ارسال 5هزار اثر دانش‌‌آموزی به جشنواره نوجوان سالم

مدیرکل آموزش و پرورش از ارسال 5112 اثر به پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم با شرکت 3215 نفر در مدارس استان قزوین خبر داد.

ارسال 5هزار اثر دانش‌‌آموزی به جشنواره نوجوان سالم

مدیرکل آموزش و پرورش از ارسال 5112 اثر به پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم با شرکت 3215 نفر در مدارس استان قزوین خبر داد.

به گزارش سایت کانون فرهنگی آموزش به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سالار قاسمی با اعلام این خبر گفت: در اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر، پنجمین دوره جشنواره نوجوان سالم در سال تحصیلی 95-94 در مدارس متوسطه استان اجرا می گردد.

وی افزود: یکی از رویکردهای مهم در جامعه در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های تربیتی و فرهنگی است، لذا جشنواره نوجوان سالم در مدارس به منظور آشنایی دانش آموزان با آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: باید با ارائه آموزش درست به خانواده ها و دانش آموزان نسبت به ارتقای آگاهی و دانش افراد در مورد رفتارهای پرخطر و پیشگیری ار این گونه رفتارها و همچنین ترویج شیوه زندگی سالم گام های مؤثری برداشت.

قاسمی تصریح کرد:  جشنواره نوجوان سالم از جمله برنامه های آموزش و پرورش است که موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه، خانواده ها و در بین کودکان و نوجوانان می شود.

وی اضافه کرد: پنجمین جشنواره نوجوان سالم در سه محور پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت برگزار می شود و شامل بخش های خلاقیت دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: جشنواره نوجوان سالم در کلیه مدارس دوره اول و دوم متوسطه استان برگزار می گردد و البته امسال به صورت آزمایشی در دوره ابتدایی با موضوع چگونه از خود مراقبت کنیم؟ نیز اجرا خواهد شد.

قاسمی در خصوص نحوه ارائه آثار اظهار کرد: قالب های ارائه اثر در دوره ابتدایی شامل نقاشی و انشاء و در دوره متوسطه شامل مقاله، فیلم، روزنامه دیواری، عکس، نقاشی، شعر، ایده پردازی و نرم افزار و چند رسانه ای می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص زمان بندی برگزاری جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار از مدرسه به منطقه تا 15 دی ماه می باشد و منطقه باید آثار برگزیده را تا 15 بهمن ماه به استان ارسال نماید، مراسم اختتامیه جشنواره نیز در سطح استان از اسفند ماه 94 لغایت اردیبهشت ماه 95 قابل برگزاری می باشد، همچنین فروردین ماه 95 آثار برگزیده استانی به مرحله کشوری ارسال خواهند شد.

منبع :

Menu