گفتگوی محمدعراقی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول پارمیس بانشی

مصاحبه با پارمیس بانشی قهرمان پیوستگی نیمسال اول کانون فرهنگی آموزش قلم چی

گفتگوی محمدعراقی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول پارمیس بانشی



نام و نام خانوادگی:
 پارمیس بانشی
رشته تحصیلی:
دوازدهم تجربی
شهر: یاسوج
میانگین تراز: 7135
تحصیلات پدر: دکتری
شغل پدر:
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
تحصیلات مادر: لیسانس
شغل مادر : خانه دار



اطلاعات چند از 10 دانش آموز در آزمون 
ادبیات: 8 از 10
عربی: 9 از 10
دین و زندگی: 10 از 10
زبان انگلیسی: 10 از 10
زیست: 9 از 10
فیزیک: 7 از 10
شیمی: 9 از 10
ریاضی: 7 از 10
زمین شناسی:  9 از 10



من همیشه سعی می کنم که آزمون هدف گذاری را یک هفته قبل از آزمون اصلی بدهم....


آزمون‌


1-  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

 از کلاس دهم وارد شدم و هر سه پایه متوسطه ی دوم را در آزمون ها شرکت کردم .به دلیل آزمون های برنامه ریزی شده و جامعه آماری بالای کانون.


2-  دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟

 عدم پیوستگی سبب گسستگی انگیزه و برنامه ریزی های تحصیلی می شود و گاها شیوه ی آزمون دادن و کنترل وقت و مطالعه مطالب به صورت تستی در کنار تشریحی را از یاد می برد و از طرف دیگر دوام آزمون دهی سبب تثبیت مطالب و شناخت نقاط ضعف و کمتر توجه شده می شود.


3- مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 

آشنایی با انواع تیپ سوالات به خصوص برای مطالبی که به تازگی مطالعه شده اند .


4- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

خیر.فراهم کردن شرایط آزمون حضوری در عین آنلاین بودن از لوازم مهم برای پایداری شیوه آزمون دهی در هر شرایطی است.برای مثال توجه کامل به زمان و همچنین کسب و نگه داشتن تمرکز.


5- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

اوایل کمی توجه داشتم و برایم قابل توجه بود که با توجه به نفرات برتر، تا چه درصدی می توانستم در آزمون­ها کسب کنم ولی با پیشروی آزمون دهی دیگر برایم مهم نیست و فقط به مقایسه عملکرد شخصی خود می پردازم.تقلب برخی دانش آموزان که قطعی هست ولی هیچ نگرانی ای برای من به وجود نمی آورد زیرا در نتیجه ی نهایی بنده و تاثیرگذاری تلاش هایم بی نقش است.

 

6- آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟( درصورت حضور در این ازمون پاسخ دهید)

من همیشه سعی می کنم که آزمون هدف گذاری را یک هفته قبل از آزمون اصلی بدهم حتی اگر مطالبی از آن را مطالعه نکرده باشم زیرا توجهم را به درس ها و موضوعاتی که نیاز به نمونه سوالات بیشتر یا خواندن عمقی تر دارند جلب می کند.


7- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

آزمون غیر حضوری را هفته پیش از آزمون اصلی و مشابه پارسال را معمولا پنجشنبه می دهم که اگر بشود زودتر داد حتما این کار را خواهم کرد چون تحلیل آن به زمان کافی و به دور از کمبود وقت و توجه نیازمند است.هدف اصلی همانطور که در پاسخ قبل اشاره کردم آشنایی با سوالات جدید و یافتن نقاط ضعف و تمرین کنترل وقت است.آزمون هدفگذاری را در یک نوبت می دهم ولی آزمون مشابه پارسال را در دو الی سه نوبت می دهم که چار خستگی قبل از آزمون و به قول معروف مسمومیت آزمونی نشوم و بتوانم جواب سوالات  را با ذهنیتی آشناتر تحلیل کنم.


8-   از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

از تابستان همین امسال.درس های پایه را که در آزمون های تابستان داده بودم  و به همین دلیل با مباحثی که نیاز به تمرین بیشتر داشتند تا حدود زیادی آشنا بودم و همچنین پیش مطالعه دروس دوازدهم سبب پیشروی ساده تر من در طول سال تحصیلی شد.

9-  اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

 در سال دهم اولین ترازم 7000 بود و در آزمون 9 مهر هم نزدیک به 7300. در حال حاضر، بین 7000 تا 7400 تراز کسب می کنم.نظم بهتری به کار هایم داده ام و با برنامه راهبردی همگام تر شده ام و شیوه مطالعات دروس و هماهنگی با مدرسه را بهتر یادگرفته ام.


10- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

درس زیست شناسی.با مطالعه عمقی کتاب و سپس تست هایی برای یادگیری و تثبیت.علاوه بر آن دوره کردن کتاب پس از چند مبحث کمک کننده هست.


11- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

بله.از مشاور تحصیلی خود و خانواده

 

برنامه و کتاب

 

 1- همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

پوشش همه مطالب و توجه به تمام دروس


2- چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

چندان تفاوتی ندارند ولی در درس هایی که هماهنگ نیستند سعی می کنم اولویت خود را کانون قرار دهم.


