مصاحبه با نسترن میرزاده دانش آموز برتر گروه هنر

داشتن هدف و تلاش برای رسیدن به آن به زندگی انسان معنا می‌دهد و قطعا هیچ موفقیتی بدون تحمل سختی و طی کردن یک روند صحیح میسر نمی‌شود.

مصاحبه با نسترن میرزاده دانش آموز برتر گروه هنر

داشتن هدف و تلاش برای رسیدن به آن به زندگی انسان معنا می دهد و قطعا هیچ موفقیتی بدون تحمل سختی و طی کردن یک روند صحیح میسر نمی شود.

نام و نام خانوادگی: نسترن میرزاده

شهر: سیرجان

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند - لیسانس

مقطع و رشته:  کنکورهنر

سالهای حضور در کانون: 1 سال

میانگین ترلز کانونی: 7357

تعداد آزمون ها: 17 آزمون

مصاحبه‌گر: گلشن اسکندری 

 

 

1) شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ از سالهای گذشته کانون قلمچی همیشه به عنوان بخشی از مراحل کنکور در گوشه ذهنم بود و قبلا هم تجربه شرکت در آزمون ها را داشتم. در مقطع ابتدایی قبل از آزمون نمونه دولتی چند دوره تجربه شرکت در ازمونها را داشتم. برنامه منظم و حساب شده کانون (برنامه راهبردی) باعث شد دوباره در کنکور به سراغش بیایم، همچنین مشاورم آزمونهای قلمچی را به عنوان بهترین گزینه پیشنهاد داد.

  

2) دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟ شرکت در آزمونها باعث می شود در وهله اول نسبت به نقاط قوت و ضعفش آگاهی پیدا کند. سنجشی که  کانون دو هفته یکبار دارد موجب انسجام و نظم می شود. اکثر آزمونها را به صورت حضوری شرکت کرده ام و خداروشکر دچار استرس موقع آزمون نمی شوم.

 

3) چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ به باورم من اگر ما تصمیم به انجام کاری بگیرد یا هدفی را انتخاب می کند باید تمام تلاشش را بکند تا در مسیری که طی می کند تمام شرایط و امکانات را به درستی و به موقع و سنجیده استفاده کند. وقتی ازمونها برگزار می شود چرا شرکت نکنیم و خود را محک نزنیم؟ به شخص سه ماه اول شروع مطالعه م برای کنکور قبل از شروع آزمون ها،   بدون آزمون دادن درس می خواندم به انسجام و جمع بندی درست از مباحث در ذهنم نمی رسیدم. و چرا خستگی؟ اصلا. اتفاقا آزمون دادن برای من با هیجان و حس کنجکاوی نسب به دو هفته مطالعه ام همراه بود تا بدانم در این دو هفته چه کرده ام و در کدام درس شیوه مطالعه ام صحیح و کدام اشتباه بوده است.

 

 4) پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ همیشه بخاطر تصمیماتم و عملکرد هایم از طرف والدین مورد حمایت قرار گرفته ام، تا جایی که از روند درسی من اطلاع داشته باشند کمک می کنند و اگر گاهی دچار استرس شوم  من را آرام می کنند.

  

5) آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟ تا جایی که زمان داشته باشم بله شرکت میکنم در کنکور هنر خواندن حتی یک نمونه سوال اضافه تر هم باعث کمک و فهم بهتر دروس می شود.

 

6) از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید؟ کارنامه اصلی را بعد از آزمون بررسی می کنم و دید کلی نسبت به درصدها و عملکرد هایم به دست می اورم و به بقیه کارنامه های ارزیابی سر می زنم. در مجموع سعی می کنم دید بهتری نسبت با ارزیابی کارنامه هایم پیدا کنم.

  

7) مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه ربزی  می کنید؟ بله کاملا طبق برنامه راهبردی درس می خوانم و به کمک مشاورم و طبق برنامه تفصیلی در بین منابع پراکنده کنکور هنر دچار سردرگمی نمی شوم و با مرور و جمع بندی های دوره ای بازه های فراموش شده را پوشش می دهم تا بتوانم مطالب هر درس را به درستی تثبیت کنم.

 

8) کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ درک عمومی هنر نقطه قوت من است به واسطه علاقه ای که به مباحث درک هنر دارم یک رفاقتی لین من و تین درس به وجود آمده است. یکی از مهترین نکته در درس درک عمومی هنر، علاقه و مرور بسیار این درس است. درک عمومی هنر همانطور که درس شیرینی است پراکنده و گسترده هم هست برای جلوگیری از فراموشی و تثبیت مطالب آن به مرور و تستهای بسیار نیازمند است.

 

 9) در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ به واسطه چند سالی که در هنرستان درس میخوانم تا حدودی از فضای ریاضی  و روند رشد آن فاصله گرفته م و تا حدودی با این درس مشکل دارم اما با تمرین و استمرار در مطالعه و حل تست و طی کردن روند مستمر در این درس پیشرفت می کنیم خصوصا کسانی که هنرستانی هستند.

