کتاب‌های سه سطحی، یک راهبرد سودمند

با استفاده از کتاب‌های سه سطحی، مهارت تست‌شناسی در ما تقویت می‌شود و در جلسه‌ی آزمون، می‌توانیم تست‌های وقت‌گیر و دشوارتر را از بقیه‌ی تست‌ها شناسایی کنیم.

کتاب‌های سه سطحی، یک راهبرد سودمند

برای بیش‌ترِ دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی در هفته‌ی دوم معمولا متفاوت از هفته‌ی اول است. هفته‌ی اول و حتی روزهای ابتداییِ هفته‌ی دوم، به آموزش مفاهیم، حل تمرین و حل تست‌های آموزشی بر اساس برنامه‌ی راهبردی اختصاص می‌یابد و در روزهای باقی مانده است که دانش‌آموزان برای تثبیت مفاهیم آموخته شده و رسیدن به مهارت و تمرکز و افزایش سرعت تست‌زنی تلاش می‌کنند. از رهگذر تلاش‌های روزهای پایانی، دانش‌آموزان می‌خواهند به این اطمینان و آرامش برسند که بیش‌تر مفاهیم ضروری برای آزمون را با عمق و کیفیت مطلوب مطالعه کرده‌اند. برای دست‌یابی به این هدف، دانش‌آموزان منبعی کم‌حجم می‌خواهند که با سوال‌های گلچین شده­ی هدفمند، به زیبایی مبحث آزمون را پوشش دهد .

یکی از بهترین منابعی که می‌تواند در هفته‌ی دوم و روزهای پایانیِ منتهی به آزمون‌ها در کنار تست‌های نشان‌دار، آزمون غیرحضوری، آزمونک‌های آنلاین، اشتباهات متداول و ... مطالعه و بررسی شود مجموعه کتاب‌های سه سطحی است که تست‌های آن با روش‌های آماری، از دلِ بهترین سوال‌های آزمون‌های برنامه‌ای کانون در طی سال‌های گذشته انتخاب شده‌اند. پرسش‌های کتاب‌های سه سطحی، در سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر تنظیم شده‌اند.

دانش‌آموزان متوسط با ترازهای 5000 تا 6000 در هر درس می‌توانند بیش‌تر سوال‌های نسبتا دشوار و تا حدودی از تست‌های دشوار در آن درس را پاسخ دهند. هم‌چنین دانش‌آموزان با ترازهای بالای 6000 در هر درس نیز، بیش‌تر سوال‌های نسبتا دشوار، دشوار و تعدادی از تست‌های دشوارتر را می‌توانند به درستی جواب بدهند. هر دو گروه می‌توانند برای آموزش تکمیلی و عمق‌بخشی به آموخته‌های خویش و یادگیری پاسخ سوال‌هایی که بلد نیستند از راهنما و پاسخنامه‌ی تشریحی کتاب استفاده کنند.

با استفاده از کتاب‌های سه سطحی، مهارت تست‌شناسی در ما تقویت می‌شود و در جلسه‌ی آزمون، می‌توانیم تست‌های وقت‌گیر و دشوارتر را از بقیه‌ی تست‌ها شناسایی کنیم. این کار به مدیریت زمان ما کمک می‌کند.

شناسنامه‌دار بودن هر سوال، یکی از ویژگی‌های شاخصِ کتاب‌های سه سطحی است. در جایی که کنار یک سوال نوشته این تست مربوط به آزمون 14 اردیبهشت 97 است و از ده درصد دانش آموزان جواب داده به این سوال، پاسخ فقط سه درصد صحیح بوده است، اگر شما پاسخ صحیح به این سوال بدهید به خودباوری و آرامش می‌رسید و اگر پاسخ نادرست بدهید مایوس نمی‌شوید. چرا که می‌دانید ضریب دشواری سوال بالاتر بوده است.

با استفاده‌ی صحیح و مستمر از کتاب‌های سه سطحی، از آشفتگی ذهنی در هفته‌ی دوم و روزهای پایانی آزمون رها می‌شویم و حضور پرقدرت در جلسه‌ی آزمون را با یک نتیجه‌ی عالی همراه می‌کنیم.

 

Menu