نتایج آزمون پیزا 2012 - بخش شانزدهم

آن‌چه 15ساله‌ها می‌دانند و آن‌چه با دانسته‌هایشان می‌توانند انجام دهند

نتایج آزمون پیزا 2012 - بخش شانزدهم

بررسی نتایج آزمون  پیزا 2012

PISA=PROGRAM FOR INTERNATIONAL STUDENT ASSESSMENT

برنامه‌ی بین المللی ارزیابی دانش‌آموزان

 

راهكارهاي جهانی بیشتری را برای بالا بردن استانداردها برای همه‌ي دانش‌آموزان  به کار بگیرید.

این سیاست‌گذاری‌ها ممکن است شامل تغییر محتوا و یا سرعت برنامه‌های آموزشی، بهبود‌بخشی تکنیکهای آموزشی، معرفی مدارسي با ساعت‌كار بيشتر (نسبت به ساير مدارس)، تغییر دادن سن ورود به مدرسه و یا افزایش زمان سپری شده در کلاس‌‌ها باشد. بعضی کشورها مانند دانمارک و آلمان 2000 نتیجه از طریق معرفی مدارس مهم و  برنامه‌های آموزشی‌ای نوین که شامل برخی از این تغییرات می‌باشند به پيزا 2012 تحويل داده‌اند. بعضی کشورها  تغییرات سیستم گسترده [درون سیستمی] ای معرفی کرده‌اند که برای نظام آموزشی‌ای جامع‌تر  (لهستان) و یا نظامی کمتر پیگیرانه (آلمان) نشانه‌گیری می‌کنند. این تغییرات در آن واحد به چندین منبع بی‌عدالتی اشاره می‌کنند، مانند محرومیت‌های اقتصادی اجتماعی، پیش‌زمینه‌ي مهاجرتی و یا یک ساختار خانوادگی چالش برانگیز. کشورهای برزیل، کلمبیا، استونی، اسرائیل، ژاپن و لهستان، که همگی در برنامه‌ي PISA عملکرد خود را پیشرفت داده‌اند، سیاست‌هایی را اجرا کرده‌اند تا با بیشتر کردن نیازمندیهای مورد نیاز برای کسب گواهی معلمی، پیشنهادهای محرك انگيزه برای دانش آموزان موفق تا به حرفه‌ي معلمی وارد شوند، افزایش  حقوق معلم‌ها برای بیشتر جذاب جلوه دادن شغل معلمی و یا با تشویق کردن معلم‌ها به گذراندن دوره‌های درون-خدمتی [برنامه هایی که برای افرادی که حرفه ای مشخص دارند برگزار میشود تا به آنها برای انجام هرچه بهتر شغلشان کمک کند] کیفیت گروه آموزشی خود را افزایش دهند.

 

Apply more universal policies to raise standards for all students.

These policies can involve altering the content and pace of the curriculum, improving instructional techniques, introducing full-day schooling, changing the age of entry into school, or increasing the time spent in classes. Some countries, such as Denmark and Germany, responded to PISA 2000 results by introducing major school and curricular reforms that included some of these changes. Some countries have introduced System-wide reforms that are aimed at moving towards more comprehensive schooling (Poland) or less tracking (Germany). These reforms simultaneously address various sources of inequity, such as socio-economic disadvantage, an immigrant background, or a challenging family structure. Brazil, Colombia, Estonia, Israel, Japan and Poland, all of which have improved their performance in PISA, have established policies to improve the quality of their teaching staff by adding to the requirements to earn a teaching license, offering incentives for high-achieving students to enter the profession, increasing salaries to make the profession more attractive, or providing incentives for teachers

to engage in in-service teacher-training programmes.

 

مترجم: سید سینا نقیبی ایروانی و حامد محمدی کمسرخ

بازنگري و ويرايش: فاطمه فلاحت‌پيشه

 

 

 

 

Menu