روش یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره

با توجه به اهمیت روش حل کتاب‌های تست در افزایش تراز، این روش مطالعه می‌تواند کمک زیادی به دانش‌آموز بکند.

روش یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره

با توجه به اهمیت روش حل کتاب‌های تست در افزایش تراز، این روش مطالعه‌ می‌تواند کمک زیادی به دانش‌آموز بکند. چندین سال متوالی است که این روش را به دانش‌آموزان خود پیشنهاد می‌کنم و نتایج بسیار شگفت‌انگیزی داشته است.

در این روش جواب سؤالات را در برگه‌های باطله حل می‌کنید و گزینه‌ی درست را هرگز در کتاب وارد نمی‌کنید. اگر سؤالی را درست حل کردید، عالی است و اگر سؤالی را درست حل نکردید، یک ستاره‌ی زیبا کنار سؤال می‌گذارید و در دوره‌ی بعدی مطالعه فقط سؤالات ستاره‌دار را مطالعه و حل می‌کنید. در دوره‌ی سوم مطالعه‌ی کتاب اگر باز هم نتوانستید به سؤالات ستاره‌دار پاسخ درست بدهید یک ستاره‌ی دیگر کنار سؤال می‌گذارید. امیدوارم در دوره‌ی بعدی مطالعه مشکلی در حل هیچ سؤال ستاره‌داری نداشته باشید.

مزیت‌های این روش چیست؟

وقتی سؤالات را در دوره‌ی دوم مرور می‌کنید، چون گزینه‌ی درست را در کتاب وارد نکرده‌اید، ممکن است گزینه‌ی درست را به‌خوبی به یاد نیاورید و مجبور ‌شوید سؤال را حل کنید تا گزینه‌ی درست را بیابید.

مزیت دیگر این روش این است که کتاب تمیزتر و مرتب‌تر می‌ماند و رغبت بیش‌تری در دوره‌های بعدی به مطالعه‌ی کتاب خواهید داشت.

مزیت سوم این روش این است که وقت کم‌تری برای یافتن سؤالاتی که در آن‌ها اشکال داشتید صرف می‌شود و می‌توان از تعداد ستاره‌ها در کنار هر سؤال مباحثی را که بیش‌تر نیاز به کلاس و تمرین دارند مشخص کنید و برای آزمون‌های بعدی آماده‌‌تر شوید.


Menu