چگونه به بچه‌ها در برنامه‌ریزی درسی کمک کنیم؟

برنامه‌ریزی درسی از موارد مهمی است که با پیشرفت تحصیلی بچه‌ها ارتباط تنگاتنگ دارد. هر چه‌قدر آن‌ها از سال‌های اولیه‌ی تحصیل فاصله می‌گیرند و به کلاس‌ها و مقاطع تحصیلی بالاتر پا می‌گذارند اهمیت‌ ...

چگونه به بچه‌ها در برنامه‌ریزی درسی کمک کنیم؟

برنامه‌ریزی درسی از موارد مهمی است که با پیشرفت تحصیلی بچه‌ها ارتباط تنگاتنگ دارد. هر چه‌قدر آن‌ها از سال‌های اولیه‌ی تحصیل فاصله می‌گیرند و به کلاس‌ها و مقاطع تحصیلی بالاتر پا می‌گذارند اهمیت‌ برنامه‌ریزی تحصیلی بیش‌تر می‌شود.

برای دانش‌آموزان در سال‌های آغازین مقطع راهنمایی برنامه‌ریزی درسی یکی از ویژگی‌های معلم محسوب می‌شود که رعایت اصول آن می‌تواند این دسته از دانش‌آموزان را در مقطع متوسطه شاخص کرده و ضمن ایجاد اعتمادبه‌نفس در آنان زمینه‌های حضور در رشته‌های مورد علاقه‌شان در دانشگاه را فراهم کند. معمولاً دانش‌آموزان معتقدند تهیه‌ی یک برنامه، بسیار ساده است اما به نظر می‌رسد آن چیزی که موجب عدم موفقیت آن‌ها می‌شود روش اجرای برنامه‌ است. اجرای یک برنامه‌ی کامل شاید غیر ممکن باشد؛ اما به طور قطع اگر موارد زیر رعایت شود دانش‌آموزان می‌توانند خودشان را به آن‌چه پیش‌بینی کرده‌اند نزدیک‌تر کنند.

1- عادت به برنامه

2- برنامه‌ریزی بر اساس واقعیات

3- افزایش تدریجی ساعات مطالعه

4- عدم توقف برنامه

5- ارزش قایل شدن برای برنامه

6- تفاوت در برنامه‌ها

7- طراحی هفتگی

8- مقایسه با دیگران هرگز

9- ارزیابی در پایان هر هفته

10- مطالعه‌ی تمام کتاب

Menu