گفت و گو با پویا براهیم باستانی رتبه 1 کنکور تجربی 92

کاظم قلم چی در زنگ برنامه ریزی 12 بهمن با پویا براهیم باستانی رتبه 1 کنکور تجربی 92 گفت و گو کرد.

گفت و گو با پویا براهیم باستانی رتبه 1 کنکور تجربی 92

برنامه زنگ برنامه ريزي

شنبه:  1392/11/12

مهمان برنامه:  پويا براهيم باستاني

............................

گفت و گو با پويا براهيم باستاني رتبه 1 تجربي سال 92

قلم چي: ساكن كدام شهر هستيد؟

تبريز البته الان به خاطر دانشگاه در تهران هستم

قلم چي: چه رشته اي مي خوانيد در كدام دانشگاه؟

پزشكي در دانشگاه تهران

قلم چي: پارسال در اين ايام چه برنامه را براي خودت داشتي؟

پارسال در نيم سال دوم آزمون هاي ترم مدرسه تمام شده بود و آزمون هاي دوره جمع بندي را در كانون تمام كرده بوديم كه يكي جمع بندي دروس پايه بود كه در نيم سال اول مطالعه كرده بوديم و يكي هم دروس پيش يك در اين برنامه اي كه داشتم ديگر بر نمي گشتم دروسي را كه نيم سال اول مطالعه كردم مجددا در اين زماني كه دارم مطالعه  كنم، بنابراين هدفگذراي اصلي من روي برنامه راهبردي بود و همه در نيم سال اول يك هشتم يك هشتم پيشرفت مي كنند و بيشتر تمركزم روي مطالعه دروس نيم سال دوم بود و سعي مي كردم حتي اگر توانستم بعضي اوقات جفت درس ها را با  هم مطالعه  كنم كه اين را خيلي زياد نمي توانستم برسانم ولي سعي مي كردم تمركز عمده ام روي برنامه راهبردي باشد.

قلم چي: يعني شما درس هاي نيم سال اول را در نيم سال دوم برنگشتيد كه بخوانيد؟

بله چون تا آن جايي كه در نيم سال اول آزمون داشتيم سعي كردم طوري مطالعه كنم كه ديگر نيازي نباشد و اينكه در آزمون هاي بعدي هم مرور مي شدند.

قلم چي: شما راجع به دوران  طلايي نوروز هم مي توانيد بگوييد؟

دوران طلايي نوروز خيلي دوران مهمي هست من هم اصلا مسافرت در برنامه ام نبود و مسافرت احساس مي كنم يك مقدار ذهن را از محيط درسي وتمركز دور مي كند شايد بعدا بازگشت به اين محيط كمي سخت باشد.

قلم چي: پدرومادر هم با شما همراه بودند؟

بالاخره يك نفر كه در خانه در آزمون مهمي مثل كنكور مي خواهد شركت كند مطمئنا همكاري همه اعضاي خانواده لازم است و اين جاي تشكر دارد كه من از همه تشكر كنم كه با من همكاري كردند و خواست من را به خواست خودشان ترجيح دادند.

قلم چي: از لحاظ درس خواندن برنامه شما در دوره عيد چطور بود و برنامه 7 فرودرين كه در برنامه آزمون پايه را دوره مي كنيم و دومين آزمون پيش يك را دوره مي كنيم چطوري اين كار را انجام داديد؟

من تا 25 اسفند كه مدرسه رفتم و بعد از آن هم كلاس هايمان نيمه تعطيل بود، و برنامه ام مشخص بود كاملا و قرار بود در دوره عيد يك استراحت دو روزه داشته باشم البته سال پيش سال كبيسه بود كه يك روز هم داشتيم ولي همان دو روزي را كه استراحت كردم قبل هم شروع كردم به مطالعه دروس 7 فروردين و زوج درس ها و آن درسي را انتخاب كردم كه در نيم سال اول مطالعه كردم و مي خواستم درواقع از اين فرصت استفاده كنم و يكسال ديگر آن دروسي را كه مي خواندم مرور كنم.

قلم چي: آيا براي همه درس هايت اين كار را كردي يا در بعضي درس ها؟

تا آنجايي كه خاطرم هست چون زيست شناسي خيلي درس مهمي هست، و يادم هست در نيمسال اول چون دروس پايه سوم  را مطالعه كرده بودم و سال دوم دروس پايه دوم و دوران نوروز هم پايه سوم راانتخاب كردم براي مرور چون مي خواستم مطمئن شوم كه بعدا هم مرور پاي دوم را داشتيم در برنامه و البته دروس ديگري هم مثلا درسهايي مثل رياضي و فيزيك چون مباحث نزديك هست به هم و گاهي مشترك هستند و زياد متفاوت نباشد و تا جايي كه سعي كردم دروسي كه در نيم سال اول خواندم مرور كنم.

قلم چي: براي پيش يك چه كار كرديد؟

فاصله بين 7 فروردين با دومين آزمون ما كه 18 فروردين بود و آزمون ما يكم فاصله كمتري داشت و مجبور شدم دروس را با برنامه فشرده مطالعه كنم ولي باز هم با مشكل مواجه نشدم چون طبق برنامه پيش مي رفتم و در روزهاي مختلف بنا به حجم درس مخصوصا بعضي درس ها را احساس مي كردم كه نياز دارم يكم  بيشتر بخوانم تا كامل در دوران كنكور نياز به خواندن نباشد وقت گذاشتم.

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.IR

منبع :

فایل های ضمیمه

گفت و گو با پویا براهیم باستانی رتبه 1 کنکور تجربی 92
Menu