تالیف بیش از 200 جلد کتاب توسط فرهنگیان آذربایجان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه 200 عنوان کتاب توسط فرهنگیان استان در سال گذشته تالیف شده است از رونمایی 45 عنوان کتاب از این تعداد خبر داد.

تالیف بیش از 200 جلد کتاب توسط فرهنگیان آذربایجان

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آئین افتتاح 3 هزار نمایشگاه در 3 هزار مدرسه با بیان اینکه 200 عنوان کتاب توسط فرهنگیان استان در سال گذشته تالیف شده است از رونمایی 45 عنوان کتاب از این تعداد خبر داد.

به گزارش سایت کانون فرهنگی آموزش به نقل از پانا، جعفر پاشایی که در جمع دانش‌آموزان دبیرستان مردانی آذر ناحیه 2 تبریز در آئین افتتاح 3 هزار نمایشگاه در 3 هزار مدرسه  استان سخن میگفت از تالیف 200 عنوان کتاب در سال 94 توسط فرهنگیان استان خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ارزش و منزلت کتاب در تعالیم اسلامی بسیار رفیع و ویژه می باشد تا جایی که همانا معجزه خاتم پیامبران کتاب انسان ساز قرآن قرار داده شده است.

پاشایی با بیان اینکه کتاب غذای روح و مرجع عقلانیت و تبادل دانش است افزود: کتاب بهترین و غنی ترین و حتی سهل الوصول ترین منبع ارتقاء دانش و آگاهیست.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: اگر بخواهیم دانش بشری گسترش یابد و آیندگان با آسانترین روش تجارب گذشتگان را بدست آورند کتاب و نشر آن بهتر نوع این مهم است.

وی با اشاره به ضریب توسعه و پیشرفت کشورها، اظهار داشت: جوامعی که از نرخ بالای توسعه و پیشرفت برخوردارند با اندک مطالعه ای می بینم که ضریب مطالعه و کتابخوانی و میزان تیراژ کتاب در این کشور بالاست.

پاشایی کتاب را وسیله ثبت و انتقال معلومات و همچنین آموختن و یادگیری  دانست و گفت: از رسالتهای بنیادین آموزش و پرورش انس دادن دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از گسترش فضاهای مجازی، اظهار داشت: متاسفانه در عصر دانش و توسعه فناوری ها در بستر فضای مجازی فرصت و انگیزه مطالعه از جوانان ما گرفته شده است.

پاشایی از این فضا ها بعنوان تهدید جدی در پایین آمدن میزان مطالعه یاد کرد و گفت: یکی از راههای مقابله با این مقوله و ارتقاء کتاب و کتابخوانی، دسترسی آسان و رایگان کتاب در بین دانش آموزان است.

وی در پایان اضافه کرد: رویکرد آموزش و پرورش و اداره کل، توسعه این مهم در بین دانش آموزان است و تجهیز 1200 کتابخانه در 1200 مدرسه سال تحصیلی گذشته در این راستا انجام پذیرفت.

در پایان این مراسم زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی  توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان بصدا در آمد و نمایشگاه کتاب آموزشگاه  مردانی آذر در قالب 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه افتتاح شد.
 

منبع :

Menu