دانش آموزان صاحب مدرسه تئاتر می‌شوند

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران از راه اندازی مدرسه تئاتر ایرانشهر از مهرماه امسال خبر داد.

دانش آموزان صاحب مدرسه تئاتر می‌شوند

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، مجید فرسنگی در نشست خبری اظهارداشت: بعد از مدت ها تلاش و پیگیری مدرسه تئاتر ایرانشهر با هدف شناسایی استعداد نوجوانان و فراهم آوردن امکانات لازم جهت رشد و شکوفایی این استعدادها راه اندازی می شود.

وی افزود: متاسفانه آموزش تئاتر در کشور از دوره دانشگاه است و در دوره تحصیلی پایین تر نظام منسجم و هدفمند برای استعداد تئاتر وجود ندارد که با راه اندازی این مدرسه و شناسایی استعداد سنین نوجوانان از سن 15 سالگی آنها را آماده می کنیم که وقتی وارد دانشگاه می شوند به صورت حرفه ای تئاتر کار کنند.

فرسنگی گفت: در مدرسه تئاتر ایرانشهر بیشتر به کارکردهای اجتماعی تئاتر و نمایش خلاق می پردازیم و واحدهایی که تدریس می شود استعداد بچه ها را شکوفا می کند.

وی در ادامه گفت: ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان در ضلع شمالی بوستان هنرمندان نیز خریداری شد که به زودی افتتاح می شود.

فرسنگی با اشاره به سایر برنامه های خانه هنرمندان گفت: امسال در حوزه انتشارات سه کتاب زیرچاپ داریم، کتاب بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات منتشر شده و تا چند روز دیگر ارایه می شود.

وی با اشاره به حضور پررنگ خانه هنرمندان در نمایشگاه کتاب و در سالن هنر و کتاب گفت: کتاب الکترونیکی انسان و فرهنگ شماره اول و دوم آن تهیه شده و در خدمت علاقه مندان قرار می گیرد و تا پایان سال 9 شماره از کتاب الکترونیکی را منتشر خواهیم کرد.

سرسنگی افزود: ارکستر فرهنگی خانه هنرمندان در ایام سالروز آزاد سازی خرمشهر به کویت می رود و نغمه های جنگ اجرا می کند. این اولین سفر ارکستر است. امیدواریم بتوانیم همانگونه که در همه محلات تهران حضور پیدا می کنیم ارکستر فرهنگی خانه هنرمندان بین المللی شود.

منبع :

Menu