3-  آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

بله.مطالعه ی مستمر تر و ساعات مطالعه ی بیشتر از بارز ترین تفاوت های ان است.

 

4- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

تعداد تست بیشتر و ساعت مطالعه بالاتر و مستمر تر.

 

5- آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟

بله.کاملا بر توانایی های خودم اگاه می شوم و برای روز های آتی برنامه با ساعات مطالعه بیشتر از حد و توانایی خودم نمیریزم.بر درس هایی که مطالعه کمتری داشتم هم مشرف هستم.نظم و چارچوب دهی ویژگی ممتازان است.


6- در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

در درس ادبیات .ابتدا ذهنیت خود را از آن تغییر دادم و برای خودم به درسی شیرین و آسان مبدلش کردم.سپس آن را بیشتر در برنامه خود گنجاندم و از درصد 40 توانستم به 100 برسم.

کارنامه وسایت

 

7-  از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

دانلود سوالات و پاسخ ها و آزمون دهی و دریافت کارنامه


8- روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

ساعت 4 الی 5.در نگاه اول به دروسی که قصد کسب نمرات بالا داشتم،مثلا درس هایی که در آزمون قبل خوب  جواب نداده بودم توجه می کنم.


9- هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

هفته اول پیش­روی های دروس دوازهم و تسلط را محور اصلی کار خود قرار می دهم و به ویژه دروس تخصصی.هفته دوم در کنار تست و تمرین دروس دوازهم به مطالعه ی بیشتر دروس پایه نیز می پردازم. ساعت 8 صبح آزمون را شروع می کنم و کارنامه خود را در پرداش اول می گیرم.زیرا سبب افزایش جدیت در آزمون دهی می شود.


10-  روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

تک تک درس ها را چک می کنم و سپس تمام سوالات آزمون را بررسی می کنم.چه آنهایی را که درست زدم چه غلط.زیرا گاها پیش می آید که دلیل ما برای انتخاب گزینه ای کاملا با دلیل درست آن متفاوت باشد.علاوه بر آن تثبیت و یادگیری بالایی به همراه دارد.


11-  در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

در آن سال ها هم وضعیت مطلوبی داشتم ولی تست و زمان کافی در برنامه ام نبود.امسال از خیلی از جهات بهتر از سال های پایه هستم و دلیل اصلی آن را عدم سردرگمی در شناخت اهداف و برنامه ریزی و توجه کمتر به مدرسه و نمرات آن می دانم.

 

مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت 


     1-   آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهی؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده  می کنی؟   

     به صورت کلی در همان روزی که آزمون مشابه پارسال را می دهم برای خودم تسلط بر مطالب را یادآور میشوم و اگر در درسی ضعف دارم برای آن آماده سازی میکنم ولی همیشه برای بهترین خود به آزمون ورود می کنم و سعی در کسب بالاترین نتایج دارم.


    2-  شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟ 

بازیابی.دوباره خوانی سبب پراکنش تمرکز و کمبود توجه به عمق مطالب می شود ولی در روش بازیابی با نگرش بازتری اقدام به مطالعه صورت می گیرد.


3- براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟

ذهن خود را مثبت نگه می دارم و به حرف ها و منفی بافی های دوستان و اطرافیان هیچ توجهی نمی کنم.پردازش به حواشی شدیدترین ضربه هارا می زند و در اطرافیان خود در گذشته این مطلب را مشاهده کرده ام .لذا با دید باز از این موارد اجتناب می کنم.

 

 4- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟

 در ابتدای پاندمیک کووید،سال دهم بودم و به طور کامل یک ماه از درس فاصله گرفتم و این مطلب سبب شد که تا شروع پایه یازدهم بسیار کم درس بخوانم. از اول پایه ی یازدهم با برنامه ریزی کمی بهتر از سال گذشته شروع به کار کردم و در ادامه آنلاین بودن مدارس کمک زیادی بهم کرد .


5- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

هرگز من را در فشار قرار نمی دهند و اگر نمره ضعیفی بگیرم به هیچ وجه ملامتم نمی کنند.با حفظ سرزندگی خودشان فضای خانه را بسیار مثبت نگه می دارنند که سبب افزایش روحیه بنده نیز می شود.

 

روش های مدیریت زمان


1- زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟

پیش از آزمون تمرین کنترل وقت انجام می دهم و به نظرم بهترین شیوه، تست تایم دار و استمرار تست زنی است.مادامی که آزمون می دهم همیشه نیم نگاهی به زمان دارم تا خود را با آن هماهنگ کنم و دچار کمبود وقت نشوم.در درس هایی هم که پتانسیل سریع زنی دارند،مانند زمین شناسی و معارف و زبان،سعی می کنم که برای باقی دروس تایم سیو کنم.


2- از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟

 روش ضربدر منها از بهترین شیوه ها می باشد.



دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه  کانون برترها دنبال کنید 

گفتگوی محمدعراقی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول پارمیس بانشی



Menu