الهام امینی از تجربه‌ی شش‌ماهه‌ی خود و کودکش از مامک می‌گوید

گزارش رشد و پیشرفت مادران مامک را از اینجا بخوانید و ببینید.

الهام امینی از تجربه‌ی شش‌ماهه‌ی خود و کودکش از مامک می‌گوید

خانم الهام امینی لیسانس نرم‌افزار کامپیوتر و خانه‌دار، مادر شهریار زمانی پنج سال و شش‌ماهه است. وی پس از شش ماه عضویت در مامک درباره‌ی تجربه‌ی خود از این برنامه و تأثیر ارزیابی‌ها بر عملکرد فرزندش می‌گوید:

«یکی از مزیت‌های مامک این است که می‌توان با امکانات اندک با بچه‌ها بازی کرد. من توانستم راحت‌تر با شهریار کنار بیایم. چون او در برخی مسائل کمی ضعیف بود یا اصلاً تمایلی به یادگیری نداشت. برخی مسائل بعد از آشنایی من با مامک راحت‌تر شدند. مثلاً الان خودش به تنهایی حمام می‌رود. من توانستم تعامل با بچه‌ها را هم ازطریق مامک و ارزیابی‌ها و بازی‌هایی که ارائه می‌کرد، به او یاد بدهم. مامک در مهارت‌های زندگی هم به من و هم به شهریار کمک کرد. 

فرزند من در ابتدا کار با مامک را دوست نداشت، چون احساس می‌کرد قرار است چیزی را به او یاد بدهم. بعد که متوجه شد قرار است بازی کند، مایل به انجام ارزیابی‌ها شد. جالب بود که دومین ارزیابی که می‌خواستیم انجام دهیم، خودش رفت بازی‌ها را آورد و از من خواست که آن‌ها را انجام بدهیم. 

مامک برای هر دو ما خوب بود، چون من هم استرس داشتم که چطور فرزندم را تربیت کنم. همیشه نگران بودم که همان مهارت‎‌‌هایی که در مامک دسته‌‎بندی شده است را چگونه در وی پرورش بدهم که پس از ورود به دوره‎‌‌ی پیش‌دبستانی و مدرسه مشکلی در این زمینه‌ها نداشته باشد. مسائلی مثل ارتباط با بچه‌ها، ارتباط با معلم و توانایی جدایی از من مسائلی بودند که مامک به ما کمک کرد در هر قدمی که پیش می‌رفتیم، در وی ایجاد شود.»

شما می‌توانید در ویدیوی زیر تجربه‌ی ایشان را از زبان خودشان بشنوید و مشاهده کنید.

 

برای ثبت‌نام و دانلود اپلیکیشن مامک (مادر، اولین معلم کودک) می‌توانید به سایت مامک مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از فعالیت‌ها و اخبار مامک و ارتباط با ما، اینستاگرام مامک را دنبال کنید.

فایل های ضمیمه

الهام امینی مادر شهریار، تجربه‌ی خود و کودکش را از مامک بازگو می‌کند.
Menu