داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (2)

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...

داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (2)


انتخاب صحیح منابع مطالعاتی از پیش شرط‌های موفقیت است.

در این مطلب داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر را می‌خوانید که از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌اند...



داستان‌های موفقیت دانش‌آموزان برتر با کتاب‌های کانون (2)

علی مهتدی – دوازدهم تجربی – دزفول – میانگین تراز 6472

کتاب زرد

کتاب‌های زرد تیر و دی را تهیه کردم و با بررسی و حل آنها متوجه شدم طراحان سوالات آزمون‌های کانون، رویکردهای جدید کنکور را در سوالات آزمون اعمال می‌کنند.

از پاسخنامه این کتاب‌ها هم متوجه شدم طراحان از سوالات کنکور ایده می‌گیرند و شبیه‌سازی انجام می‌دهند و من هم تصمیم گرفتم حل کتاب زرد را در برنامه‌ام قرار دهم و مثل طراحان، سوالات را بررسی کنم و ایده بگیرم و مبحث آن را کشف کنم، نکته‌ها را بشناسم و برای خودم تست مشابه طراحی و حل کنم که در نهایت با اجرای این روش توانستم در درس زیست‌شناسی از ۵ به 7 از ده برسم.

 

 

مبینا عبدالحسین زاده – دوازدهم تجربی – بندرعباس – میانگین تراز ۷۵۸۳ 

کتاب‌های آبی و سه سطحی

من وقتی وارد کانون شدم خیلی با کتاب‌های کانون آشنا نبودم و نمی‌دانستم از چه کتابی، در چه دورانی باید استفاده کنم. وقتی در سایت کانون مطالب را مطالعه کردم متوجه شدم کتاب‌های آبی، پیمانه‌ای هستند و برای هر آزمون مفید می‌باشند و کتاب‌های زرد هم برای دوران جمع‌بندی استفاده می‌شوند.

الان در برنامه‌ام برای درس فیزیک و زیست کتاب آبی را دارم و برای ریاضی کتاب سه‌سطحی را دارم و از این کتاب‌ها به صورت پیمانه‌ای و زمان‌دار تست می‌زنم.

من منبع دوم ندارم و بعد از کتاب درسی سراغ کتاب‌های آبی و سه‌سطحی می‌روم. البته قبلا سوالات را پیمانه‌ای حل نمی‌کردم و درصد درس‌هایم در حد دلخواهم نبود و از بازده آن راضی نبودم ولی از وقتی کتاب آبی را پیمانه‌ای و کتاب سه سطحی را براساس سطح‌های آن کار کرده‌ام پیشرفت زیادی داشتم.

 


رضا یوسفوند – دوازدهم تجربی – خرم‌آباد– میانگین تراز ۷۸۴۳

کتاب سه سطحی ریاضی

چون سوالات این کتاب، سوالات آزمون‌های کانون بودند باعث می‌شد با ایده سوالات آشنا شوم. البته من در کنار استفاده از کتاب سه‌سطحی آزمون‌های زیاد هم کار می‌کنم که در نتیجه این دو درصد من افزایش داشته است.

من سوالات این کتاب را از ساده به دشوار و به صورت زمان‌دار حل می‌کنم و حتما تحلیل انجام می‌دهم. کتاب سه سطحی منبع تکمیلی من می‌باشد و در آزمون‌های ایستگاه جبرانی خیلی از آن کمک می‌گیرم.

تجربه من این است که برای پیشرفت علاوه بر منابع مناسب حتماً‌ باید آزمون زیاد کار کنیم و عجله نداشته باشیم.

 


نیلوفر طالبی – دوازدهم انسانی – قزوین – میانگین تراز ۷۷۵۱

کتاب آبی اقتصاد و علوم و فنون

من قبل از کنکور دی ماه با اینکه کتاب‌های کانون را داشتم ولی خیلی کار نکرده بودم و  سرگرم کتاب‌های دیگر بودم که آن‌ها هم تعداد محدودی سوال داشتند و من چند بار آن‌ها را کار کرده بودم و خیلی جدی از منابع کانونی استفاده نمی‌کردم. بعد از کنکور دی متوجه شدم با انواع تست آشنایی کافی ندارم به ویژه در دروس اقتصاد و علوم‌فنون.

بعد از کنکور دی‌ماه مهندسی منابع انجام دادم و کتاب آبی علوم فنون را همان هفته خریدم و تا امروز همه سوالات را حل کرده‌ام و الان احساس می‌کنم وضعیتم خیلی بهتر شده است و رشد داشته‌ام، تسلطم بیشتر شده است. به ویژه در مبحث آرایه‌ها که قبلا خیلی اشکال داشتم، پیشرفت محسوسی دارم.

 


پارسا زره کار – دوازدهم تجربی – تالش – میانگین تراز ۷۵۹۹

پلکان

من برای تمرین بیشتر سوالات آزمون‌های کانون از پلکان استفاده می‌کردم. به نظر من پلکان به ویژه برای دانش آموزان دهم و یازدهم بسیار مفید است چون سوالات با کیفیتی دارد. وقتی من کار با پلکان را شروع کردم در نهایت نزدیک به 1000نمره افزایش تراز داشتم، یعنی از تراز حدود 6000 به بالای 7000 رسیدم. این سوالات را در روز چهارشنبه قبل از آزمون حل می‌کردم و بلافاصله تک تک سوالات را تحلیل می‌کردم تا آمادگی بیشتری برای آزمون روز جمعه داشته باشم.  


Menu