مقایسه درس ادبیات در چهار گروه آزمایشی

جداولی که پیش روی شماست مقایسه‌ی چینش سؤالات، چگونگی شکل پرسش‌ها، مباحث درسی مورد نظر طراح برای طرح سؤال و کتاب منتخب او در چهار رشته‌ی ریاضی، تجربی، هنر و منحصراً زبان است.

مقایسه درس ادبیات در چهار گروه آزمایشی

مقايسه‌ي سؤالات ادبيات فارسي چهار رشته (رياضي، تجربي، هنر و منحصراً زبان)

در کنکور سراسري 1391

تهيه و تنظيم: مريم شميراني

دانش آموزان گرامي،

جداولي که پيش روي شماست مقايسه‌ي چينش سؤالات، چگونگي شکل پرسش‌ها، مباحث درسي مورد نظر طراح براي طرح سؤال و کتاب منتخب او در چهار رشته‌ي رياضي، تجربي، هنر و منحصراً زبان است. با اين مقايسه‌ مي‌توان مشترکات ميان سؤالات هر رشته و نيز وجوه تفاوت آن‌ها را نيز دريافت.

 

مبحث

هنر

زبان

لغت

1) واژه‌نامه‌ي دوم و پيش‌دانشگاهي (معني در صورت سؤال و درخواست واژگان اصلي در گزينه‌ها)

2) لغات متون ادبيات 3 (لغات و معني در گزينه‌ها و درخواست گزينه‌ي کاملاً درست)

3) واژه‌نامه‌ي پيش‌دانشگاهي (لغات در صورت سؤال و معني در گزينه‌ها)

1) واژه‌نامه‌ي دوم (لغات در صورت سؤال و معني در گزينه‌ها)

2) واژه‌نامه‌ي سوم (واژه‌ و معني به‌صورت گروه کلمات در گزينه‌ها)

3) واژه‌نامه‌ي پيش‌دانشگاهي (لغت و معني در کمانک و درخواست تعداد واژه‌هاي درست)

املا

4) حدوداً 13 واژه که اهميت املايي دارند در چهار گزينه

5) يک مجموعه گروه کلمات و درخواست املاي نادرست

4) گروه کلمات از ادبيات 2 و گروه کلمات املايي زبان فارسي 3 در چهار گزينه

5) حدوداً 8 واژه که اهميت املايي دارند در متن

تاريخ ادبيات

6) سؤال از درآمد (ادبيات 2)

7) مجموعه‌اي از آثار و نام صاحبان آن‌ها و درخواست تعداد انتساب‌هاي نادرست (ادبيات 3)

8) تاريخ ادبيات بالاي دروس و درآمد (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

6) پنج اثر در صورت سؤال و نام صاحبان آن‌ها در چهار گزينه (ادبيات 2)

7) ذکر سه اثر در چهارگزينه و نام يک مؤلف در مقابل آثار و يافتن گزينه‌ي نادرست (ادبيات 3)

8) سؤال از درآمد به‌صورت جاي خالي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

زبان فارسي

9) تغيير معنا در افعال

10) ترکيب وصفي

11) اجزاي اصلي جمله

12) تعداد تکواژ

13) وابسته‌ي وابسته

آرايه‌هاي ادبي

9) يک بيت در صورت سؤال و يافتن سه آرايه‌ي درست در آن

10) ترتيب قرار گرفتن ابيات براساس ترتيب پنج آرايه در صورت سؤال

11) يک بيت در صورت سؤال و يافتن سه آرايه‌ي درست در آن

آرايه‌هاي ادبي

14) يک بيت در صورت سؤال و يافتن چهار آرايه‌ي درست در آن

15) تشخيص درستي آرايه‌هاي مقابل بيت هر گزينه

16) ترتيب قرار گرفتن ابيات براساس ترتيب پنج آرايه در صورت سؤال

زبان فارسي

12) اجزاي اصلي جمله

13) تعداد تکواژها

14) فرآيندهاي واجي

15) تعداد صفات

16) وابسته‌ي وابسته

مفهوم

17) مفهوم متفاوت با ساير گزينه‌ها (ادبيات 2)

18) تناسب معنايي (ادبيات 2)

19) تناسب مفهومي با استفاده از بيت ذکر شده در بياموزيم (ادبيات 2)

20) تناسب مفهومي (ادبيات 3)

21) قرابت مفهومي (ادبيات 3)

22) دريافت مفهوم يک اصطلاح عرفاني در ابيات گزينه‌ها (ادبيات 3 و پيش‌دانشگاهي)

23) تناسب معنايي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

24) تناسب معنايي دوبه‌دو (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

25) تناسب مفهومي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

17) قرابت مفهومي (ادبيات 2)

