چالش‌هایی که رتبه‌های برتر با آن مواجه شدند

بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم چالش‌ها فقط برای ما هستند و دانش‌آموزان برتر با چالشی مواجه نیستند؛ اما واقعیت این‌گونه نیست.

چالش‌هایی که رتبه‌های برتر با آن مواجه شدند

بعضی وقت‌ها فکر می‌کنیم چالش‌ها فقط برای ما هستند و دانش‌آموزان برتر با چالشی مواجه نیستند؛ اما واقعیت این‌گونه نیست. رتبه‌های برتر هم با چالش‌های خاص خودشان مواجه می‌شوند. موضوع اصلی وجود یا نبودِ چالش نیست، بلکه هنر حل چالش‌ها و پیداکردن راه‌حل برای آن‌هاست.

علی صادقی، رتبه‌ی 8 ریاضی سال 98

ادبیات مهم‌ترین معضل یا همان چالش من بود. از درصدی که به دست می‌آوردم، راضی نبودم. ابتدا تصمیم گرفتم خیلی جدی این چالش را برطرف کنم. بدون اغراق هر شب حدود 30 تا 40 دقیقه ادبیات می‌خواندم و آخرین درسم در طول روز بود و در این زمانِ کم، خودم را ملزم می‌کردم که با تقسیم زمان، هر سه مطلب مهم آرایه‌های ادبی و دستور زبان و قرابت‌معنایی را بخوانم. لغت و املا و مابقی مباحث حفظی را که فرّار بود، در روزهای نزدیک به آزمون می‌خواندم. (علی 2 سال کانونی بود و در 50 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


سیاوش کیانپور، رتبه‌ی 9 تجربی کشور سال 98

چالشی که با آن روبه‌رو شدم، فراموشی مطالب بود که کاملاً معتقدم توهمی بیش نبود. معمولاً بعد از آزمون، با دوستانم دور هم جمع می‌شدیم و سؤالات آزمون را حل می‌کردیم و علاوه بر آن، از کتاب‌های دیگر تست می‌زدیم و در نهایت، مشکلات یکدیگر را حل می‌کردیم. جمع دوستانه‌ باعث می‌شد موضوعاتی را که واقعاً بلد نبودیم، یاد بگیریم و مباحثی را هم که توهم یادنگرفتن داشتیم، پیدا کنیم تا خیالمان بابت یادگیری راحت شود. (سیاوش  3 سال کانونی بود و در 40 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


محمد محمودی، رتبه‌ی 4 انسانی سال 98

اصلی‌ترین چالش من درس زبان انگلیسی بود. آن‌قدر همه می‌گفتند در زبان انگلیسی، یادگیری لغت مهم است، تمام تمرکزم را برای یادگیری لغت‌ها می‌گذاشتم و این موضوع باعث می‌شد از بقیه‌ی مطالب غافل شوم. بعد از مدتی متوجه مشکلم شدم و درس زبان را هر روز در برنامه‌ام گذاشتم و سعی کردم مباحثی را که عقب بودم، جبران کنم. هر شب یک کلوزتست و یک درک‌مطلب را کامل حل می‌کردم. این کار باعث می‌شد تمامی لغاتی که می‌خواندم مرور شود و تمامی مباحث را کار کنم. (محمد 2 سال کانونی بود و در 46 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.)


امیررضا بسکابادی، رتبه‌ی 6 تجربی کشور سال 98

دین‌وزندگی برایم چالشی‌ترین درس بود. کلی ایده در ذهنم گذشت و سعی کردم بهترین را انتخاب کنم. تمرکزم را روی متن کتاب بیشتر کردم و نکات را خیلی جزئی می‌خواندم. آیات را کامل حفظ می‌کردم و بلافاصله تست تمرین می‌کردم. موقع تست‌زدن به روند طرح سؤال نیز دقت می‌کردم تا بتوانم متن سؤال را راحت‌تر درک کنم و به سؤال پاسخ بدهم. (امیررضا 4 سال کانونی بود و در 73 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


Menu