آمدم، ماندم، زیرا ... (3)

از آنجا که اطرافیان و دوستانم در کانون عضو بودند، انگیزه و عاملی شد که من هم در کانون ثبت‌نام کنم.

آمدم، ماندم، زیرا ... (3)

علی انصاری، رتبه‌ی 3 ریاضی کشور در کنکور 99 با میانگین‌تراز 7677 از مشهد

همه‌‌چیز سروقت و به‌موقع

از آنجا که اطرافیان و دوستانم در کانون عضو بودند، انگیزه و عاملی شد که من هم در کانون ثبت‌نام کنم. مهم‌ترین دلیلم برای شرکت در آزمون‌های کانون آمار پرتعداد شرکت‌کنندگان در آزمون‌های کانون بود. از سال دوازدهم در کانون ثبت‌نام کردم و در تمام آزمون‌ها حاضر شدم. مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های کانون از نظر من برنامه‌های جامع آن است که به دانش‌آموز، امکان برنامه‌ریزی درست را می‌دهد و باعث می‌شود که درس‌ها سروقت و به‌موقع، در بازه‌های زمانی دوهفته‌ای جمع‌بندی شود. در سال دوازدهم در تمام آزمون‌ها شرکت کردم و فقط در یک آزمون پاسخ‌برگم گم شد و غیبت ثبت شد.

کیان بهادری، رتبه‌ی 1 زبان کشور در کنکور 99 از شمیرانات تهران

جدی‌تر می‌شوی

در شهر ما تقریباً همه‌‌ در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردند؛ چون آزمون‌های کانون جامعه‌ی آماری و محبوبیت فراوانی دارد. من هم از تابستان سال 97 که سال یازدهم بودم، در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کردم تا خودم را محک بزنم و برای کنکور آماده شوم. از تراز 7042 شروع کردم. یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفتم جدی‌ترشدن در درس‌خواندن بود. دلیل بعدی پیشرفتم، همکاری بیشتر مدرسه با ما و تدریس بهتر معلمان بود. ویژگی‌های مهم آزمون‌های کانون برنامه‌ای‌بودن و پیوستگی و استمرار آزمون‌ها بود که هر دوهفته‌یک‌بار برگزار می‌شد.

علی چیت‌ساز، رتبه‌ی 8 تجربی کشور در کنکور 99 با میانگین‌تراز 7906 از شیراز

پیشروی و تناسب منطقی مباحث درسی

به پیشنهاد مدیران و دبیران مدرسه در آزمون‌های کانون ثبت‌نام کردم. در پایه‌ی ششم و دهم تا دوازدهم، در کل به‌مدت 4 سال در آزمون‌ها شرکت کردم. علت مداومتم در آزمون‌ها اين بود که از طرفي نظم برنامه‌ها و پیشروی با سرعت مناسب و منطقی برای سال تحصیلی برایم اهميت زيادي داشت و از طرف ديگر مي‌خواستم از روش مطالعه و تست‌زنی‌ام بازخورد بگيرم و آزمون و خطايي باشد برای آزمون‌های مهم‌تر مثل آزمون‌های جامع و کنکور. بچه‌ها معمولاً در روز‌های آخر هفته‌ی منتهی به آزمون در مدرسه غیبت می‌کردند تا نتیجه‌ی بهتری بگیرند؛ اما در روز آزمون اتفاق دیگری می‌افتاد و من معمولاً رتبه‌ی برتر می‌شدم. یک بار تصمیم گرفتم من هم این کار را بکنم و یک روز در کلاس‌های مدرسه غیبت کنم. در آن آزمون، بدترین نتیجه‌ام را گرفتم! چیز مهمی که از آن نتیجه گرفتم این بود که مهم نیست چند ساعت درس می‌خوانیم؛ مهم این است که چقدر از آن ساعت‌ها در مسیر درست و کارآمد برای هدفمان صرف شده است. در سال دهم، اولین ترازم 7375 شد. علت پيشرفتم در آزمون‌ها مطالعه‌ی مداوم و غیبت‌نکردن بود. مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های کانون نظم آن‌هاست. مباحث هر آزمون با توجه به تاریخ و موقعیت تعیین شده است. مثلاً هنگام امتحانات نوبت اول یا فروردین‌ماه که پروژه‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، آزمون‌ها جامع است و تناسبی منطقی بین پیشروی درس‌های عمومی و اختصاصی وجود دارد؛ به‌خصوص در پایه‌ی دوازدهم که مباحث به‌مراتب بیشتر و حجیم‌تر است و به سازمان‌دهی بیشتری نیاز دارد. در آزمون‌های سال دوازدهم غیبت نکردم؛ چون اگر غيبت مي‌کردم انسجام و سلسله‌مراتب آموختن و سنجش از نظم خودش خارج می‌شد.

علی مولایی، رتبه‌ی 5 تجربی کشور در کنکور 99 با میانگین‌تراز 7776 از ارومیه

تکرار و مرور چندباره‌ی مباحث درسی

به‌دليل وجود برنامه‌ی راهبردی و فضای رقابتی، آزمون‌هاي کانون را به بقیه‌ی مؤسسات آموزشی ترجیح دادم. به‌مدت 8 سال از چهارم تا ششم دبستان و هشتم تا دوازدهم در آزمون‌ها شرکت کردم. اولین ترازم 7000 بود و در سال دوازدهم توانستم به تراز 8100 هم برسم. به‌نظرم علت این پیشرفت پیوستگی در شرکت در آزمون‌ها بود. مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون، آموزش و مرور چندباره‌ی درس‌ها در بازه‌های مختلف است. در سال دوازدهم در همه‌ی آزمون‌ها شرکت کردم و غیبت نداشتم.

Menu