گفتگو با علی سالارحسینی : رتبه 7 کشوری کنکور ریاضی 97

از اول راهنمایی در آزمون‌های کانون ثبت نام کردم مشوق من دوستانم بودند که قبلا خودشان در آزمون ثبت نام کرده بودند ، پیوستگی و تداوم آنان را در درس خواندن دیدم و تصمیم گرفت

گفتگو با علی سالارحسینی : رتبه 7 کشوری کنکور ریاضی 97

از چه سالی دانش آموز کانون بوده اید؟

از اول راهنمایی در آزمون های کانون ثبت نام کردم مشوق من دوستانم بودند که قبلا خودشان در آزمون ثبت نام کرده بودند ، پیوستگی و تداوم آنان را در درس خواندن دیدم و تصمیم گرفتم در آزمون ها شرکت کنم.


چرا آزمون های کانون را انتخاب کردید؟

در دوران راهنمایی تجربه تست زدن را از آزمون های کانون یاد گرفتم و در دوره دبیرستان به دلیل رقابت زیاد شرکت کنندگان جایگاه خودم را پیدا کردم. پاسخ سوال های آزمون که به نظرم دشوار می آمد را بررسی می کردم و روش های مختلف را استخراج می کردم.


آیا شما در سال گذشته در آزمون های تابستان کانون شرکت داشته اید؟

اولین ترازم در آزمون 6100 بود و در آزمون‌های پایانی ترازم به 8200 رسید در طول 7 سال فقط 4 بار غیبت داشتم دلیل یک غیبتم آماده شدن در المپیاد فیزیک بود.


روش و استرات‍ژی مطالعه ی شما چگونه بوده است؟

در مجموع در درس های عمومی ضعیف تر بودم درس ادبیات از جمله مواردی است که روش خواندنم را تغییر دادم و در سال آخر شروع کردم به جزئی خواندن و مبحثی خواندن و به صورت موضوعی ادبیات را خواندم.


آیا از کتاب های آموزشی استفاده می کردید؟

ویژگی کتاب‌های آبی کنکور این است که کل سوالهای کنکور که سوال استاندارد است را جمع آوری کرده است و برای شروع یادگیری بهترین منبع همین کتاب‌ها هستند کتاب‌های آبی فیزیک و ریاضی و شیمی – کتاب سه سطحی فیزیک و کتاب‌های زرد عمومی و اختصاصی را استفاده کردم کتاب زرد عمومی را در تابستان و قبل از کنکور زدم و زرد اختصاصی را دو ماه قبل از کنکور استفاده کردم .


آیا شما به سایت کانون هم مراجعه می کردید؟

کارنامه را از سایت می گرفتم – کارنامه 5 نوع درس


حرف و صحبت پایانی با کنکوری های 97:

پیشنهاد می کنم رشته خود را از قبل مشخص کنید. من خودم از سال دوم دبیرستان می دانستم که می خواهم در رشته مکانیک ادامه تحصیل دهم. این هدف گذاری به تمرکز و انگیزه من در کنکور کمک کرد.



مصاحبه توسط : امیرحسین برادران - صدیقه افشار - محمد اکبری

Menu