گفت و گو با ریحانه خزائی قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

با کمک آزمون‌های کانون آموختم که تعداد غلط‌های خود را کاهش دهم . همچنین بی دقتی هایم نیز کمتر شدند . مطالعه پیوسته و سنجش درست و دوره ای از وضعیت خودم ، از دیگر نتایج شرکت در آزمون‌ها بود .

گفت و گو با ریحانه خزائی قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

نا و نام خانوادگی : ریحانه خزائی 

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان: تهران 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر : کارمند ، دیپلم 

چند سال کانونی بودید ؟ 3 سال 

مصاحبه گر : هلیا دمیرچی 

شما با کانون چگونه آشنا شدید ؟ فرد خاصی توصیه کرد ؟ من توسط یکی از دوستانم با کانون آشنا شدم و با توصیه مشاورم ثبت نام کردم . 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود ؟ با کمک آزمون های کانون آموختم که تعداد غلط های خود را کاهش دهم . همچنین بی دقتی هایم نیز کمتر شدند . مطالعه پیوسته و سنجش درست و دوره ای از وضعیت خودم ، از دیگر نتایج شرکت در آزمون ها بود . 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟ پیوستگی و استمرار در آزمون ها باعث می شود در بازه 2 هفته ای ، کامل درس ها مطالعه شوند و تا حدی به آنها مسلط شوم و در نهایت در آزمون های جمع بندی به خوبی مرور و رفع اشکال انجام شود . همچنین پیوستگی در آزمون ها باعث می شود نقاط ضعفم را پیدا کنم و تحلیل ها را با نظم انجام دهم . 

آیا مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید ؟ بله 

روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است ؟ آیا همه سوالات را بررسی می کنید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کنید ؟ ابتدا سوالات غلط و بدون پاسخ را بررسی کرده و تا حد ممکن اشکالاتم را رفع میکنم . سپس نکته های جدید از سوالاتی که درست زده ام را بررسی کرده و نکات مهم و بی دقتی هایم در آزمون را در دفتر می نویسم .

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش ، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟ کدام درس ؟ چه کاری کردید ؟ بله درس فیزیک ؛ در مرحله اول منبع درستی برای یاد گیری انتخاب کردم که تا حد زیادی به پیشرفتم کمک کرد . سپس با حل تمارین کتاب درسی با آن مبحث آشنا شدم و بعد با حل تست روی آن تسلط پیدا کردم .

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بوده است ؟ حدود 15 غلط دارم .

هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می دهید ؟ به درس زیست تا با دید طراح آشنا شوم و درس ریاضی ، چون نقاط ضعف بیشتری در آن دارم . 

دفتر برنامه ریزی دارید ؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است ؟ بله ، باعث شده منظم تر درس بخوانم و مرور به موقع روی دروسی که خوانده ام داشته باشم و تایم اتلافی ام کمتر شود . 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید ؟ این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند ؟ کتاب های سه سطحی را استفاده می کنم ، چون سوالات سطح بالا و چالشی دارند و نکات آنها برای جدید است .ومی

برنامه شما برای دوران جمع بندی چیست ؟ با زدن آزمون جامع نقاط قوت و ضعف خودم را پیدا می کنم و تا کنکور روی آنها کار می کنم . همچنین درس هارا مرور می کنم و ساعت مطالعه خودم را بیشتر می کنم .

برای ترم دوم چه تصمیمات کاربردی گرفتید ؟ سعی میکنم همراه با پیشروی در دروس ، مطالب مربوط به نیمسال اول دوازدهم و پایه دهم را نیز مرور کنم و دروس عمومی را به برنامه خودم اضافه کنم . 

Menu