هر آن چیزی که باید از PlayStation Now بدانید

شرکت سونی از ارائه جزئیات دقیق درباره این محصول خودداری کرده است و این اطلاعات صرفا از نمایش در طول نمایشگاه حاصل شد.

هر آن چیزی که باید از PlayStation Now بدانید
شرکت سونی از ارائه جزئیات دقیق درباره این محصول خودداری کرده است و این اطلاعات صرفا از نمایش در طول نمایشگاه حاصل شد.
سرویس آنلاین PlayStation Now یکی از محصولات پر سر و صدایی بود که شرکت سونی در طول CES 2014 معرفی کرد. این خدمات به کاربران محصولات سونی به خصوص تلویزیون‌های Bravia اجازه می‌دهد از طریق اتصال آنلاین به این سرویس، بازی‌های کنسول‌های مختلف PlayStation را اجرا کنند.

در نمونه نمایش داده شده در طول CES 2014 سونی بازی‌هایی از PS3، PS2، PS1 و PS4 را روی تلویزیون‌های Bravia و کنسول دستی Vita اجرا کرد؛ اگر چه سونی مدعی است در آینده می‌توان همه بازی‌های PlayStation را روی همه محصولات سونی (از جمله تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های سونی) اجرا کرد اما این همه جزئیات نیست.

شرکت سونی از ارائه جزئیات دقیق درباره این محصول خودداری کرده است و این اطلاعات صرفا از نمایش در طول نمایشگاه حاصل شد. برخی از مهم‌ترین جزئیات روشن شده از این سرویس جدید به شرح زیر هستند:

برای اجرای بازی‌های کنسول PS3 و ما قبل آن روی تلویـزیـون‌های سونـی به یـک جویستیـک PS3 DualShock نیاز است. برای اجرای بازی‌های کنسول PS4 در این سرویس باید حتما از جویستیک همین کنسول استفاده شود.

سیستم کسب افتخارات و رتبه‌بندی در سایت بازی‌ها تحت این سرویس درست مانند گذشته کار می‌کند.

این سیستم از بازی‌های Multi Player پشتیبانی می‌کند، یعنی به طور همزمان می‌توان بیش از یک جویستیک به تلویزیون متصل کرد. علاوه بر این می‌توان به صورت چند نفره بازی‌های آنلاین را تجربه کرد، به طوری که همبازی‌های آنلاین از کنسول اصلی یا PlayStation Now به بازی متصل شده باشند.

هنوز هیچ بازی خاصی که به طور اختصاصی برای این سرویس طراحی شده باشد، ساخته نشده اما سونی قصد دارد بازی‌هایی بسازد که تنها تحت خدمات PlayStation Now اجرا شونـد. در طول نمایشگاه CES 2014 شرکـت سونـی بـازی‌هـای شاخـص The Last Of Us، Beyond: Two Souls، God of War: Ascension و Puppeteer را با استفاده از خدمات PlayStation Now در تلویزیون‌های Bravia و کنسول دستی Vita اجرا کرد.

بازی‌ها در PlayStation Now با رزولوشن 720P اجرا شدند، اگر چه سونی اعلام کرد که راندمان و کیفیت گرافیکی اجرای بازی تحت تاثیر پهنای باند اتصال به اینترنت بازیکنان قرار خواهد گرفت. سونی عنوان کرد که برای دریافت خدمات PlayStation Now به شکل خوب و قبل قبول احتمالا به اینترنتی با پهنای باند 5 مگابیت بر ثانیه نیازمند خواهید بود.

خدمات PlayStation Now از یک سیستم ذخیره ابری برای Save کردن اطلاعات در طول بازی استفاده می‌کند. این بدین معناست که کاربران این خدمات می‌توانند بخشی از بازی را در منزل و روی تلویزیون خود، بخشی را با استفاده از کنسول دستی Vita یا تبلت یا تلفن هوشمند سونی اجرا کنند و صرف دستیابی به حساب کاربری بازی برای ادامه بازی در پلتفورم‌های دیگر کافی است. در مقابل شرکت سونی هیچ اطلاعاتی راجع به قیمت خریداری خدمات، هزینه عضویت ماهانه، هزینه بازی‌های انتخابی در این سرویس و موارد دیگر ارائه نکرده است. در این مورد سونی اعلام کرد که تصمیمات قطعی در این زمینه هنوز اتخاذ نشده است. علاوه بر این سونی در پاسخ به سوالی در مورد پایداری سیستم در صورت ارائه جهانی این سیستم خودداری کرد. در صورتی که خدمات ابری بازی به صورت همگانی ارائه شود، سرورهای غول پیکر و بسیار توانمندی برای این کار نیاز است، به طوری که در حال حاضر هیچ سروری وجود ندارد که بتواند این حجم از پردازش گرافیکی را به طور متمرکز در جهان انجام دهد. با توجه به نزدیک بودن زمان شروع آزمایشی این خدمات و زمان عرضه نسخه تلویزیونی این خدمات در تابستان، احتمالا به زودی اطلاعات دقیق‌تری در مورد PlayStation Now منتشر خواهد شد.
منبع :

Menu