نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر از زبان دانش‌آموزان فرزانگان 7

در جلسه‌ای که کاظم قلم‌چی با دانش‌آموزان مدرسه‌ی فرزانگان 7 با موضوع "نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر" داشتند، دانش‌آموزان برای نیم‌سال دوم خودشان تصمیم‌های زیر را بیان کردند.

نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر از زبان دانش‌آموزان فرزانگان 7

در جلسه‌ای که کاظم قلم‌چی با دانش‌آموزان مدرسه‌ی فرزانگان 7 با موضوع "نیم‌سال دوم آغازی مهم‌تر" داشتند، دانش‌آموزان برای نیم‌سال دوم خودشان تصمیم‌های زیر را بیان کردند.

  شما، در نیم‌سال دوم چه کارهایی خواهید کرد؟

زهرا آرزمی (میانگین تراز: 6250): در مورد درس‌هایی که مشکل دارم با دوستانم صحبت می‌کنم و روش مناسب را پیدا می‌کنم. تلاشم را می‌کنم که در نقاط قوتم پسرفت نداشته باشم.

فقط به نقاط ضعفم نگاه نمی‌کنم تا انرژی‌ام را برای درس خواندن از دست ندهم.

قدمی (میانگین تراز: 7000): این‌که از تلاشم راضی باشم، هدفم را کوچک‌تر کنم تا به هدف بزرگترم برسم.

مرسده غنیمتی (میانگین تراز: 5700): شروع کنم به خواستن تا بتوانم. خواستن توانستن است.

یکی دیگر از دانش‌آموزان با میانگین تراز 5600: حاشیه‌ها و منفی‌ها را کم کنم در روش‌هایم تجدیدنظر کنم.

الهام شفیع‌زاده (میانگین تراز: 5600): این‌که خودم را بهتر ببینم.

سحر قلیج‌خانی (میانگین تراز: 5700): فهمیدم که از افت خودم درس بگیرم و برنامه‌ی خودم را دقیق‌تر کنم تا آرزوهایم به هدف واقعی نزدیک‌تر بشود.

فاطمه پورنصاری (میانگین تراز: 6000): می‌خواهم دیگر به خودم انرژی منفی ندهم و خودم را باور کنم و از این به‌ بعد با برنامه پیش بروم.

یاسمن حسینی: موفقیت مطمئنا تصادفی نیست! متوجه شدم که روش‌های مفید خودم و آن‌هایی که برای من نتیجه‌بخش بودند خیلی می‌توانند موثر باشند و من از نیم‌سال دوم کاملا از گیجی درآمدم ولی تحلیل آزمونم درست نبود و این‌که از اول سال عزت نفس خودم را از دست داده بودم و خیلی تاثیر بدی داشت ولی الان هوش هیجانی خودم را کنترل می‌کنم. خیلی ممنون.

صبا لطفی (میانگین تراز: 6300): من از امروز کارهای زیر را انجام می‌دهم:

کاری که مدام می‌کنم این است که حالم خوب باشد، مقایسه را کنار بگذارم و تمام تلاشم را بدون توجه به نتیجه بکنم.

برای خودم هدف‌های ریز بگذارم تا وقتی به آن‌ها می‌رسم حالم خوب شود. انگیزه‌ام را بالای بالا ببرم و به خودم باور داشته باشم.

صبا سیدرضوی (میانگین تراز: 6300): می‌خواهم خوبی‌های گذشته‌ام را داشته باشم و نکات منفی را اصلاح کنم و تحلیل آزمون را از این به بعد به طور مداوم داشته باشم.

پانیذ شهبازی (میانگین تراز: 6200): روی خودتنظیمی تمرکز خواهم کرد.

ریحانه علی‌محمدی (میانگین تراز: 6300): تمرکز بیشتری داشته باشد و به توانایی‌هایم اعتماد بیشتری داشته باشم. به خاطر انتطارهای زیادم حال خودم را خراب نکنم.

فاطمه سپهری (میانگین تراز: 6800): چیزی که از این جلسه به‌‌دست آوردم این بود که خودم را باور داشته باشم و بدانم همیشه بهتر از آن چیزی که هستم باشم. من اول فقط می‌خواستم ترازم بالای 7400 بشود اما بعدش فهمیدم راضی بودن از خودم بهتر از هر چیز دیگری می‌تواند به آدم انگیزه بدهد. با تشکر

آیدا رمضانی (میانگین تراز: 8200): تصمیم گرفتم امروز که رفتم خانه کم‌کاری‌های گذشته را پیدا کنم و از همین امروز شروع به جبران کنم و روش‌های قبلی‌ خودم را تقویت کنم. باانگیزه بیشتری شروع می‌کنم و نهایت تلاشم را برای هدف‌های روبرویم می‌کنم.

ساناز نوروزی (میانگین تراز: 6300): روش یادگیری درست هر درس را پیدا کنم. اراده‌ داشته باشم و خودم را بیشتر دوست داشته باشم. من گذشته خوبی داشتم...

