اولویت انتخاب مباحث دوران انتقالی

همه‌ی دانش‌آموزان کنکوری با هر تراز آموزشی، پس از پایان مطالعه‌ی درس‌های نیم‌سال دوم دوازدهم، نگران مقدار تسلط خود بر مباحث هستند.

اولویت انتخاب مباحث دوران انتقالی

همه‌ی دانش‌آموزان کنکوری با هر تراز آموزشی، پس از پایان مطالعه‌ی درس‌های نیم‌سال دوم دوازدهم، نگران مقدار تسلط خود بر مباحث هستند. این دل‌مشغولی برای هر کس به فراخور شرایط مطالعه و مروری که در گذشته داشته، متفاوت است. برای رفع این دغدغه، قبل از دوران جمع‌بندی، دوره‌ای یک‌هفته‌ای تا ۱۰روزه وجود دارد که به آن می‌گوییم: دوره‌ی انتقالی. این چند روز هرچند کم است، می‌توانید با برنامه‌ریزی درست و انتخاب منابع خوب، به‌طور بهینه و حداکثری از آن استفاده کنید. این دوران برای گروه‌ی از دانش‌آموزان کنکوری که به هر دلیل در یادگیری نواقصی دارند، فرصت بسیار مغتنمی است. سه نکته در دوران انتقالی اهمیت ویژه‌ دارد:

۱. برنامه‌ریزی اصولی و دقیق و مدیریت مناسب زمان

۲. اولویت‌بندی و انتخاب مباحث برای مطالعه در دوره‌ی انتقالی

۳. انتخاب منابع درست و مؤثر

در بحث برنامه و مدیریت زمان همین بس که فرصت، محدود و حجم مطالب، زیاد و لحظات، پرارزش‌اند و باید با نکته‌سنجی، تصمیمات درست گرفت و برای این کار با مشاوران و پشتیبانان مشورت کرد.

بهترین ابزار برای اولویت‌بندی مباحث، کارنامه‌ی مبحثی و ۵ نوع درس است. بهتر است از مشاور و پشتیبانتان کمک بگیرید.

در دوره‌ی انتقالی، منابع را باید با توجه به مباحث و سطح تراز خود انتخاب کنید تا در زمان محدود اثربخشی بیشتری داشته باشد. از منابع منتخب برای دوره‌ی انتقالی می‌توان از کتاب درسی و خلاصه‌نویسی‌ها نام برد.

Menu