مسابقات برنامه نویسی رایانه ای دانشگاهی در بوشهر برگزار شد

رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خلیج فارس بوشهرگفت: سومین دوره مسابقات برنامه نویسی رایانه ای ACM بوشهر روز پنجشنبه به همت این پژوهشکده برگزار شد.

مسابقات برنامه نویسی رایانه ای دانشگاهی در بوشهر برگزار شد

محمد ملک زاده درگفت وگو با ایرنا افزود: مسابقات برنامه نویسی ACM، مجموعه رقابت هایی در زمینه برنامه نویسی رایانه ای است که هر ساله به صورت مسابقات جهانی و منطقه ای برگزار می شود و به عنوان معتبرترین رقابت در این زمینه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ترغیب دانشجویان به فعالیت های خلاقانه و تشویق آنان برای دستیابی به مهارت های پیشرفته در زمینه برنامه نویسی رایانه ای، استعداد یابی دانشجویان و تشکیل تیم های برنامه نویسی ACM دانشگاه ها برای شرکت در مسابقات کشوری و جهانی است. 

ملک زاده ادامه داد: از اهداف دیگر برگزاری این مسابقات افزایش روحیه و کار تیمی، سطح علمی دانشجویان، شناسایی نخبگان برنامه نویس و معرفی آنها به دستگاه ها و ارائه تسهیلات است.

وی یادآورشد: برگزاری این رقابت ها در دانشگاه خلیج فارس از سال 1391 آغاز شد و تاکنون دو دوره از این رقابت ها به انجام رسیده است. 

ملک زاده بیان کرد: درسومین دوره این مسابقات 25 تیم شامل 23 از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان بوشهر و دو تیم نیز از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران و دانشگاه شهرستان فسا استان فارس شرکت دارند.

وی گفت: درپایان این مسابقات به تیم اول تا چهارم به ترتیب 9، شش، چهار و دو میلیون ریال و حل سریع هر سوال 500 هزار ریال که شامل تیم های اول تا چهارم نمی شود، پرداخت خواهد شد.

ملک زاده افزود: از هر دانشگاه فقط دو تیم می تواند جزو مقام اول تا چهارم در هر بخش شود و از طرف برگزارکنندگان به همه شرکت کنندگان گواهی حضور معتبر صادر خواهد شد.

دوره نخست این مسابقات به میزبانی دانشگاه خلیج فارس و به همت گروه مهندسی راینه این دانشگاه برگزار شد که 40 نفر درقالب 14 تیم از دانشگاه های استان بوشهر شرکت کردند و درپایان تیم (higgs ) از دانشگاه خلیج فارس بوشهر به مقام اول، تیم (espadana ) از دانشگاه خلیج فارس به مقام دوم و تیم (tiger_jam ) از دانشکده فنی مهندسی جم به مقام سوم دست یافتند.

دومین دوره این مسابقات به میزبانی دانشکده فنی و مهندسی جم دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور 30 نفر درقالب 14 تیم از دانشجویان دانشگاههای استان بوشهر و دو تیم مهمان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و خوارزمی تهران توسط انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی و مهندسی جم و با همکاری انجمن علمی مهندسی صنایع و مؤسسه آموزشی و پژوهشی جام جم برگزار شد. 

دربخش مسابقه ACM، تیم (no country for old man) از دانشگاه امیرکبیر تهران به مقام اول، تیم (hoops) از دانشگاه خلیج فارس بوشهر به مقام دوم و تیم (سورنا) از دانشکده فنی و مهندسی جم به مقام سوم دست یافتند. 

همچنین در بخش برنامه نویسی هوشمند که به صورت اینترنتی برگزار شده بود، علیرضا داوودی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر، علی مشرقی از دانشگاه صنعتی شریف تهران و وحید صانعی از دانشگاه آزاد گرمسار به ترتیب اول تا سوم شدند.

سومین دوره این مسابقات با حمایت پارک علم و فناوری خلیج فارس و بنیاد نخبگان استان بوشهر در سطح ملی برگزار شده است. 

منبع :

Menu