گفت و گوی کاظم قلم چی با مادر بابک منصوریان رتبه 26 تجربی

از اولیا موفق می توان یاد گرفت که با همراهی آموزشی و گفتگو می توان نقش بسزایی در موفقیت فرزندان داشت.

گفت و گوی کاظم قلم چی با مادر بابک منصوریان رتبه 26 تجربی

زنگ برنامه ریزی

29 اردیبهشت 93

مصاحبه با اولیا موفق (مادر بابک منصوریان رتبه 26 تجربی از کرمانشاه)

 

مهمان تلفنی امروز مادر بابک منصوریان رتبه 26 تجربی کنکور 92 از کرمانشاه هستند. بابک منصوریان در حال حاضر دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستند.

 

کاظم قلم چی: فرزندتان از چه سالی وارد کانون شدند و شما چه نقشی در ثبت نام فرزندتان داشتید؟

با ورود به سال سوم دبیرستان او کانونی شد و ما از طریق دوستان کانونی او پرس و جو کردیم و پس از تائید آن ها بابک کانونی شد و طبق برنامه ها پیش آمد.

کاظم قلم چی: بعد از آزمون های کانون شما و پدر بابک چه می کردید؟ آیا آزمون ها را بررسی می کردید؟ اگر نمره او مطابق میل شما نمی شد چگونه برخورد می کردید؟

پس از هر آزمون ما بی صبرانه منتظر بودیم نتایج روی سایت کانون برود. بررسی آزمون می کردیم. بابک گاهی افت و خیز داشت و گاه ناراحت می شد ما به او می گفتیم که بهتر است که الان متوجه مشکلات شدی و حمایت آموزشی من و پدرش همیشه بود. او هم توجه می کرد و می پذیرفت.

کاظم قلم چی: آیا ارتباط شما و فرزندتان یک طرفه بود یا دوطرفه؟ آیا او هم به شما اعتماد می کرد؟ آیا با یکدیگر گفتگو می کردید؟ با او همراهی می کردید؟ بله این اعتماد دوطرفه بود.

کاظم قلم چی: اگر این سوال را می پرسم به این دلیل است که گاهی والدین می گویند فرزند ایشان حرف شنو بوده است اما ما باید به این نکته توجه کنیم که این والدین هم سرکوفت نمی زدند. بنابراین فضا مناسب بوده است.

حتی یکی از سرگرمی های من این بود که در سایت کانون مطالب را یادداشت می کردم و به پسرم منتقل می کردم.

کاظم قلم چی: کدام قسمت های سایت کانون بیشتر می رفتید؟ مقالات اولیا، تحلیل آزمون ها، کلکسیون روش ها، صفحه شخصی و...؟

من به تمام قسمت ها مخصوصا مشاوره ای سایت مراجعه می کردم. حتی روزهای بعد آزمون هم مجله آزمون را مطالعه می کردم و مطالب مهم را مارک دار می کردم تا پسرم در اوقات استراحت مطالعه کند.

کاظم قلم چی: تحصیلات و شغل شما و پدر بابک چیست؟

هم من و هم پدر بابک کاردان علوم آزمایشگاهی هستیم.

کاظم قلم چی: آیا شما با اینکه هر دو شاغل بودید فرصت می کردید همراه آموزشی فرزندتان باشید؟

بله تمام اهداف من و همسرم پیرامون موفقیت فرزندانم است. بنده حتی یک ماه آخر را مرخصی گرفتم تا بیشتر در کنار فرزندمان باشم. او به ما اعتماد داشت و آرامش می گرفت.

کاظم قلم چی: یکی از مهمترین زمان هایی که والدین می توانند به فرزندانشان کمک کنند خصوصا فرزندانی که نزدیک به کنکور هستند، 1 ماه آخر است. درباره این ایام و این که غیبت داشت یا نه بیان کنید.

بابک در طول سال های تحصیل غیبت نداشت شاید در کل ایام دبیرستان یک بار آن هم اگر مریض بوده باشد.

کاظم قلم چی: آیا بابک منصوریان روش جمع بندی به روش 3 روز یکبار را اجرا کرد؟

بله. او آزمون ها را زود شروع کرد و 3 آزمون در منزل داد. ما شرایط را طوری می کردیم که اگر در کنکور شرایط مطلوبی نداشت غافلگیر نشود به عنوان مثال یک بار محیط را با کولر سرد یک بار با بستن پنجره ها گرم می کردیم و یا صندلی نامناسب در نظر می گرفتیم. بعد متوجه شدیم که نمایندگی کانون در کرمانشاه این آزمون ها را برگزار می کند که همزمان با آن ها پیش رفت. بعد آزمون درصدها را محاسبه می کرد با این که نتایج روی سایت نمی رفت ولی او این آزمون ها و نتایج آن ها را خیلی جدی می گرفت و حالتی را داشت که انگار از کنکور واقعی برمی گشت. وضعیتش را بررسی می کرد و اشکالاتش را برطرف می کرد. از طرفی من معتقدم همراهی والدین اصلا بی پاسخ و بی نتیجه نخواهد بود.

کاظم قلم چی: مسئول نمایندگی کرمانشاه خودشان در سال های 73 یا 74 دانش آموز کانون بودند و به دلیل تجربه موفق خودشان الان هم سال ها این روش را برای برتر ها در کرمانشاه برگزار می کنند. هم چنین دکتر عطوفی در اهواز روش سه روز یکبار را به صورت هماهنگ اجرا می کنند.

پدرها و مادرها بدانند همراهی آموزشی والدین و تفکر از طریق گفتگو با فرزندان نقش بسیار مهمی در موفقیت آن ها دارد. نقش والدین حتی از سخت کوشی دانش آموزان نیز مهم تر است.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 29 اردیبهشت 93
کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 29 اردیبهشت 93 - قسمت دوم
Menu