هانیه سهیلی مقدم رتبه 16: چگونگی رسیدن به درصد 96 در درس شیمی

این مطلب توسط هانیه سهیلی مقدم، رتبه 16 کنکور تجربی 98، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران تهیه شده است.

هانیه سهیلی مقدم رتبه 16: چگونگی رسیدن به درصد 96 در درس شیمی

این مطلب توسط هانیه سهیلی مقدم، رتبه 16 کنکور تجربی 98، دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران تهیه شده است.

* عضو گروه رتبه های برتر کانون *


اولویت درس خواندن با تست یا مطالعه درسنامه

قبل از تدریس دبیر، مطالب کتاب درسی را به‌طور مختصر پیش‌خوانی می‌کردم. بعد از تدریس کتاب را بطور کامل و دقیق میخواند‌م و سپس تست‌زنی را شروع می‌کردم.

تست‌ها را ابتدا با مجموعه های کوچک و درنهایت مجموعه های بزرگ‌تر جلو میبردم و نکات مهم تست ها را وارد کتاب می‌کردم. معمولا تدریس دبیر کفایت می‌کرد و از درسنامه کتاب های کمک آموزشی استفاده نمی‌کردم و سعی میکردم آموزش را با حل تست تکمیل کنم نه با مطالعه درسنامه.

اگر پس از تدریس دبیر و خواندن کتاب درسی، تست های آموزشی را خوب پاسخ نمیدادم، متوجه میشدم که باید درسنامه را هم بخوانم و آموزش را تکمیل کنم و سپس تست بزنم.


معیار در بررسی پاسخنامه سوالات 

در حین حل تست اگر سوالی یا گزینه‌ای از یک تست برایم نامفهوم بود یا نکته‌ای داشت، حتما کنار آن علامت می‌گذاشتم و در حین تحلیل، پاسخنامه مربوط به این تست یا گزینه‌ها را میخواندم و آنها را بررسی می‌کردم. حتی اگر تست را درست حل کرده بودم این بررسی را انجام میدادم.

 پاسخنامه تمام تست های نزده و غلط را هم کامل می‌خواندم.


منبع مطالعاتی من در درس شیمی

من در درس شیمی از کتاب سه سطحی کانون استفاده می‌کردم.

من از این کتاب برای جمع‌بندی مطالب و فصل های شیمی استفاده می‌کرد. بعد از مطالعه کامل کتاب و حل تست، چند روز قبل از آزمون به‌خصوص آزمون های جامع، با این کتاب مطالب را مرور و جمع بندی می‌کردم. تعداد کم سوالات و درعین حال پوشش یک فصل باعث میشد که کتاب حالت آزمونی داشته باشد و بتوانم یادگیری خودم را بسنجم و درعین حال مطالب مهم‌تر را مرور کنم. به‌علت سبک نسبتا متمایز سوالات و سطح بالاتری که دارند این کتاب برای یادگیری کامل تر درس است و یک منبع مکمل است.

Menu