بازیهای رایانهای در بهبود مهارتهای شناختی، درک سه بعدی و مهارتهای حرکتی کودکان استثنایی نقش مثبتی ایفا میکند.
زهرا مهدوی، دانش آموخته کارشناسی ارشد کار درمانی افزود: خانوادههای بسیاری هستند که به خاطر داشتن کودکی کم توان یا دچار
نقصهای جسمانی، بینایی و شنوایی در روابط دچار اختلال میشوند.وی
در ادامه گفت: تحقیقات نشان دادهاند تمایلات پرخاشگرانه کودکان معلول و
کم توان و عملکرد ضعیف تحصیلی آنان از عوامل مهمی است که دائما موجب خشم و
ناراحتی والدین میشود و در دنیای واقعی کودک معلول کمترین تعامل را با
جامعه ایفا میکند.
مهدوی اظهار داشت: بهره گیری
از بازیهای رایانهای امکانی را برای کودکان دارای معلولیت جسمی و ذهنی
فراهم میکند تا از طریق آن به دنیای خارج از خانه متصل شوند و در ارتباط و
تعامل با فضای مجازی، بر اعتماد به نفس آنان افزوده شود.