علی رشنو: برای 3 ماه باقی مانده اهداف کوتاه مدت تعیین کردم

تیجه آزمون 7 فروردین آن چیزی نبود که انتظار داشتم و کم شده بود اما " می‌دانستم آن کسی در نهایت برنده می‌شود که آزمون را تحلیل کند نه آن کسی که صرفا تراز بالایی گرفته است " .

علی رشنو: برای 3 ماه باقی مانده اهداف کوتاه مدت تعیین کردم





علی رشنو، دانشجوی پزشکی لرستان (خرم آباد)

نوروز 1400 اولین نوروزی بود که مادر را نداشتیم. خواهرم هم کرونا گرفته بود...

نتیجه آزمون 7 فروردین آن چیزی نبود که انتظار داشتم و کم شده بود اما " می دانستم آن کسی در نهایت برنده می شود که آزمون را تحلیل کند نه آن کسی که صرفا تراز بالایی گرفته است " . باید احساسات را از کار جدا کرد. ما وظیفه ای داریم که باید آن را انجام دهیم.

کسی جز خود ما توانایی تغییر وضعیت را ندارد. باید نگرش خودمان را تغییر دهیم. من سعی کردم از کاری که می کنم، درس خواندن، لذت ببرم. این تغییر نگرش به صورتی بود که برای شروع مطالعه لحظه شماری می کردم. برای این 3 ماه باقی مانده اهداف کوتاه مدت تعیین کردم، سعی کردم با اعضای خانواده مهربان تر باشم و حتما روزی یک صفحه قرآن می خواندم...

به نظرم افراد موفق این گونه موفق می شوند: مردی که راه می رود از مردی که مقصد را دوست دارد به هدف نزدیک تر است! یعنی تمام داستان ما باید راه رفتن باشد. باید دلایل کافی برای موفق شدن مطرح کنیم و برای رسیدن به آن " حرکت کنیم "

موفق شدن در کنکور یعنی چه؟: یعنی از الان این قدر تلاش کنم که روز بعد کنکور با خودم بگویم من تلاشم را کردم و همین کافی بود.

اگر شروع نکرده اید، اگر خوب تا الان کار نکرده اید، اگر در آزمون 7 فروردین نتیجه خوبی نگرفته اید...بدانید که واقعا دیر نشده است. اگر از الان تا کنکور با تمام وجود و با حفظ روحیه تلاش کنید، حتما نتیجه ای در خور خواهید گرفت. یک داستان همیشه جلوی چشمم بود: می‌گویند ارتش اسپارت هر وقت جنگی در می گرفت نه تعداد دشمن و نه تجهیزات دشمن برای آن ها مهم نبود؛ تنها چیزی را که می پرسیدند محل جبهه جنگ بود؛ یعنی ذهنیت قوی داشته باشید!

این موارد را تا کنکور به‌خاطر داشته باشید:

  1. 1- برای رفع خستگی استراحت لازم است اما من وقتی خسته می‌شدم در زمان استراحت تست کار می‌کردم
  2. 2- هر تستی که کار می کنید حتما آن را تحلیل کنید؛ از سوالات حل شده و حل نشده کتاب درسی غافل نشوید
  3. 3- در سوالات زیست هر 4 گزینه را بررسی کنید تا متوجه شوید که مربوط به کدام بخش کتاب می باشند تا زوایای پنهان آن را از "کتاب درسی" کشف کنید
  4. 4- برای امتحانات یا ترمیم از الان برنامه ریزی کنید؛ سعی کنید هر هفته بخشی از کتاب ها را کار کنید. بهترین منبع برای آمادگی برای امتحانات هم سوالات نهایی چند سال اخیر می‌باشد.
  5. 5- هر وقت تست ریاضی و فیزیک کار می‌کنید به راحتی از کنار آن عبور نکنید. تحلیل فقط آن نیست که ببینید درست زده اید یا نه، یا اگر غلط زده اید ببینید جواب چیست، بلکه باید ببینید وقتی درست زده اید راه حل بهتری وجود دارد یا نه ، یا این که بعد درست زدن باید چند نمونه دیگر از آن حل کنید. برای اطمینان از یادگیری آن تست خودتان را جای طراح بگذارید و از آن بخش برای خودتان سوال طراحی کنید.
  6. 6- برای شیمی به متن کتاب توجه کنید. در کنکور حدود 10 سوال به طور مستقیم از متن کتاب می‌آید 
  7. 7- برای افزایش ساعت مطالعه دو کار می توانید انجام دهید:

الف- اولین کار، همان طور که جناب قلم چی در طرح جدید کانون به آن اشاره کردند، بررسی سوالات ساده آزمون‌ها می‌باشد

ب- دومین کار هم بررسی اشتباهاتی که در آزمون ها داشتید

با این کار ساعت مطالعه شما افزایش خواهد یافت

  1. 8- مطلقا از برنامه راهبردی جدا نشوید

 

با قدرت بیشتری شروع کنید؛ چیزی درون شما ایجاد خواهد شد که شما را قوی تر خواهد کرد.


حمید آقالوئی: این یک داستان نیست

Menu