گفت‌وگو با مهران منتظر، دانش‌آموز برتر ریاضی بعد از کنکور 98

مهران منتظر از شهر تفت، جزو دانش‌آموزان برتر دوازدهم ریاضی در آزمون‌های برنامه‌ای کانون بود. با مهران منتظر دو ساعت بعد از کنکور گفت‌وگویی کوتاه داشتیم که با هم می‌خوانیم.

گفت‌وگو با مهران منتظر، دانش‌آموز برتر ریاضی بعد از کنکور 98

مهران منتظر از شهر تفت، جزو دانش‌آموزان برتر دوازدهم ریاضی در آزمون‌های برنامه‌ای کانون بود. او در ویژه‌نامه‌ی نفرات برتر امسال کانون در جایگاه سوم قرار گرفته است. 

مهران منتظر از کلاس یازدهم به کانون آمد و امسال در سال دوازدهم در 27 آزمون برنامه‌ای یعنی تمام آزمون‌ها از 15 تیر 1397 تا 7 تیر 1398 بدون یک جلسه غیبت شرکت کرد.

با مهران منتظر دو ساعت بعد از کنکور گفت‌وگویی کوتاه داشتیم که با هم می‌خوانیم.

برای دیدن صفحه‌ی شخصی مهران منتظر در سایت کانون رو لینک زیر کلیک کنید تا با روش‌های مطالعه‌ی او هم آشنا شوید:

صفحه‌ی شخصی مهران منتظر

آقای منتظر کنکور امروز چطور بود؟

الحمدلله خوب بود. 

به سادگی کنکور امسال در کامنت‌های دانش‌آموزان ریاضی در سایت کانون اشاره‌ی زیادی می‌شود، از نظر توسطح دشواری کنکور چگونه بود؟

به نظر من هم سطح دشواری کنکور نسبت به آزمون‌های جامع کانون ساده‌تر بود. در عمومی‌ها 6 یا 7 سؤال را شک‌ داشتم و در اختصاصی هم به یک سؤال ریاضی پاسخ ندادم. در شیمی به‌ همه‌‌ی سؤالات پاسخ دادم اما 2 یا 3 سؤال شک‌دار داشتم. سطح سؤالات فیزیک هم به‌نظرم ساده بود اما ترتیب سؤالات را به هم زده بودند.

این به‌هم زدن ترتیب سؤالات در فیزیک مشکلی برایت ایجاد نکرد؟

نه مشکل خاصی نداشتم.

سطح سؤالات عمومی چطور بود؟

در ادبیات سطح سؤالات لغت و املا و دستور زبان خوب و ساده بود. در آرایه یک سؤال سخت داشت و قرابت‌ها هم متوسط رو به پایین بود و با مشکلی مواجه نشدم.

در عربی ترجمه‌اش به‌نظرم ساده بود. درک مطلب بد نبود و خوب بود. قواعد عربی هم خوب بود، اما یکی دو سؤال شک‌دار داشتم که البته به آن‌ها پاسخ دادم.

نمره‌های کنکورت را محاسبه کردی یا منتظر کلید هستی؟

من معولاً عادت ندارم نمره‌هایم را حساب کنم. حتی در آزمون‌های کانون هم صبر می‌کردم تا نتیجه‌ی آزمون بیاید و بعد تحلیل می‌کردم. فکر می‌کنم اگر بخواهم تحلیل کنم، ممکن است ذهنم تا اعلام نتایج درگیر شود.

در کنکور با سؤال سطح بالا و چالشی مواجه شدی؟

بله. در ریاضی یکی دو سؤال سطح بالا وجود داشت.

مهران تو دو سال در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کردی. دستاورد تو از این حضور چه بود؟

پیشرفت خیلی خوبی داشتم و با دانش‌آموزان سطح بالایی در کانون رقابت می‌کردم.

دانش‌آموزان برتر ریاضی امسال چگونه بودند و چگونه با آن‌ها تعامل داشتی؟ البته غیر از آقای مهیار جعفری نوده از زنجان که می‌دانم هر دو در سایت کانون هم فعال بودید و کامنت می‌گذاشتید و سؤال هم طرح می‌کردید.

دانش‌آموزان خیلی خوبی حضور داشتند. مثلاً آقای علیرضا سخایی‌راد که باید اعتراف کنم یک سروگردن از من بالاتر بود و واقعاً افتخار می‌کنم که با ایشان رقابت می‌کردم. ایشان همیشه در سطح بالایی بودند و هیچ‌وقت افت نداشتند و به‌قول فوتبالی‌ها یک فوق‌ستاره بودند.

آقای علی ونکی از تهران خوب بودند. خانم یاسمن زلفی از شیراز، آقای محمد هجری از کرج که آقای هجری در نوبت دوم خیلی پیشرفت کردند و رشد خیلی خوبی داشتند. برای من افتخاری بود که با این دانش‌آموزان رقابت می‌کردم.

مهران! بچه‌های تجربی و زبان فردا کنکور دارند. حرفی داری که بتواند به آن‌ها کمک کند تا فردا کنکور خوبی داشته باشند؟

"خدا را دارم غم ندارم." من بچه که بودم و در کوچه فوتبال بازی می‌کردیم، وقتی یه نفر قوی بود همه می‌خواستند در تیم او باشند، من هم همیشه می‌گویم "من و خدا، هر چی سؤاله!"

مهران! منتظر موفقیت‌های تو هستیم. آیا به رشته‌ی خاصی در دانشگاه هم فکر کردی؟

فعلاً رشته‌ی برق مدنظرم است. اما منتظرم یک هفته استراحت کنم تا به این موضوع فکر کردم و بازار کار و درس‌های دانشگاهی رشته‌ها را بررسی کنم. علاقه‌ی خودم به رشته‌ی برق است؛ چون قبلاً رباتیک کار کردم و پیش‌زمینه‌ای برای برق دارم.

علاوه بر بررسی رشته‌های دانشگاهی، برنامه‌ات برای دوران بعد از استراحتت چیست؟

منتظرم تا این هیجان کنکور و سؤالات کنکور کم شود تا در سایت کانون به دانش‌آموزان پایه کمک کنم.

آیا از رتبه‌های برتر کنکور در سال‌های قبل فردی هست که نکته‌ای از او یاد گرفته باشی و الان در ذهنت باشد؟

فرد خاصی در ذهنم نیست. از هر فردی نکته‌ای را یاد گرفتم. در کل از همه‌ی آن‌ها توانستم چیزهای زیادی یاد بگیرم.

مهران منتظر، دانش‌آموز برتر ریاضی - کنکور 98

تصویر مهران منتظر مربوط به قبل از کنکور 98 می‌باشد.

Menu