن سوال را یاد بگیرم. درصد پاسخگویی من در درس ریاضی حدود 50-40% نسبت به ابتدای سال پیشرفت کرده است.

کتاب سه سطحی را منطبق بر برنامه راهبردی کار می‌کنم، یعنی برنامه دو هفته آزمون بعدی را در روز جمعه می‌نویسم و برای هر روز درس و مبحثی که باید خوانده شود را مشخص می‌کنم و در زمان مطالعه آن درس از کتاب سه سطحی تست حل می‌کنم.



باران ناصری – هشتم – بابل – میانگین تراز 6869

کتاب سه سطحی عمومی

اوایل سال که در کانون ثبت نام کردم و می‌خواستم کتاب تهیه کنم با تعریفی که از دوستان کانونی خودم شنیده بودم کتاب سه سطحی عمومی و مجموعه سوالات امتحانی هشتم را خریداری کردم.

کتاب سه سطحی برای همه درس‌ها و همه مبحث‌ها نمونه سوال دارد و همه تیپ سوال را در هر سطحی شامل می‌شود.

من در ابتدای سال تحصیلی فارسی را حدود 70% پاسخ می‌دادم که در دو آزمون آخر به 100% رسانده‌ام و زبان انگلیسی را هم 60% می‌زدم که در این آزمون‌ها به 90% رسیده‌ام. 

روش کار من به این صورت است که هر درسی را که آن روز در مدرسه یاد می‌دهند، در منزل از کتاب سه سطحی سوالات سطح دشوار آن را حل می‌کنم و اگر وقت بیشتر داشته باشم تعداد کمی سوال هم از سطح دشوارتر می‌زنم. بعد از پایان، سوالات را تحلیل می‌کنم و سوالات غلط را شناسایی و بررسی می‌کنم، به کمک پاسخنامه انتهای کتاب برای خودم توضیح می‌دهم تا کامل یاد بگیرم.




زهرا دبیقی – هشتم – یاسوج – میانگین تراز 7175

کتاب سه سطحی ، کتاب آبی

به نظرم کتاب آبی برای مدرسه مناسب‌تر است و حل سوالات سطح بالای آن باعث می‌شود در امتحان‌های مدرسه آماده باشم. ولی از کتاب سه سطحی برای آزمون‌های کانون کمک می‌گیرم و همچنین سطح دشوارتر آن منبع مناسبی برای آزمون پایش مدرسه‌مان است.

من طبق برنامه راهبردی آزمون‌ها درس می‌خوانم و هفته دوم بیشتر زمان خودم را به تست زنی از کتاب سه سطحی می‌پردازم.

از کتاب‌های آبی هم که برای درس‌های ریاضی، علوم، زبان و عربی دارم به صورت آموزشی و بعد از تدریس در مدرسه تست حل می‌کنم و همچنین در امتحان مدرسه از آن‌ها کمک می‌گیرم.



Menu