پاسخ تشریحی درس خواص مواد کنکور هنر 94

پاسخ تشریحی خواص مواد کنکور 94

پاسخ تشریحی درس خواص مواد کنکور هنر 94

محسن مختاری فر: پاسخ تشریحی خواص مواد کنکور 94

241- گزینه 3

پس از آهار زدن، کاغذ را مهره می­کشند که از سنگ­های عقیق، یشم، صدف و سنگ مهره برای این کار
استفاده می­شود و با این عمل برجستگی­های کاغذ صاف و صیقلی خواهد شد. معمولی­ترین و رایج­ترین نوع آهار، نشاسته است. (کتاب سبز خواص مواد ص295)

242- گزینه 2

بیسموت فلزی است سفید رنگ، دارای جلای فلزی ولی قابلیت مفتول شدن و ورق شدن ندارد. لذا می­توان آن را در هاون کوبید و نرم کرد. فلز بیسموت قابلیت هدایت گرمایی کمتر از همه فلزات - به جز جیوه- دارد و نقطه ذوب آن پایین است. حاصل ترکیب بیسموت با سرب و قلع آلیاژهای «روزمتال» و «نیوتونزمتال» است و اگر بدان کادمیم هم افزوده شود آلیاژ «وودزمتال» حاصل می شود. (کتاب سبز خواص مواد ص158)

243- گزینه 1

لیف موهر از رویش موی بز آندورا به دست می­آید. مقدار تولید این لیف بسیار اندک است و در نتیجه قیمت بالایی دارد. میزان فلس­های لیف موهر از پشم کم­تر است در نتیجه موهر خاصیت نمدی شدن کم­تری نیز دارد. (کتاب سبز خواص مواد ص208)

244- گزینه 3

صمغ عربی مهم­ترین چسبی است که به عنوان بست در آبرنگ و گواش استفاده می­شود. این صمغ در گواش با خاصیت چسبندگی بیش­تری نسبت به آبرنگ به کار رفته است. (کتاب سبز خواص مواد ص285)

245- گزینه 4

گلیز یکی از تکنیک­هاینقاشی رنگ روغناست که در آن لایه­های نازک رقیق شده رنگ را روی قسمت­هایی از بوم نقاشیکه کاملا خشک شده باشد قرار می­دهند که حاصل آن هماهنگی بیشتر با لایه­های زیرین رنگ و عمق­نمایی بهتر است.

246- گزینه 2

247- گزینه 4

ترموپلاست­ها یا گرمانرم­ها موادی هستند که با افزایش دما به حالت مایع در­می­آیند و با سرد شدن به حالت جامد باز می­گردند. این مواد را می‌توان به دفعات ذوب و دوباره جامد نمود.

248- گزینه 3

در پایان کار ملیله سازی محصول را در ظرفی حاوی محلول رقیق اسید سولفوریک قرار می­دهند تا اضافات و لکه های نقره از بین برود و در پایان ناهمواری­های سطح آن را به وسیله سوهان و سمباده ظریف از بین برده و آن را پرداخت می­کنند.

249- گزینه 2

لوله های چدنی که در جمع­آوری فاضلاب از آنها استفاده می­شود، بر دو نوع است، یکی لوله­های چدنی که یک سر آنها دارای توپی است و دیگری لوله­های چدنی که دو سر آنها ساده و صاف است، در بازار کار این نوع لوله­ها به کِلاچ معروفند. برا ی مقاوم کردن لوله­های چدنی در مقابل زنگ­زدگی، آنها را قیراندود می­کنند.
( نقشه­کشی معماری. تهران : شرکت چاپ و نشر کتاب­های درسی ایران، 1394، ص146)

250- گزینه 1

غان در مقایسه با صنوبرها سخت­تر و سنگین­تر است. در نتیجه وزن مخصوص و تحمل فشار بیشتر؛ و
خمش­پذیری و کشسانی کم­تری نسبت به صنوبر دارد.

252- گزینه 4

253- گزینه 1

مقوای کاهی حاصل پخت کاه با مواد قلیایی پتاسیم است. (کتاب سبز خواص مواد ص259)

254- گزینه 4

255- گزینه 2

مواد مرکب افست تشکیل شده است از: رنگدانه (پیگمنت) + وارنیش (روغن، رزین و... ) + غلظت دهنده­ها. مواد تشکیل دهنده مرکب چاپ افست و لترپرس یکی است با این تفاوت که غلظت مرکب لترپرس بیش­تر و میزان رنگدانه در آن کم­تر از مرکب چاپ افست است.

256- گزینه 3

257- گزینه 2

258- گزینه 4

ترموپلاست­ها یا گرمانرم­ها موادی هستند که با افزایش دما به حالت مایع در­می­آیند و با سرد شدن به حالت جامد باز می­گردند. این مواد را می‌توان به دفعات ذوب و دوباره جامد نمود. (کتاب سبز خواص مواد ص137)

259- گزینه 4

(کتاب سبز خواص مواد ص98)

260- گزینه 4

لاک ماده است که از حشره­ای به نام «کوکوس­لاکا» به دست می­آید. این حشره بعد از مکیدن شیره انجیر، مایه قهوه­ای رنگ لاک را از خود ترشح می­کند.(کتاب سبز خواص مواد ص191)

Menu