18) قرابت معنايي (ادبيات 2)

19) تناسب مفهومي (ادبيات 2)

20) تناسب مفهومي (بيت منتخب از زبان فارسي 3)

21) مفهوم متفاوت با ساير گزينه‌ها (ادبيات 3)

22) يافتن ويژگي‌ مشترک در ابيات گزينه‌ها (ادبيات 2)

23) مفهوم متفاوت با ساير گزينه‌ها (ادبيات 3 و پيش‌دانشگاهي)

24) قرابت معنايي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

25) تناسب معنايي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)


 

مبحث

رياضي

تجربي

لغت

1) واژه‌نامه‌ي سوم (معني در صورت سؤال و درخواست واژگان اصلي در گزينه‌ها)

2) واژه‌نامه‌ي دوم (لغات در صورت سؤال و معني در گزينه‌ها)

3) واژه‌نامه‌ي پيش‌دانشگاهي (لغت و معني در کمانک و درخواست تعداد واژه‌هاي درست)

1) واژه‌نامه‌ي دوم (لغت و معني در کمانک و درخواست تعداد واژه‌هاي درست)

2) متون سال سوم (مشخص کردن چند واژه در متن و ارائه‌ي معني لغات در گزينه‌ها)

3) واژه‌نامه‌ي پيش‌دانشگاهي (لغات و معاني در گزينه‌ها و درخواست گزينه‌ي کاملاً درست)

املا

4) حدوداً 9 واژه که اهميت املايي دارند در متن

5) گروه کلمات از متن دروس پيش‌دانشگاهي در چهار گزينه

4) حدوداً 9 واژه که اهميت املايي دارند در متن

5) گروه کلمات از گروه کلمات زبان فارسي 3 در چهار گزينه

تاريخ ادبيات

6) پنج اثر در صورت سؤال و نام صاحبان آن‌ها در چهار گزينه (ادبيات 2)

7) مجموعه‌اي از آثار و نام صاحبان آن‌ها و درخواست تعداد انتساب‌هاي نادرست (ادبيات 3)

8) درآمد (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

6) درخواست 4 ويژگي يک کتاب به‌صورت جاي خالي (ادبيات 2)

7) مجموعه‌اي از آثار و نام صاحبان آن‌ها و درخواست تعداد انتساب‌هاي نادرست (ادبيات 3)

8) درآمد (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

آرايه‌هاي ادبي

9) ترتيب قرارگرفتن ابيات براساس ترتيب چهار آرايه در صورت سؤال

10) يافتن تعداد يک آرايه در چهار گزينه

11) تشخيص درستي آرايه‌هاي مقابل بيت هر گزينه

9) يک بيت در صورت سؤال و يافتن دو آرايه‌ي درست در آن

10) يک بيت در صورت سؤال و يافتن چهار آرايه‌ي درست در آن

11) ترتيب قرار گرفتن ابيات براساس ترتيب پنج آرايه در صورت سؤال

زبان فارسي

12) مراحل تجزيه‌ي واژه‌ها به‌ عناصر سازنده‌ي آن‌ها

13) متمم اسم

14) تعداد تکواژها

15) وند تصريفي

16) وجه فعل، قيد و متمم قيدي، زمان افعال، حذف نهاد جدا، حروف اضافه

12) علائم نگارشي

13) اجزاي اصلي جمله

14) ساختمان واژه

15) تعداد واژه‌ها و تکواژها

16) وابسته‌ي وابسته

مفهوم

17) قرابت مفهومي با عبارت عربي صورت سؤال (ادبيات 2)

18) بررسي تقابل معنايي (ادبيات 2)

19) تناسب مفهومي (ادبيات 2)

20) مفهوم متفاوت با ساير گزينه‌ها (ادبيات 3)

21) مفهوم متفاوت با ساير گزينه‌ها (ادبيات 2)

22) قرابت مفهومي (ادبيات 3)

23) قرابت معنايي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

24) قرابت مفهومي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

25) تناسب معنايي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

17) مفهوم متفاوت با ساير گزينه‌ها (ادبيات 2)

18) تناسب مفهومي (ادبيات 2)

19) زمينه‌ي حماسه (ادبيات 3 و پيش‌دانشگاهي)

20) تناسب مفهومي (بيت منتخب از خودآزمايي زبان فارسي 3)

21) تناسب مفهومي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

22) مفهوم متفاوت با ساير گزينه‌ها (ادبيات 3)

23) تشخيص پيام محوري عبارت (ادبيات 3)

24) تناسب مفهومي (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

25) دريافت مفهوم عرفاني واژه در ابيات گزينه‌ها (ادبيات پيش‌دانشگاهي)

 

Menu