کارنامه 3000 پروژه هوشمندسازی و تجهیز مدارس توسط بنیاد قلم‌چی

بنیاد قلم‌چی در سال‌های پس از وقف، به انجام 3123 پروژه تجهیز کتابخانه‌ها و هوشمندسازی کلاس‌های درس در اغلب استان‌های کشور مبادرت ورزیده که سالانه نزدیک به 500,000 هموطن از این تجهزات بهره‌مند می‌شوند.

کارنامه 3000 پروژه هوشمندسازی و تجهیز مدارس توسط بنیاد قلم‌چی

بنیاد قلم‌چی در سال‌های پس از وقف، به انجام ۳۱۲۳ پروژه تجهیز کتابخانه‌ها و هوشمندسازی کلاس های درس در اغلب استان‌های کشور مبادرت ورزیده که سالانه نزدیک به ۵۰۰,۰۰۰ هموطن از این تجهزات بهره‌مند می‌شوند. 


به مناسبت هفدهمین سالگرد و هفته وقف بنیاد قلم‌چی به گزیده اقدامات انجام شده در حوزه تجهیز کتابخانه‌ها و هوشمندسازی کلاس های درس می‌پردازیم:


هوشمندسازی ۲۳۳۷ کلاس درس


بر اساس این گزارش، پروژه هوشمندسازی کلاس‌های درس، توسط بنیاد قلم‌چی از ۹ سال گذشته آغاز شد و در همین راستا تعداد ۲۳۳۷ کلاس در ۱۶۹۴ مدرسه شامل ۱۲۶۳ مدرسه شهری و ۴۳۱ مدرسه روستایی در اغلب استان‌های کشور با لپ‌تاپ، تخته دومنظوره، ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی هوشمندسازی شده که به موجب آن در مجموع تاکنون حدود ۳۵۰,۰۰۰ دانش‌آموز از این تجهیزات فناورانه بهره‌مند شده‌اند.

گفتنی است در این سال‌ها بیشترین پروژه هوشمندسازی مربوط به استان‌های چهارمحال‌وبختیاری با ۴۵۹ کلاس و خراسان‌رضوی با ۳۶۲ کلاس درس بوده است؛ ناگفته نماند با آغاز پروژه جدید هوشمندسازی برای مدارس استان سیستان‌وبلوچستان در سال‌جاری، رکورد بیشترین کلاس‌های درس هوشمندسازی‌شده با ۶۵۲ کلاس به این استان اختصاص می‌یابد.

شایان ذکر است برای تسهیل روند آموزش و مطالعه دانش‌آموزان استثنایی و نابینایان نیز، بنیاد قلم‌چی در سال‌های اخیر، به تجهیز کارگاه‌های رایانه و هوشمندسازی ۲۹ کلاس درس در ۱۷ مدرسه و مجتمع آموزشی استثنایی و تجهیز ۵ کتابخانه نابینایان اقدام کرده است.


کارنامه 3000 پروژه هوشمندسازی و تجهیز مدارس توسط بنیاد قلم‌چی



تجهیز ۷۸۶ کتابخانه‌ مدارس و مراکز علمی


از سال ۹۲ تاکنون، ۷۸۶ کتابخانه عمومی و مدارس روستایی و شهری همچنین دانشگاه‌ها با میز و صندلی‌‌های مطالعه و قفسه‌های کتاب، تجهیز شده که سالانه بهره‌مندی بیش از ۱۲۰,۰۰۰ هموطن خصوصا دانش‌آموزان را فراهم آورده است.

بر این اساس، این پروژه‌ها تجهیز ۷۱۲ کتابخانه مدرسه، ۶۰ کتابخانه عمومی و ۱۴ کتابخانه دانشگاهی را شامل می‌شود. گفتنی است بیشترین موارد تجهیز کتابخانه‌ها مربوط به استان‌های بوشهر با ۲۰۷ مورد و تهران ۱۵۲ مورد بوده است.



بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ۱۵ شهریور سال ۱۳۸۴ بر گسترش دانش و آموزش وقف‌عام شد.

«به امید آن که هیچ دانش آموز باانگیزه و سخت‌کوشی به دلیل مشکل مالی از درس‌خواندن و پیشرفت بازنماند»

منبع :

Menu