دفتر برنامه‌ریزی نمود شخصیت آموزشی هر دانش‌آموز است

ایجاد عادت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در دانش‌آموزان موضوع بسیار مهمی است.

دفتر برنامه‌ریزی  نمود شخصیت آموزشی هر دانش‌آموز است

ایجاد عادت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در دانش‌آموزان موضوع بسیار مهمی است. شرط رسیدن به موفقیت، برنامه‌ریزی برای نیل به هدف است. دفتر برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین ابرازهای کانون است که به نهادینه کردن عادت برنامه‌ریزی در دانش‌آموزان کمک می‌کند. در دفتر برنامه‌ریزی برای هر هفته دو صفحه‌ی "جدول مطالعات روزانه" و "ارزیابی و تصمیم" در نظر گرفته شده است. از طریق این دفتر می‌توانید رفتار آموزشی خود را رصد کنید. دانش‌آموزان در پر کردن این دفتر عملکردهای مختلفی دارند. شما به کدام صفحه بیش‌تر اهمیت می‌دهید؟ صفحه‌ی شامل جدول مطالعات روزانه یا صفحه‌ی ارزیابی و تصمیم؟

اگر دانش‌آموزی فقط جدول صفحه‌ی اول را تکمیل می‌کند نشان می‌دهد در اجرای برنامه قدرتمند و به برنامه‌ی خود پایبند است. برخی دانش‌آموزان حتی با داشتن عملکرد ضعیف این جدول را صادقانه پر می‌کنند تا عملکرد خود را نظارت کنند.

دانش‌آموزانی که به صفحه‌ی دوم اهمیت می‌دهند و آن را با دقت تکمیل می‌کنند، دانش‌آموزان موفق‌تری هستند. این افراد قدرت تحلیل‌گری بیش‌تری دارند و آینده‌نگری در آن‌ها تقویت شده است.

تکمیل جدول مطالعه‌ی روزانه باعث می‌شود دانش‌آموز بتواند کار خود را بررسی کند و به خودشناسی برسد؛ ولی این بررسی و کسب شناخت، زمانی به اوج خود می‌رسد که در صفحه‌ی ارزیابی و تصمیم، موانع و رموز موفقیت خود را بیابد و یادداشت کند. هم‌چنین جدول تصمیم‌گیری کوتاه‌مدت روزانه و تصمیمات راهبردی به دانش‌آموز، آینده‌نگری و برنامه‌ریزی بر اساس اهداف درسی را می‌آموزد.

دفتر برنامه‌ریزی هر دانش‌آموز نشان‌دهنده‌ی شخصیت آموزشی و عمق کانونی اوست. عمق کانونی شما چگونه است؟

منبع :

Menu