انسیه قائدی (میانگین تراز: 6995): امروز از آیدا (مشورت با دوستان خوب) می‌پرسم چجوری شیمی می‌خواند.

نگین یوسفی (میانگین تراز: 5000): نبوغ در خوباوری است...

مریم مجلسی (میانگین تراز: 6722): من فکر می‌کنم باید بیشتر به هدف و کمی رقابت فکر کنم و کمتر دلی کار کنم و به حرف‌های بقیه توجه کنم.

صدف سینربی: من می‌خواهم باور کنم که می‌توانم و دیگر خودم را بابت اشتباهاتم سرزنش نکنم بلکه از آن‌ها بیاموزم تا بتوانم پله‌های موفقیت را یکی یکی طی کنم.

تارا کریم‌زاده (میانگین تراز: 6700): امروز انرژی و جاه‌طلبی‌های من خیلی خیلی نسبت به قبل،  بیشتر شد؛ با این‌که از تراز خودم راضی نیستم ولی بالاخره دارم به مدل درس خواندن مورد نظرم می‌رسم و حتما حتما با این روشی که در پیش خواهم گرفت موفق می‌شوم!!

المیرا غیاث‌آبادی (میانگین تراز: 6400): یاد گرفتم آنقدر به خودم گیر ندهم و از خودم ایراد نگیرم نقاط خوب خودم را هم ببینم اما فقط درصدی که حالم را بهتر بکند نه مغرورم کند. تحلیل آزمون را همین امروز دقیق انجام بدهم و به خودم و کاری که انجام می‌دهم مطمئن باشم و در کارم ثابت‌قدم باشم.

ریحانه معظمی (میانگین تراز: 6500): درس‌ها را برحسب قدرت، دسته‌بندی کنم و روش مناسب هر دسته را به درستی انتخاب کنم.

سارا خیری (میانگین تراز: 6400): روش‌هایم را کمی عوض کنم و روی تراز هدف‌گذاری نکنم.

رعنا اسماعیلی (میانگین تراز: 6200): تصمیم گرفتم جدیت را به انتها برسانم تا بقیه‌ی اتفاق‌های خوب محقق شوند اما تمام مشکل من در نیم‌سال اول روحیه‌ی ضعیف و استرس بود ( استرسی که بخاطر آزمون توسط مدرسه و خانواده‌ام ایجاد می‌شد) که فایده آزمون را برایم خراب می‌کرد. به امید لحظه‌ای بهتر...

سارا رامسر (میانگین تراز: 6198): بعد از 12 سال تلاش اجازه نمی‌دهم امسال تفکرم از خودم خراب شود و هر اتفاقی که امسال افتاد را یک امتحان می‌دانم که از پس همه‌ی آن‌ها بر خواهم آمد.

نرگس عطائی (میانگین تراز: 5900): می‌خواهم روش‌هایم را عوض کنم و روی نقطه‌ ضعف‌هایم تمرکز کنم.

روش نقاط قوت را تعمیم می‌دهم؛ من خودم آینده‌ی خودم را می‌سازم.

تلاشم را ادامه دهم. افت برای همه پیش می‌آید، باید نقاط قوتم را به دروسی که در آن‌ها ضعیف‌تر هستم تعمیم دهم سعی کنم درست اولویت‌بندی کنم.

صبا حدادی (میانگین تراز: 5600): هدف‌های خودم را قسمت قسمت کنم هدف‌گذاری‌های کوچک داشته باشم تحلیل آزمون کنم و کارهای جانبی را کنار بگذارم.

شهرزاد باغستانی (میانگین تراز: 6750): ساعت مطالعه‌ام را بالا ببرم یکی‌یکی ضعف‌هایم را کنار بگذارم و هدف‌گذاری کنم برای آینده.

آیدا فرزین‌فر (میانگین تراز: 5700): یاد گرفتم روش‌هایی که در درس‌هایی که در آن‌ها قوی هستم را بررسی کنم و برای درس‌های دیگر به کار بگیرم. هدف‌ها را برای آینده‌ی دور در نظر نگیرم. تحلیل آزمون‌ها را جدی بگیرم.

مریم ممقانی (میانگین تراز: 6500): تحلیل آزمون افتخار به گذشته‌ی مثبت و استفاده در آینده است.

دیبا عبدالکریمی: به علت بیماری امسال هنوز آزمونی نداده‌ام و به همین دلیل اعتماد به نفس پائینی دارم امروز یاد گرفتم که باید خودم را باور کنم و روی هدف متمرکز شوم و برنامه‌ریزی کنم و هدف‌گذاری دقیقی داشته باشم.

یکی دیگر از دانش‌آموزان: باورم را باید راجع به خودم عوض کنم. برنامه‌ریزی کنم و روش‌های غلطم را تغییر دهم.

صبا سیدرضوی (میانگین تراز: 6300): می‌خواهم نقاط مثبت خودم را حفظ و تقویت کنم و نقاط منفی‌ام را اصلاح کنم و تحلیل آزمون را از این به بعد به طور مداوم داشته باشم.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

Menu