گفتگو با علیرضا زارعی رتبه 5 منطقه 3 ریاضی در زنگ برنامه ریزی

نظم و برنامه ریزی را من از کانون یاد گرفتم و این نظم در رتبه من خیلی موثر بود .

گفتگو با علیرضا زارعی رتبه 5 منطقه 3 ریاضی در زنگ برنامه ریزی

برنامه زنگ برنامه ريزي

شنبه:  1392/09/23

مهمان برنامه: عليرضا زارعي

كارشناس برنامه: کاظم قلم چی

............................

 

گفتگو با عليرضا زارعي رتبه 5 منطقه 3 رياضي در زنگ برنامه ریزی

 

کاظم قلم چي: ابتدا خودتان را معرفي كنيد و بگویید از لحاظ آموزشي چه رتبه اي را به دست آورده ايد و الان چه رشته اي را مي خوانيد و از كي به كانون آمده ايد و چند تا آزمون داده ايد؟

من از سال دوم دبيرستان وارد كانون شدم و 53 آزمون شركت كردم و سال پيش دانشگاهي يك غيبت داشتم و از شهرستان بيجار هستم و رتبه 5 منطقه 3  و گروه رياضي و الان برق دانشگاه شريف مي خوانم

کاظم قلم چي: دلیل آمدن شما به كانون و عامل پيوستگي تان با برنامه راهبردی آزمون ها چه بود و چطور شد كه به كانون آمديد؟

غيبت داشتم ولي خيلي كم بود سال پيش دانشگاهي يك غيبت داشتم، تجربه اي كه از كانون سراغ داشتم و آن برنامه خوب كانون باعث شد كه كانون را انتخاب كنم در سال دوم دبيرستان و واقعا از كانون و برنامه آن راضي بودم و نظم و برنامه ريزي را از كانون ياد گرفتم و اين در سال پيش دانشگاهي خيلي جلوه كرد وقتي كه داشتم كنكور مي خواندم ولي تابستان سال سوم من چند تا آزمون  را در چند موسسه ديگر هم شركت كردم و دقيقا اين تفاوت موسسات ديگر با كانون را متوجه شدم آن موسسه اي را كه رفتم واقعا كيفيت جامع آماري آن پايين بود يعني نتايجي كه آنجا به  دست مي آمد و خيلي خوب بود اگر در كانون همان نتايج و درصدها بود اصلا يك  همچين رتبه اي به دست نمي آمد و بعد هم آزمون هاي كانون را با آگاهي كامل انتخاب كردم و سال سوم و پيش دانشگاهي به آزمونهاي كانون پايبند بودم.

کاظم قلم چي: شما در اين دوره دبيرستان كه درس مي خواندي و خودتان را براي كنكور آماده مي كردي چگونه بين درسهاي مدرسه و آزمون تلفيق ايجاد مي كرديد؟

سال دوم و سوم كه يك مقداري اين هماهنگي  بيشتر بود چون درسهاي مدرسه يك مقدار اولويت بيشتري داشت چون خيلي حال و هواي كنكور نبود ولي سال پيش دانشگاهي كه كنكور اولويت اول شد چون يك مقدار برنامه مدرسه و آزمونهاي كانون تفاوت داشت حالا يك مقدار جلوتر بوديم يا به ندرت عقبتر مي افتاديم برنامه راهبردي كانون را انتخاب كردم و مواقعي هم كه امتحان مدرسه داشتيم يك مروري مي كردم و امتحانات مدرسه را مي دادم.

کاظم قلم چي: آزمونهاي كانون چقدر به پيشرفت درسي شما در مدرسه و امتحانات مدرسه كمك كرد؟

اين نظم و برنامه ريزي را من از كانون ياد گرفتم و اين نظم در رتبه من خيلي موثر بود هم، زماني كه در امتحانات مدرسه شركت مي كردم كه مي دانستم چطور برنامه ريزي كنم كه به همه درسها برسم و هم براي كنكور.

کاظم قلم چي: شما جزو كدام گروه از دانش آموزان بوديد كساني كه به درسهاي مدرسه كم توجهي مي كردند يا بالعكس؟

من سعي كردم برنامه مدرسه را رها نكنم البته يك مقدار معدل پيش دانشگاهي نسبت به سالهاي قبل كاهش داشت، و اين فرصت خوبي است و فكر كنم كه آزمونهاي كانون سه هفته زمان دارد و دانش آموزان مي توانند وقتي كه عقب افتادند اين نيمسال اول را با يك آگاهي كامل بيايند و يك برنامه ريزي خوب انجام دهند هم براي سالهاي مدرسه مي خوانند و هم آن دروس را براي كنكور مي خوانند و اين  فرصت خوبي است.

کاظم قلم چي: معدل پيش داشگاهي ات چند شد؟

25/19

کاظم قلم چي: معدل سوم شما چند بود؟

75/19

کاظم قلم چي: اگر بخواهيد به دانش آموزان توصيه كنيد كه از چه سالي به كانون بيايند چه مي گوييد؟

من فكر مي كنم همان موقع كه تصميم گرفتند انتخاب رشته انجام دادند اگر هدفمند بيايند و در برنامه ها شركت كنند خوب است.

................................

تهيه و تنظيم:

شبكه خبري فناوري

www.ICTPRESS.IR

منبع :

Menu