رتبه 43 تجربی :دانش آموزان سال تحصیلی را چگونه آغاز کنند؟

گفتگو با شایان رادمهر رتبه 43 کنکور تجربی درباره شروع سال تحصیلی و چالش هایی که دانش آموزان در این بازه با آنها مواجه می‌شوند.

رتبه 43 تجربی :دانش آموزان سال تحصیلی را چگونه آغاز کنند؟

گفتگو با شایان رادمهر رتبه 43 کنکور تجربی درباره شروع سال تحصیلی و چالش هایی که دانش آموزان در این بازه با آنها مواجه می شوند.


 با شروع سال تحصیلی و کلاس های مدرسه،خیلی از دانش آموزان نمی دانند که چطور همزمان هم با بودجه بندی آزمونها هماهنگ باشند هم با درس مدرسه،راه حل شما برای این مسیله در سال کنکور خودتان چه بود و چه پیشنهادی برای دانش آموزان دارید؟
(اولویت با مدرسه یا بودجه بندی آزمونهای کانون؟)

الف)در مدرسه‌ای که من درس میخواندم تدریس معلم معمولا مطابق با بودجه بندی ازمونها بود اما اگر معلمی عقب تر یا جلوتر از بودجه بندی تدریس میکرد اولویت من با برنامه قلمچی بود زیرا که شما اگر تست های یک درس را خوب بلد باشید حتما در امتحانات مدرسه هم نمره خوبی کسب خواهید کرد توصیه من به دانش اموزان این است که در طول روز یک یا دو ساعت رو به دروس مدرسه اختصاص دهند و بقیه زمان خود را با بودجه بندی آزمونها میش بروند.


⭕ به طور مختصر چگونگی برنامه ریزی خود در هفته اول و دوم پیش از هر آزمون را شرح دهید.( تفاوت برنامه ریزی برای این دو هفته،اولویت دروس پایه و دوازدهم ، تست زدن در هفته اول و دوم و..)

ب)برنامه ریزی هفته اول من اینگونه بود که ابتدا دروس جدید بودجه بندی(سال دوازدهم) را مطالعه میکردم و سپس تست های آن را میزدم . این فرایند تا چهارشنبه طول میکشید و بعد از آن تا آخر هفته اول را به مرور دروس دوازدهم میپرداختم . با شروع هفته دوم دروس جدید پایه که به بودجه بندی اضافه شده بود را مطالعه میکردم و سه شنبه و چهارشنبه آن ها را مرور میکرد و در روز قبل از آزمون از خودم در خانه ازمون میگرفتم و تحلیل میکردم تا برای آزمون اماده باشم و اشکالات خود را رفع کرده باشم .


⭕ از چه زمان به طور جدی مطالعه کنکوری خود را آغاز کردید؟
توصیه شما برای دانش آموزانی که بازه مطالعاتی تابستان را از دست داده اند چیست؟
دانش آموزانی که از ابتدای تابستان بطور جدی مطالعه خود را آغاز کردند از مهر چگونه برنامه ریزی کنند؟

ج)من از سال یازدهم مطالعه جدی را برای کنکور آغاز کردم اما قبل از آن هم در آزمون های قلمچی شرکت میکردم و طبیعتا با تست آشنایی داشتم
د)توصیه من به دانش آموزانی که تابستان خود را از دست داده‌اند این است که تایم باقی مانده خود را بیشتر به درس های دوازدهم اختصاص بدهند و با بودجه بندی آزمونها پیش بروند و در کنار آن درس های پایه‌ای را که تست های بیشتری دارد و مهم تر است(با توجه به زمان)مطالعه کنند
ه)توصیه من به دانش آموزانی که به طور جدی از تابستان شروع کرده‌اند این است که اولا سعی کنند در مطالعه و ساعت مطالعه خود ثبات داشته باشند و دوما طبق بودجه بندی کانون در ترم اول نیم سال اول دوازدهم و دهم و در ترم دوم نیمسال دوم دوازدهم و یازدهم را مطالعه کنند و بعد از عید به مرور و ممعبندی و رفع اشکال بپردازند.


سوالات خود از شایان رادمهر رتبه 43 کنکور تجربی را در قسمت نظرات بپرسید.

منبع :

Menu