پزشکی تبریز، نتیجه‌ی اعتماد به کتاب‌های کانون

محدثه سخاجو مهرماه سال 95 با مادر و خواهرش مراجعه کرد در حالی که آشفته بود.

پزشکی تبریز، نتیجه‌ی اعتماد به کتاب‌های کانون

محدثه سخاجو مهرماه سال 95 با مادر و خواهرش مراجعه کرد در حالی که آشفته بود. محدثه دانش‌آموز مدرسه‌ی نمونه‌دولتی بود و سال سومی بود که عضو کانون شده بود. سال سوم، چهارم و یک‌ سال هم به عنوان فارغ‌التحصیل عضو کانون بود. میانگین ترازش در سال چهارم دبیرستان 5700 شده بود؛ اما هدف‌گذاری او برای رشته‌ی پزشکی دانشگاه دولتی بود.

از من خواست یک سال با او همراهی کنم و مشاور ویژه‌ی او باشم. نکته‌ای از صحبت‌های آقای قلم‌چی را شرط همراهی‌ام گذاشتم. به او گفتم برای موفقیت در رشته‌ی پزشکی و کسب رتبه‌ی عالی و تراز بالای 7000 استفاده از کتاب‌های کانون است. از او خواستم تا زمانی که به کتاب‌های دیگری غیر از کانون نیاز ندارد، فقط از کتاب‌های کانون استفاده کند. سه ماه گذشت و تراز محدثه به 6200 رسید.

روزی از من پرسید آیا لازم است از کتاب‌های دیگری استفاده کند. پاسخم منفی بود. به این ترتیب در هر بازه‌ای از سال، کتاب‌های برنامه‌ای را به برنامه‌اش اضافه می‌کردم. نزدیک عید ترازش به 6800 رسید. این بار من از او پرسیدم که به کتاب دیگری غیر از کتاب کانون نیاز دارد و با قاطعیت جواب داد: «خیر».

تا خرداد تراز محدثه به 7200 رسید. درنهایت با کمک کتاب‌های کانون، تلاش زیاد خودش، 14 ساعت مطالعه‌ی روزانه و منظم همراه با برنامه‌ریزیِ دقیق و جمع‌بندی بسیار خوبی که در خرداد داشت، در رشته‌ی پزشکی دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

Menu