این مطلب توسط هانیه سهیلی مقدم، رتبه 16 کنکور تجربی 98، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران تهیه شده است.
* عضو گروه رتبه های برتر کانون *
اولویت درس خواندن با تست یا مطالعه درسنامه
قبل از تدریس دبیر، مطالب کتاب درسی را بهطور مختصر پیشخوانی میکردم. بعد از تدریس کتاب را بطور کامل و دقیق میخواندم و سپس تستزنی را شروع میکردم.
تستها را ابتدا با مجموعه های کوچک و درنهایت مجموعه های بزرگتر جلو میبردم و نکات مهم تست ها را وارد کتاب میکردم. معمولا تدریس دبیر کفایت میکرد و از درسنامه کتاب های کمک آموزشی استفاده نمیکردم و سعی میکردم آموزش را با حل تست تکمیل کنم نه با مطالعه درسنامه.
اگر پس از تدریس دبیر و خواندن کتاب درسی، تست های آموزشی را خوب پاسخ نمیدادم، متوجه میشدم که باید درسنامه را هم بخوانم و آموزش را تکمیل کنم و سپس تست بزنم.
معیار در بررسی پاسخنامه سوالات
در حین حل تست اگر سوالی یا گزینهای از یک تست برایم نامفهوم بود یا نکتهای داشت، حتما کنار آن علامت میگذاشتم و در حین تحلیل، پاسخنامه مربوط به این تست یا گزینهها را میخواندم و آنها را بررسی میکردم. حتی اگر تست را درست حل کرده بودم این بررسی را انجام میدادم.
پاسخنامه تمام تست های نزده و غلط را هم کامل میخواندم.
منبع مطالعاتی من در درس شیمی
من در درس شیمی از کتاب سه سطحی کانون استفاده میکردم.
من از این کتاب برای جمعبندی مطالب و فصل های شیمی استفاده میکرد. بعد از مطالعه کامل کتاب و حل تست، چند روز قبل از آزمون بهخصوص آزمون های جامع، با این کتاب مطالب را مرور و جمع بندی میکردم. تعداد کم سوالات و درعین حال پوشش یک فصل باعث میشد که کتاب حالت آزمونی داشته باشد و بتوانم یادگیری خودم را بسنجم و درعین حال مطالب مهمتر را مرور کنم. بهعلت سبک نسبتا متمایز سوالات و سطح بالاتری که دارند این کتاب برای یادگیری کامل تر درس است و یک منبع مکمل است.