 

10) روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ در کل بستگی به حجم مطالب درس ام در طول روز دارد اما به طور میانگین 4 الی 5 ساعت و روزهای قبل از آزمون برای جمع بندی مطالب این زمان بیشتر می شود. از فرودین ماه و طی کردن تابستان بر اساس برنامه راهبردی شروع کردم برای همین تا حدودی روی مباحث اولیه تسلط دارم برای همین برای برخی مطالب درک عمومی هنر نیاز به صرف زمان زیادی ندارم و سراغ منابع آزاد هم می روم. در برنامه ام هر روز روتین تست وجود دارد.

 

11) در کارنامه ابتدا به سراغ کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف  می کنید؟ اول سراغ درک عمومی هنر می روم برای اینکه عملکرد خود را در این درس بسنجم که تا چه حد موثر بوده است. سپس سراغ درس ریاضی می روم تا ببینیم نسبت به مطالبی که آزمون بوده چقدر درست عمل کرده ام. سعی میکنم مشکلاتم را با مرور و حل تست بیشتر بر طرف کنم.

  

12) آیا اعضای خانواده کارنامه شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها چگونه است؟  کارنامه ام را می بینند و کاملا منطقی برخورد می کنند و اگر افتی باشد  خودم کمی به هم می ریزم اما خانواده ام من را آرام می کنند.

 

13) دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟ بله تایم های مطالعه م را در دفتر برنامه ریزی ام یاداشت می کنم تا بتوانم با دید بهتری نسبت به عملکردم برسم. هم اینکه دفتر برنامه ریزی جداگانه ای برای خودم دارم و هر روز باکس های مطالعاتی خود را مشخص می کنم تا بتوانم از برنامه ای حساب شده از زمانم استفاده کنم. هر شب برای مشاورم گزارش کار میفرستم و همین باعث می شود به شکلی درست به برنامه ام پایبند باشم.

 

14) کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتابها چه ویژگی هایی دارد؟ در برخی از دروس از جمله کتاب آبی درک عمومی هنر (ویرایش جدید) و سبز کانون استفاده می کنم این کتب به شکلی صحیح مطالب را طبقه بندی کرده اند و به دانش آموز کمک می کند تا در سر فصل های پراکنده دروس کنکور هنر دچار سر درگمی نشوند.

 

15) دلیل اینکه در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟ وقتی بستری برای آزمون دادن و سنجش نحوه درس خواندن وجود دارد باید از آن استفاده کرد. در آزمون های تابستان شرکت کردم تا به جمع بندی بهتری از دروس برسم و هم درک بهتری از وضعیت و نحوه خواندنم داشته باشم.

 

16) چه تصمیماتی برای بهتر شدن ور نیم سال دوم گرفته اید؟ از این جای ماجرای کنکور به بعد جدی تر خواهم بود. بیشتر داوطلبان از این بازه زمانی به بعد درس خواندن را جدی  پی می گیرند و وارد فصل جدی از رقابت و حساسیت می شوند. در نیم سال دوم تمرینات و مطالعه آزمون عملی را کم کم شروع کرده و برای دروس عمومی آزموهای نهایی خرداد هم کم کم آماده می شوم.

  

17) فکر می کنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید چیست؟ از زمانی که به یاد دارم با درس خواندن میانه خوبی داشتم به واسطه سه سال درس خواندن در مدرسه نمونه چیزی به عنوان درس نخواندن در ذهنم جایی ندارد. به باورم یکی از بهترین موقعیت ها در این سن برای هر فرد تلاش و موفقیت به واسطه درس خواندن است. 

  

18) آیا ور برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟ آیا مطالعه غیر درسی دارید؟ بله قطعا. هر انسانی در کنار درس خواندن به تفریح و آرامش نیاز دارد تا انرژی دوباره را برای درس خواندن در خود ایجاد کند. کنکور اگر با برنامه پیش برود نه تنها محدود کننده بلکه آموزنده در تمام زمینه های زندگی است. من به تاریخ علاقه بسیاری دارم و در زمان های استراحت به مطالعه و دیدن فیلم های سینمایی مربوط به تاریخ می پردازم.

 

19) آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط  هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ بله با دوستان صمیمی ام در ارتباط هستیم و گاهی درباره کتابهایی که می خوانیم یا تجربه در خواندن نحوه دروس با هم صحبت می کنیم.

 

20) چه رشته ای برای دانشگاه مد نظر  دارید؟ رشته عکاسی

 

21) برای آزمون عملی چه می کنید؟ برای آزمون عملی از قبل پیش زمینه هایی دارم و مشغول به تقویت مهارت های خود هستم و مطالعاتی در این زمینه را پیش می برم.

 

22) آیا پشتیبان ویژه یا مشاور دارید؟ مشاور دارم و در بسیاری از زمینه ها از تجربیاتشان استفاده می کنم. اگر گاهی دل سرد و نا امید شوم صحبت با مشاورم اوضاع را بهتر می کند.

  

23) حرف آخر ...

در اخر به نظرم کنکور ارزش این را دارد که برای آن تلاش کرد و زمان خود را در این رقابت صرف کرد. این مسیر قطعا نا امیدی و خستگی دارد اما باید سعی کنیم روحیه خود را حفظ کنیم.

 

Menu