گفت و گو با الینا اسد زاده قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

با شرکت در آزمون‌های کانون توانستم نقاط ضعف و قوتم را به خوبی شناسایی کنم و روش مطالعه ای را که منحصر به خودم است را بعد از چندین آزمون پیدا کنم .

گفت و گو با الینا اسد زاده قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : الینا اسد زاده 

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان : تهران 

شغل و تحصیلات مادر : دبیر زبان ، فوق لیسانس مدیریت دولتی 

شغل و تحصیلات پدر : شغل آزاد ، لیسانس مهندسی کشاورزی 

مصاحبه گر : هلیا دمیرچی 

شما با کانون چگونه آشنا شدید ؟ فرد خاصی توصیه کرد ؟ مادرم دبیر هستند و خودشون هم در دوران دانش آموزی شان در آزمون های کانون شرکت می کردند و من را نیز به شرکت در آزمون های کانون تشویق کردند .

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود ؟ با شرکت در آزمون های کانون توانستم نقاط ضعف و قوتم را به خوبی شناسایی کنم و روش مطالعه ای را که منحصر به خودم است را بعد از چندین آزمون پیدا کنم و این موضوع باعث پیشرفت تراز و همچنین بهبود عملکرد من در مدرسه شد .

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟ من آزمون دادن را مانند یک عادت در زندگی خودم می بینم . برای سنجش درست بودن راه ، باید به طور مداوم خود را چک کرد و در انجام این امر نباید کوتاهی شود ! من حتی در دوران بیماری هم سعی می کنم در آزمون شرکت کنم تا بازه ی دو هفته ای که پشت سر گذاشته ام را بسنجم .

آیا مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید ؟ بله ؛ بهترین برنامه برای جمع کردن دروس برنامه راهبردی بود ، اگرچه گاهی ممکن بود از آن عقب بمانم اما با تقسیم درست زمان ، قسمت هایی که رسیده بودم را جواب می دادم .

روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است ؟ آیا همه سوالات را بررسی می کنید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کنید ؟ من پس از هر آزمون ، انگار که دوباره می خواهم آزمون دهم ! تک تک سوالات را بررسی می کنم ( حتی سوال هایی که درست زده ام ) و نکات آنها را وارد دفتر خوآموز و کتاب درسی می کنم و برای سوال های بدون پاسخ و غلط ، پس از علت یابی ، آن ها را بارها حل می کنم . 

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش ، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید ؟ کدام درس ؟ چه کاری کردید ؟ بله ؛ درس زیست شناسی برای من درس چالش بر انگیز و پر نکته ای بود که گاهی به علت بی دقتی یا عدم تسلط مناسب بر تست ها ، آن ها را از دست می دادم ؛ اما به مرور با هر آزمون و تحلیل ، نحوه خواندن آن را آموختم ! 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بوده است ؟ تقریبا در هر آزمون سعی میکنم تعداد اشتباهات را کم کنم ولی معمولا حدود 15 غلط دارم .

هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک اولویت بیشتری می دهید ؟ به درسی که احساس می کنم در آن ضعیف تر عمل کرده ام ، بیشتر توجه می کنم تا اشکالات را رفع کنم .

دفتر برنامه ریزی دارید ؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است ؟ بله ؛ علاوه بر درس ، بر زندگی و روتین هایم تا ثیر گذاشته و به آنها نظم داده است و باعث می شود بر عملکردم در همه روزها تسلط داشته باشم و در درس ها به خوبی به برنامه هایم برسم و نگران عقب ماندگی هایم نباشم . 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید ؟ این کتاب ها چه ویژگی هایی دارند ؟ از کتاب های سه سطحی استفاده می کنم ؛ سوالات آنها سطح بندی شده اند و کیفیت مناسبی دارند به همین دلیل منبع خوبی برای سنجش خودم و مقایسه با دانش آموزان دیگر هستند !

برنامه شما برای دوران جمع بندی چیست ؟ سعی می کنم مباحث پایه را مرور کنم و تعداد تست بیشتری بزنم . 

برای ترم دوم چه تصمیمات کاربردی گرفتید ؟ کتاب هایم را خیلی بهتر و دقیق تر بخوانم و در آزمون های مربوط به دروس عمومی در قلمچی شرکت کنم . 









Menu