آزمون دادن باید مداوم باشد:فاطمه قدرتی رتبه 128 کنکور ریاضی

فاطمه قدرتی، رتبه 128 کنکور ریاضی و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم.

آزمون دادن باید مداوم باشد:فاطمه قدرتی رتبه 128 کنکور ریاضی

اهمیت پیوستگی و تداوم در آزمون‌های آزمایشی

فاطمه قدرتی، رتبه 128 کنکور ریاضی کنکور 1400 و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم.


همانطور که می دانید شرکت در آزمون های آزمایشی یک جزء مهم در راه موفقیت در کنکور است. تعداد زیادی از داوطلبان کنکور در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنند؛ ولی آیا می توان در زمان های دلخواه شرکت کرد یا هر زمان که از برنامه آزمون عقب بود آزمون را کنار گذاشت؟


همانند مثال "پیشگیری بهتر از درمان است" بهتر است اشکالات و ایرادات قبل از کنکور برطرف شوند تا لطمه‌ای به دانش آموز وارد نشود. آزمون‌های آزمایشی این امکان را به دانش آموزان می‌دهند که بتوانند مدیریت آزمون را یاد بگیرند و با هد‌ف‌گذاری برای هر درس بتوانند در آن پیشرفت کنند و در ادامه دانش خود را در زمینه درسی و همچنین مدیریت زمان و مدیریت استرس بسنجند تثبیت کنند و پس از تحلیل آزمون و شناسایی اشکالات خود، به رفع و حل آن ها بپردازند. آزمون دادن باید مداوم باشد زیرا در وهله اول شرکت نکردن در آن باعث سرد شدن نسبت به آزمون و ایجاد تنبلی به هنگام آزمون دادن می‌شود و دانش‌آموز آزمون را جدی نمی‌گیرد. دوم آنکه بعد از خواندن و تست زدن در طول هفته، با آزمون دادن می‌توان آن‌را تثبیت کرد ولی شرکت نکردن در آزمون باعث می‌شود که اشکالات مطالعه در آن دو هفته مشخص نشود و این اشکال در کنکور خود را نشان دهد. 


همانطور که در بالا گفته شد یک فایده آزمون آزمایشی تثبیت دانش کسب شده در طول آن دو هفته است. با این حال اگر کسی نتوانست به بودجه بندی آن آزمون برسد، بهتر است آزمون را شرکت کند و تنها به مطالب خوانده شده اکتفا کند و سوال‌هایی که می تواند را پاسخ دهد و همانطور که مشخص است این یک آزمون آزمایشی است و نتیجه آن در جایی ثبت نمی‌شود ولی شرکت نکردن در آزمون باعث همان مشکل سرد شدن که در بالابه آن اشاره شد، می‌شود.


بنده سه سال در آزمون‌های قلم چی شرکت کردم و در این زمان، تنها، دو آزمون را غیبت کردم و قطعا شرکت در آزمون تاثیر به سزایی در مسیر موفقیت من داشته است و اگر می‌توانستم سعی می‌کردم حتی آن دو آزمون را نیز غیبت نکنم.


پیوستگی در هر کاری موجب موفقیت در آن مسیر می‌شود و در مسیر کنکور نیز نه تنها در آزمون‌ها، بلکه در هر امری باید این تداوم را حفظ کرد تا بتوان با سربلندی این مسیر را پشت سر گذاشت.


دانش آموزان عزیز، برای رزرو  فاطمه قدرتی به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور، میتوانید با شماره 0218451 داخلی 3123 تماس بگیرید. یا از طریق تلگرام و اینستاگرام کانون برترها، با ما در ارتباط باشید. 


آزمون دادن باید مداوم باشد:فاطمه قدرتی رتبه 128 کنکور ریاضی


Menu