اصلی‌ترین فایده پیوستگی بازخورد عملکرد درسی است - فرشته باقری

با سلام فرشته باقری هستم، رتبه 101 کنکور ریاضی 1400 و دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران. در این مقاله قصد دارم پیرامون لزوم پیوستگی در آزمون دادن صحبت کنم.

اصلی‌ترین فایده پیوستگی بازخورد عملکرد درسی است - فرشته باقری


با سلام فرشته باقری هستم، رتبه 101 کنکور ریاضی 1400 و دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران.

در این مقاله قصد دارم پیرامون لزوم پیوستگی در آزمون دادن صحبت کنم.


از نظر من اصلی ترین فایده پیوستگی در آزمون دادن گرفتن بازخورد از عملکرد دو هفته گذشته خود است که باعث می شود دانش آموزان نقاط ضعف برنامه ریزی و نحوه مطالعه خود را متوجه شده و اقدام به رفع آنها کنند. از طرفی با گرفتن کارنامه هر آزمون میتوانند نقاط قوت خود و روش های موثر مطالعه خود را نیز بشناسند و تا کنکور از آنها کمک بگیرند. تحلیل هر آزمون هم کمک شایانی به رفع اشکال در مباحث مختلف می کند و به نوعی مرور هم محسوب می شود.


ضمنا مشاوران نیز با بررسی کارنامه دانش آموزهایشان اطلاع دقیق تری از عملکرد آنها پیدا می کنند و در صورت لزوم تغییراتی در برنامه دانش آموز ایجاد میکنند.


از مهم ترین مهارت هایی که در جلسه کنکور حائز اهمیت است، مهارت کلی آزمون دادن است که شامل ریز مهارت های مهار استرس، مدیریت زمان، تکنیک ضربدر منها، زمان های نقصانی و.. است که هر دانش آموز در طی سال کنکور با شرکت منظم در آزمون ها باید تمام این مهارت ها را تمرین کند تا به بهترین نحو آزمون اصلی را که کنکور است مدیریت کند.


از دیگر فواید پیوستگی در آزمون می توان به تقسیم حجم زیاد مطالب به هدف های کوتاه مدت دو هفته ای، سنجش وضعیت مداوم هر داوطلب نسبت به رقبایش و... اشاره کرد.


من در سال کنکورم همواره تلاش میکردم در آزمون ها شرکت کنم و فقط در یک آزمون سال دوازدهم غیبت داشتم. حتی در مواقعی که به بودجه بندی آزمون ها نرسیده بودم هم آزمون میدادم تا عملکرد خود را در مباحثی که مطالعه کرده بودم بسنجم


برخی دانش آموزان با این بهانه که به بودجه بندی نرسیده‌اند یا مدرسه آنها از آزمون عقبتر است در چند آزمون متوالی غیبت می کنند که از نظر من کاملا اشتباه است. همان طور که پیش از این اشاره کردم من حتی اگر بعضی دروس را به آزمون نمیرساندم باز هم در آزمون شرکت میکردم که هم در سایر دروس خود را بسنجم هم مهارت های آزمون دادنم را تقویت کنم.


پیوستگی نه تنها در آزمون دادن بلکه در مواردی مانند روتین ها، مرور های مستمرو تحلیل آزمون ها برای داوطلبان کنکور ضروری است.مسیر کنکور یک مسیر طولانی و فرسایشی است. دانش آموزانی که بتوانند در این مسیر پیوسته حرکت کنند از شانس موفقیت بالایی برخوردارند.

 

دانش آموزان عزیز، برای رزرو فرشته باقری به عنوان پشتیبان ویژه و مشاور کنکور، میتوانید با شماره 0218451 داخلی 3123 تماس بگیرید. یا از طریق اینستاگرام کانون برترها، با ما در ارتباط باشید. 

اصلی‌ترین فایده پیوستگی بازخورد عملکرد درسی است - فرشته باقری


Menu