افراد زیر 13 سال و رسانه‌های اجتماعی

بیش‌تر سرویس‌های رسانه‌‌های اجتماعی به افراد زیر 13 سال اجازه‌ی عضو شدن نمی‎دهند. با این وجود، بسیاری از کودکان خردسال‌تر ترتیب ساخت حساب کاربری خود را می‌دهند

افراد زیر 13 سال و رسانه‌های اجتماعی

بیش‌تر سرویس‌های رسانه‌‌های اجتماعی به افراد زیر 13 سال اجازه‌ی عضو شدن نمی‎دهند. با این وجود، بسیاری از کودکان خردسال‌تر ترتیب ساخت حساب کاربری خود را می‌دهند. رسیدن به اطلاعات موثق درخصوص تعداد کل کاربران زیر سن مجاز که در رسانه‌های اجتماعی هستند سخت است، ولی براساس تخمین یک پژوهش، بیش از یک سوم کودکان 9 تا 12 ساله‌ی بریتانیایی در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

هنوز بسیاری از والدین نمی‌خواهند که کودکان زیرسن مجاز آن‌ها حساب کاربری داشته باشند. و حتی اگر کودکان شما بالای 13 سال باشند، شما می‌توانید تصمیم بگیرید اگر آن‌ها برای رسانه‌های اجتماعی کاملاً آماده نیستند. بنابراین، چه‌کار می‌توانید انجام دهید اگر متوجه شوید که کودک‌تان حساب کاربری یک رسانه‌ی اجتماعی را دارد در حالی که شما ترجیح ‌می‌دهید که این حساب را نداشته باشد؟

گام‌های اول

بهترین راه برای متوقف کردن کودک‌تان از استفاده از رسانه‌های اجتماعی در زمانی‌که فکر می‌کنید هنوز آمادگی ندارد، صحبت کردن درباره‌ی آن است، قبل از این‌که آن‌ها حساب کاربری ساخته باشند. پژوهش NSPCC (انجمن ملی جلوگیری از سوء رفتار با کودکان) ادعا می‌کند که تنها 3% از نُه ساله‌هایی که والدین‌شان به آن‌ها گفته‌اند که اجازه ندارند از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند، هنوز حساب کاربری دارند، پس آگاهی داشتن آن‌ها از احساسات شما می‌تواند کافی باشد. و اگر فرزند شما بالای 13 سال است ولی فکر می‌کنید که هنوز برای ورود به رسانه‌های اجتماعی کاملاً آماده نیست، بهتر است که از قبل با آن‌ها صحبت کنید، چون زمانی که پروفایل ساخته شود، برای خلاص شدن از آن کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید.

اگر متوجه شدید کودک‌تان بدون اجازه‌ی شما عضو یک سرویس رسانه‌ی اجتماعی شده است، قبل از این‌که به هر کار دیگری دست بزنید، سعی کنید موضوع را با او مطرح کنید. درمورد دلایل عضویت‌شان در رسانه‌های اجتماعی بپرسید و نگرانی‌های خود را توضیح دهید. البته، ممکن است کودک شما نخواهد حساب کاربری خود را پاک کند- یا ممکن است نتواند این کار را بکند. بعضی از سرویس‌ها (مثل اینستاگرام) شما را ملزم نمی‌کنند ایمیل خود را که برای SIGN UP (ثبت‌نام) استفاده می‌کنید تأیید کنید، بنابراین اگر با یک آدرس ایمیل تقلبی یا آدرسی که غلط نوشته شده است عضو شوید و بعد اسم رمز خود را فراموش کنید، دیگر نمی‌توانید یک آدرس جدید را بسازید. شما باید برای پاک کردن حساب اینستاگرام، اسم رمز خود را تأیید کنید، بنابراین اگر کودک شما رمز خود را بخاطر نیاورد، هر تصویری که در آن رسانه ارسال کرده است باقی خواهد ماند.

گزارش حساب‌های کاربری کمتر از سن قانونی

اگر شما و کودک‌تان تصمیم گرفتید تا از شر یک حساب کاربری خلاص شوید ولی امکان پاک کردن آن وجود نداشته باشد، ممکن است هنوز بتوانید آن را حذف کنید. بسیاری از زیرساخت‌های رسانه‌های اجتماعی سیاست حذف کردن حساب‌هایی را دارند که ثابت شده است کمتر از سن قانونی هستند. این روند معمولاً شامل تکمیل یک فرم با جزئیاتی از پروفایلی که می‌خواهید گزارش کنید و سن واقعی کودک است. در بعضی از موارد ممکن است از شما خواسته شود تا دلیلی ذکر کنید که کودک در سنی است که شما ادعا می‌کنید.

اگر کودک بالاتر از سن تعیین شده در ضوابط و شرایط باشد، شما نخواهید توانست حساب کاربری فرزند خود را حذف کنید، حتی اگر کودک اجازه‌ی شما را برای ماندن در وب‌سایت نداشته باشد.

اینستاگرام

بسیاری از والدین اظهار می‌کنند که اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین زیرساخت‌های رسانه‌های اجتماعی برای کودکان خردسال است. شما مجبور نیستید که برای نگاه کردن تصاویر ارسال شده در اینستاگرام، بالای یک سن خاص باشید، ولی اگر می‌خواهید حساب شخصی خود را بسازید، محدودیت سنی بالای 13 سال است.


ویراستار: لیلا زحلی

منبع :

Menu