قهرمان پیشرفت: مهرنوش تشیعی، از رتبه 3447 سال 96 تا 643 سال 97

سال اول یعنی زمانی که برای کنکور 96 درس می‌خواندم، جدی و قوی شروع نکردم. انگیزه داشتم؛ اما شیوه‌های مطالعه برای کنکور را بلد نبودم.

قهرمان پیشرفت: مهرنوش تشیعی، از رتبه 3447 سال 96 تا 643 سال 97

گفت‌وگو با مهرنوش تشیعی، رتبه‌ی ۶۴۳ تجربی منطقه‌ی ۲ از گلپایگان

از رتبه‌ی ۳۴۴۷ سال 96 تا رتبه‌ی ۶۴۳ سال 97


مهرنوش تشیعی در یک نگاه

شهر: گلپایگان (اصفهان)

سال‌های حضور در کانون: چهارم دبیرستان و یک سال فارغ‌التحصیلی، به مدت 2 سال

رتبه‌ی کنکور سال 96: 3447

رتبه‌ی کنکور سال 97: 643

رشته‌ی قبولی: دندان‌پزشکی دانشگاه شاهد

شغل پدر: فروشنده

شغل مادر: خانه‌دار

قهرمان پیشرفت: مهرنوش تشیعی، از رتبه ۳۴۴۷ سال 96 تا 643 سال 97


از کنکور 96 برایمان بگو.

سال اول یعنی زمانی که برای کنکور 96 درس می‌خواندم، جدی و قوی شروع نکردم. انگیزه داشتم؛ اما شیوه‌های مطالعه برای کنکور را بلد نبودم. بعدها با پیشروی در آزمون‌ها متوجه شدم تمرین تست به‌خصوص در درس‌های تحلیلی باید افزایش پیدا کند. اواخر پاییز تعداد تست‌های روزانه‌ام مشخص شده بود؛ اما کافی نبود. بعد از عید تعداد تست‌هایی که کار می‌کردم مناسب و کافی شد. درواقع دیر به این تعادل رسیدم. به‌نظرم علت اصلی نتیجه‌نگرفتن من در کنکور 96 از دست دادن مطالعه در تابستان بود و چون آن زمان در آزمون‌های کانون هم شرکت نمی‌کردم، وقتم را هدر می‌دادم و نمی‌دانستم در چه وضعیتی هستم.


منابع درسی و روش‌های مطالعه‌ات چه بود؟

سال اول از کتاب‌های 10 سال کنکور ریاضیات و 10 سال کنکور فیزیک و کتاب سه‌سطحی در دوران جمع‌بندی استفاده کردم. کتاب 10 سال کنکور منبع بسیار مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند در مدت‌زمان کم به تسلط برسند. هر دو سال به آزمون‌های کانون پایبند بودم و برنامه‌ام اصلی‌ام برنامه‌ی راهبردی بود. سال اول از برنامه‌ی راهبردی عقب می‌افتادم و علت اصلی آن کم‌کاری خودم بود. سال دوم برای هر درس یک منبع مجزا داشتم و تمام تست‌های آن‌ها را کامل بررسی می‌کردم. تا کنکور تمام تست‌های کتاب‌های آبی را حداقل یک بار تحلیل کردم. بعد از دوران طلایی عید مهم‌ترین کتابی که خیلی به من کمک کرد، کتاب‌های سه‌سطحی بود. این کتاب‌ها با تست‌های کم و البته مفید و گزینش‌شده، برای کسانی مفید است که منبع اصلی را کار کرده‌اند و به تست‌های بیشتری نیاز دارند تا به تسلط برسند.


سال دوم برای رسیدن به این رتبه چه کار خاصی کردی؟

سال دوم مطالعه‌ی درس‌نامه و متن کتاب درسی را کم کردم؛ چون تسلطم بیشتر شده بود و فرصت می‌کردم تعداد بیشتری تست کار کنم. سال دوم پایبندی‌ام به آزمون‌های کانون خیلی زیاد شد و مباحث آزمون‌ها را کامل جمع‌بندی می‌کردم. تمام تلاش برای هر آزمون این بود که هر مبحثی را می‌خوانم کامل جمع‌بندی کنم. برای آزمون‌های دی و بهمن که آزمون‌های پوششی هستند، تست‌هایی را که قبلاً کار کرده بودم، دوباره مرور کردم و از آن‌جا که پایه‌ام قوی شده بود به تراز حدود 7000 دست پیدا کردم. برای آزمون جمع‌بندی عید علاوه بر مرور تست‌های نشان‌دار، تست‌های جدیدی از کتاب سه‌سطحی کار ‌کردم.


میانگین ترازت در سال‌های اول و دوم چند بود؟

سال اول ترازهایم بین 6000 تا 6700 و سال دوم بین 6800 تا 7300 بود.

قهرمان پیشرفت: مهرنوش تشیعی، از رتبه ۳۴۴۷ سال 96 تا 643 سال 97

قهرمان پیشرفت: مهرنوش تشیعی، از رتبه ۳۴۴۷ سال 96 تا 643 سال 97


Menu