گفت وگو با محمد مهدی قریشی؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی از تهران

شرکت در آزمون‌های کانون منجر شده که به طور مداوم درس‌های آزمون را مطالعه کنم و برایشان تست زنی کنم تا تسلطم روی مطالب به طور کامل حفظ و تشدید شود و باعث تاثیر مثبت روی وضعیت تحصیلی من شده است.

گفت وگو با محمد مهدی قریشی؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی از تهران

نام و نام خانوادگی: محمد مهدی قریشی

پایه و مقطع: دهم تجربی

استان و شهر: تهران - تهران

نام مصاحبه گر: محمد حسیبن مصباحی

 

برنامه شما برای امتحانات نیمسال دوم چیست؟

به صورت روزانه با مطالعه دروس برای مدرسه خودم را برای امتحانات هم آماده می کنم تا در دوران پیش از امتحان به مشکل نداشته باشم.

 

از کدام کتاب های کانون استفاده می کنید؟

من از کتاب های سه سطحی استفاده می کنم که سوالات را به صورت سطح بندی شده قرار داده است و منبع خوبی برای تقویت و تثبیت دانسته هاست.

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می کنید؟

بله در دوران امتحانات از نمونه سوالات داخل سایت کانون نیز استفاده میک نم تا قبل از امتحان با طرح کلی امتحانات و تیپ سوالات ثابت امتحانات آشنا شوم، تا بتوانم در وقت کمتر روی مباحث پر بازده تری وقت گذاری کنم.

 

تصمیمات شما برای نیمسال دوم چیست؟

تصمیم دارم با مطالعه درست و دقیق تر و تمرکز روی حل تمرین و تست بیشتر خودم را برای نیمسال دوم و آزمون های نهایی ترم دوم آماده کنم تا بهترین نتیجه را در این آزمون ها بگیرم.

 

در برنامه خود چگونه تعادل را بین برنامه راهبردی آزمون و دروس مدرسه و کلاس خود رعایت می کردید؟

برای من برنامه آزمون و مدرسه دو برنامه منطبق بودند و برای اینکه کمترین دتداخل بین آن ها پیش نیاید در زمان مطالعه دروس مدرسه تست های آن مباحث را نیز کار میکردم تا هم برای مدرسه و هم برای تست ها و آزمون ها آماده شوم و به برنامه راهبردی هم برسم. همچنین در برنامه من بعضی از دروس نیازمند مطالعه تدریجی و آرام تر هستند که به آنها زمان بیشتری در طول هفته به صورت مداوم اختصاص می دهم.

 

آیا در آزمون های مشابه پارسال که در آخر هفته منتهی به آزمون برگزار می شود شرکت می کنید؟

بله.این آزمون ها با ارائه سوال هایی درجهت آزمون اصلی روز جمعه باعث یک سنجش خوب از آزمون پیش رو می شوند و باعث می شود بتوانم قبل از شرکت در آزمون اصلی خودم را بسنجم و با آمادگی بیشتر سر جلسه حاضر شوم.

 

شرکت در آزمون های کانون چه تاثیری بر وضعیت درسی شما داشته است؟

شرکت در آزمون های کانون منجر شده که به طور مداوم درس های آزمون را مطالعه کنم و برایشان تست زنی کنم تا تسلطم روی مطالب به طور کامل حفظ و تشدید شود و باعث تاثیر مثبت روی وضعیت تحصیلی من شده است.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟

زیست شناسی نقطه قوت من بود.برای این درس من در برنامه ام هر روز آن را مطالعه و تست زنی میکردم و با دوره  مداوم آن را تثبیت میکردم تا از فراموشی مطالب جلوگیری کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟این دفتر چه کمکی به شما کرده است؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم و از آن استفاده می کنم. این دفتر به من کمک زیادی در جهت منظم کردن برنامه و هدف مند کردن مطالعه ام داشته است.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

بعد از آزمون اول سوالات غلط را به طور دقیق بررسی می کردم و اشکالات را یادداشت و نکته برداری می کردم و بعد از آن به سراغ سوالات نزده میرفتم تا دلیل نزده رها کردن آن ها را متوجه شوم و با رفع اشکال آن ها را رفع کنم. بعد از آن به سراغ سوالات شک دار خود میرفتم تا با رفع شک خود آن سوالات را کامل یاد بگیرم.


آیا پدر و مادر شما نتایج آزمون شما را میبینند؟ واکنش آنها در صورت افت نتایج چیست؟

بله پدر و مادرم نتایج آزمون را پیگیری میکنند و همیشه نقش انگیزشی و روحیه بخشی برای من دارند تا بتوانم با قدرت بیشتر به سراغ آزمون بعدی بروم.

Menu