داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (3)

انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است. در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (3)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...



داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (3)

ونداد مفتاحی – دوازدهم انسانی – ساری – میانگین تراز 7300

کتاب آبی روانشناسی ، کتاب سه سطحی روانشناسی

من در درس روانشناسی کاملا بر کتاب درسی مسلط بودم و در واقع چیز جدید برای مطالعه نداشتم ولی درصدم در آزمون‌ها حتی نسبت به درس‌های دیگرم هم پایین بود. از آذر ماه کتاب آبی و سه سطحی را برای این درس خریدم. ابتدا از کتاب آبی شروع کردم و چون زمانم محدود بود تمام تست‌های جمع‌بندی و تست‌های برتر آن را کار کردم و با پاسخنامه بررسی کردم.

سپس مباحثی از این درس که هنوز چالشی بودند را شناسایی کردم و برای این مباحث از کتاب سه سطحی تست کار کردم. من توانستم با این برنامه و با این دو کتاب از  60-% 50 به  90% پاسخگویی برسم.

همچنین من برای تست‌های آموزشی درس ریاضی از کتاب آبی و سه سطحی استفاده می‌کنم.

 


نگین کاظملو و نگار کاظملو – دوازدهم انسانی – خدابنده – میانگین تراز ۷۵۸۳ / 7758

کتاب‌ آبی اقتصاد ، کتاب‌ آبی فلسفه ، کتاب‌ آبی ریاضی

نگار: من و خواهرم منابع مشابه و برنامه مشابه داریم و هر دو میانگین تراز بالایی داریم.

کتاب آبی فلسفه را استفاده می‌کنیم. چون درس فلسفه در پایه دوزادهم به نسبت پایه یازدهم مفهومی‌تر است و این باعث می‌شود سوالات طراحی شده هم مفهومی و سخت باشد. چون کتاب آبی فلسفه تست‌های سطح بالا و مفهومی دارد، کار کردن با آن باعث می‌شود متوجه شویم چگونه سوال در آزمون‌ها مطرح خواهد شد و با این شناخت درصد خود را در آزمون افزایش دهیم. درصد پاسخگویی من و خواهرم در آزمون‌ها برای این درس 90-80% است.

در کتاب آبی اقتصاد هر درس بخش‌بندی شده است و هر بخش 20-10 تست دارد که با حل آن می‌توان بر تمام بخش‌ها به تسلط کافی رسید.

همچین یکی از نقاط قوت این کتاب توجه ویژه به سوالات حل کردنی درس اقتصاد است که با تمرین آنها ما به دقت کافی و مدیریت زمان در پاسخگویی به درس اقتصاد رسیده‌ایم و درصد بالای 80-70% داریم.

کتاب آبی ریاضی سوالات متنوع دارد. مثلا در فصل معادله‌ که مبحث سختی است و یا مبحث الگو که در نیم‌سال دوم خوانده شده، سوالات سطح بالا است و با حل آن‌ها ذهن به چالش کشیده می‌شود. نکات ریز در درسنامه و پاسخنامه باعث می‌شود به نکته‌های ریز تسلط پیدا کرد. ما در آزمون‌ها حتی درصد 100 هم برای ریاضی داشته‌ایم.



کسرا مالکی – دوازدهم تجربی – قروه – میانگین تراز 6756

کتاب سه سطحی فیزیک ، کتاب آبی فیزیک

من در سال دهم در فیزیک چالش داشتم، مثلا مبحث مربوط به لوله‌ها و فشار برایم دشوار بود که با کمک کتاب آبی به تسلط بالایی رسیدم. این یادگیری در حدی بود که در تابستان امسال که پایه دهم را در آزمون داشتیم، فیزیک دهم را 100% پاسخ دادم و ترازم در این درس 9000 شد.

وقتی در کنکور دی ماه شرکت کردم متوجه شدم در مبحث حرکت و دینامیک مشکل دارم و بعد از آن کار کردن با کتاب سه سطحی را شروع کردم و به سوالات دشوارتر آن پاسخ دادم. در دوران طلایی که آزمون مرور مباحث را داشتیم توانستم 4 سوال این مباحث را دقیقا در 4دقیقه پاسخ دهم و مشکلم کامل رفع شده بود.

یکی از خوبی‌های کتاب‌های سه سطحی تنوع متناسب تیپ‌های تست است، یعنی نه آنقدر کم است که به مشکل برخورد کنی و نه آنقدر زیاد است که کلافه کننده باشد و دانش آموز سردرگم شود.



علی مهتدی – دوازدهم تجربی – دزفول – میانگین تراز 6472

کتاب 500سوال ریاضی ، کتاب سه سطحی 

من در آزمون‌ها معمولا ریاضی را 3 از ده یا 4 از ده پاسخ می‌دادم. در یکی از فایل‌های صوتی آقای قلم‌چی، ایشان در مورد کتاب‌های پرتکرار صحبت می‌کردند که برای درس هندسه بجای حذف این درس می‌توان سوال‌های ساده را از این کتاب حل کرد تا یاد گرفت. من هم برای ریاضی و هندسه این کتاب را تهیه کردم و شروع کردم به حل کردن سوالات آن و در نهایت توانستم ریاضی را به 7 از ده و هندسه را به 4 از ده برسانم. ( من قبلا به هندسه پاسخ نمی‌دادم.)

بعد از مطالعه کتاب درسی و حل سوالات پرتکرار به جای کتاب آبی سراغ کتاب سه سطحی می‌رفتم و این باعث می‌شد تیپ سوالات آن مبحث را در هر سه سطح بشناسم و بعد در مرحله دوم سراغ کتاب آبی می‌رفتم و با ذهن شفاف و آشنایی بالا آنها را حل می‌کردم.

 


ریحانه دولت‌پسندی – دوازدهم تجربی – تبریز – میانگین تراز 7319

کتاب طرح نو زیست، شیمی، زمین ، کتاب سه سطحی فیزیک

کتاب طرح نو زیست انصافا کتاب خیلی خوبی است. کتابی کم حجم که 10 آزمون دارد ولی با حل همان 10 آزمون کل نکات سه سال را مرور می‌شود. این کتاب در دوران جمع‌بندی که فرصت کم بود به من کمک کرد تا با روش بازیابی این درس‌ها را مرور کنم.

کتاب سه سطحی فیزیک هم خیلی به من کمک کرد، چون این کتاب سطح بندی دارد باعث شد من بتوانم خودم را بسنجم و سطح سوالاتش بالا است و توانستم خودم را از 40-30% در سال دهم به بالای 90% برسانم.

البته من در سال دهم در کانون نبودم و درصدم 40-30% بود ولی بعدا که این کتاب را کار کردم و در آزمون‌های کانون شرکت کردم در سال سازدهم به 80-70% رسیدم و امسال هیچ آزمونی کمتر از 90% پاسخگو نبوده‌ام.



Menu