تصاویر جالب از نشنال‌جئوگرافیک (67)

خطرناک‌ترین پرنده‌ی جهان هر سال 200 قربانی می‌گیرد. کاسوری‌ها در هیچ مبارزه و نبردی که با دیگر حیوانات یا انسان‌ها دارند، هرگز شکست نمی‌خورند.

تصاویر جالب از نشنال‌جئوگرافیک (67)

خطرناک‌ترین پرنده‌ی جهان هر سال ۲۰۰ قربانی می‌گیرد. کاسوری‌ها در هیچ مبارزه و نبردی که با دیگر حیوانات یا انسان‌ها دارند، هرگز شکست نمی‌خورند.

پلک سوم مانع پلک‌زدن‌های مکرر عقاب می‌شود. در نتیجه، خطای چشمی عقاب را کاهش می‌دهد و به او در شکار کمک شایانی می‌کند. به‌طوری‌که تمام پرندگان دارای پلک سوم هستند، که از پهلو و در عرض چشمان، باز و بسته می‌شود و از چشم آن‌ها مانند ما انسان‌ها محافظت می‌کند و چشم آن‌ها را تمیز و مرطوب نگه می‌دارد.

تحقیقات نشان داده است که لاک‌پشت‌های دریایی دارای غدد خاصی هستند که به‌کمک آن‌ها می‌توانند آب شور دریا را تبدیل به آب آشامیدنی کنند.

شیر ایرانی برای آخرین بار در سال ۱۳۲۰ هجری شمسی در ۴۰‌کیلومتری شهرستان دزفول در استان خوزستان مشاهده شد.

سرعت بال‌زدن حشرات بسیار عجیب است. مگس در هر ثانیه، 350 بار، زنبورعسل 450 بار، پشه 600 بار بال می‌زنند. بال هواپیمای «ملخ» که هواپیمای عادی و معمولی است، در هر ثانیه، تنها ۲۷ بار دور می‌زند.

دندان موش سخت‌تر از آهن یا فولاد است و می‌تواند به‌راحتی هر چیزی را گاز بگیرد.

عکس سال حیات‌وحش سال ۲۰۱۹

تصویر این موش‌خرمایی‌کوهی هراسان از روباه، امسال برنده‌ی جایزه‌ی عکس حیات‌وحش شده است.

شترمرغ‌ها و گورخرها اغلب در کنار هم زندگی می‌کنند تا نزدیک‌شدن شکارچیان را به یکدیگر هشدار دهند. دید شترمرغ نسبت به گورخر بسیار بهتر است؛ در حالی که گورخر شنوایی و بویایی بهتری برای احساس خطر دارد.

Menu