PISA=PROGRAM FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT
برنامهی بین المللی ارزیابی دانشآموزان
دانش آموزان حاشیه ای (که اهمیت کمتری به آنها داده شده است) را در مدارس و کلاس های اصلی شرکت دهید.
هدف این سیاستگذاریها این است که دانشآموزانی را در بر بگیرد که خواه به خاطر ناتوانی، خواه به خاطر عوامل قومی و نژادی ممکن است مورد تبعیض قرار گرفته باشند. بعضی از سیاستگذاریهای فراگیر سعی میکنند تا میزان تبعیض و تفاوتهای اجتماعی-اقتصادی را در میان مدارس از طریق دوباره ترسیم نمودن استانداردهای عضوگیری مدارس، توام (متحد) کردن مدارس یا از طریق ساختن مدارس جاذب در مناطق کم درآمد کاهش دهند. لهستان نظام مدارس خویش را از طریق به تأخیر انداختن سن انتخاب به برنامههای متفاوت تغییر داده است؛ و مدارس آلمان در حال دور شدن از جدا نمودن دانشآموزان به برنامههای تحصیلی متفاوت میباشند............
لطفا جهت مشاهدهی متن کامل و جداول فایل را دانلود نمایید.
مترجم: سید سینا نقیبی ایروانی و حامد محمدی کمسرخ
بازنگری و ویرایش: فاطمه فلاحتپیشه